Gå til innhold

Hansol H950 19" LCD BILLIG?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lurte på det samme og fant en test i PcWorld for h750

som sikkert er den samme versjonen bare i 17". Den er nok grei for tekst-arbeide, men dårlige farger står det.

 

Samsung er nok verdt penga, men hvis du er ny i LCD markedet bør du huske at det er veldig dårlig kontrast på lcd skjermer i forhold til crt. Veldig kjipt i spill med mye mørke partier i f.eks. Du får jo en fet 21" CRT til 5000,- idag.

Lenke til kommentar

Bare husk at 21" skjermer ofte veier opp mot 30kg++, og det er mye! spesielt hvis man er ofte på lan og må drasse maskinen fram og tilbake.

 

Så sant så sant. Det er LCD feber i landet! Jeg prøver bare å få folk til å tenke på hva de går glipp av... forruten de mange ekstra kiloene.

 

Nå har det seg at jeg har hørt at de råeste gamerne som spiller 1.person skytere fjerner teksturerene slik at ting skal "flyte" bedre... hm... Tenk deg mørkegrå verden og noen rosa flekker som løper rundt.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke den store gameren, men kunne selvfølgelig tenke meg en LCD det gikk ann å se spill bra på. Jeg vet at dette er et problem. Jeg vil ha en LCD fordi det tar deg pent ut i stua, behaglig for øynene og veldig plass besparende. Men den skal selvfølgelig ha et bra bilde. Det lønner kanskje å vente litt med LCD ennå. Hansol sier på hjemmesiden at skjermen egner seg utmerket til spill, men dem kan jo ikke skrive det motsatte hvis dem har tenkt å selge skjermer.

 

Kunne ikke HW tatt en test på denne skjermen??

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Send skjermen først så HW kan teste den da ...

Personlig så foretreker jeg samsung sine LCD, det e god bilde, lys styrke og respons tid på de + fine sorte desing.

Og en viktig ting til, samsung opdragerer ofte driverne til sine skjermer på deres hjemme side.

Lenke til kommentar

Kjipt at lcd dårligere en crt til spell, men en ting er sikkert jobber en mye foran skjermen vil en merke at lcd er mer behagelig for øynene.

 

Dere sier kjip å spille på, jeg har spillt på en 17" lcd, het L1702 eller noe sånt husker ikke, er ikke min så. Da spilte jeg rts spell samt noe nfs3 dette gikk helt fett synes jeg, men fps er fikk jeg ikke prøvd, som et lite notat altså.

 

 

kort: FPS != LCD, RTS == LCD

Lenke til kommentar

Jeg viste ikke at det var kjipt og spille på en lcd, jeg har spilt på min

samsung 172t i 8 mnd nå og det funker helt greit.

merket heller ikke at det ble noe dårligere og spille rett etter skiftet, selv om jeg hadde en sony g400 før.

 

hva menes med kjipt da ?

Lenke til kommentar

Bestilte en Hansol LCD h950 fra komplett. Sendte den tilbake pga. pixelfeil. Litt dumt for det er jo ikke bytterett på pixelfeil så jeg fikk ikke noen ny skjerm. Ikke kan jeg kjøpe ny skjerm heller for nå er det ikke salg lengre... hm... jeg burde bestilt 3 skjermer beholdt den som var bra og returnert de andre. Vi får se om det kommer noe salg igjen snart... hehe...

 

Superkorn

Lenke til kommentar

Jeg fikk min H950 i dag. Ingen pixelfeil :D Skjermen er ikke like lys som en Eizo lcd skjerm, men neesten. Til kontoraplikasjoner er den helt overlegen, til spilling fungerer den helt utmerket, mao. minimalt med ghosting. Har kun prøvd skjermen med CS og Deltaforce samt F1 2002.

Så for å oppsumere. Har du råd til en Eizo...kjøp den, men hvis du har et mere normalt budsjett velg en hansol eller en samsung skjerm. Bortsett fra utseende klarer jeg ikke å se noen spesiell kvalitets forskjell mellom H950 og 191T.

Lenke til kommentar

Fikk en Hansol H950 i går, fungerer utmerket både til NFS Hot Pursuit 2 og BattleField 1942, samt CS. Er kjempe fornøyd med skjermen! Ingen pixelfeil heller. Merker ikke "gostinga" heller. Bilde er bedre enn på en Sony Trinitron. Kan heller ikke forstå at det er bedre bilde på Samsung, for bilde er krystallklart!

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål til LCD folket:

ser dere anbefaler Eizo så jeg har kikket inn på et par lcd skjermer ser somregel at de ikke støtter mer en 24 bits farge oppløsning. er dette lite eller normalt?

en kompis av meg har en 17" Dell skjerm som støtter 1280 1024 og 32 bits farge oppløsning! er dette da en spesiel skjerm eller hva?

/*-H2H

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...