Gå til innhold

Diskusjon.no Starcraft 2 Turnering.


Stream  

129 stemmer

  1. 1. Ønsker du stream og kommentering?

    • Ja
      115
    • Nei
      5
    • Bare Stream, ingen kommentering
      9


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GrandMa regner med du spiller terran?

 

Jeg har en venn, som spiller toss når vi spiller ZvP er det syyyykt jevnt, han vinner nesten liksom hele tiden

Switchet just til terran og vant den første, mer eller mindre like jevnt men fremdeles.... og jeg banker opp som faen fortsatt

 

vist du er lei av sytingen så spill zerg så får du prøve d

 

 

edit: legger merke til et vist mønster, i at det bare er terrans som er lei av sytingen, hmmmmmm

Endret av homesmasher
Lenke til kommentar

Jeg spiller protoss og er også lei av sytingen din. Terran er ikke så veldig OP at det gjør noe. Er bare en del som ikke vet hvordan countre de forskjellige taktikkene de bruker med mech o.s.v. Jeg sier som Day[9], største årskane til at terran banker zerg er at de fleste zerg-spillere ikke bruker den største fordelen de har mot terran. Mobility, evnen til å bevege seg raskt rundt på mappet og harasse overalt hele tiden. Mutas og nydus-networks sammen med god map-kontroll er noe som blir alt for lite brukt.

 

Tenk deg Mutas og en god ground army mot mech play. Og hvis du har mechkontroll og ser at terran beveger seg aggresivt så slenger du bare opp 2 nydus nettverk på litt strategiske plasser i basen hans. Mens du gjerne harasser med mutas i en mineral line.

 

1: Om han angriper da, kan du hoppe ut av nydus, gjør masse skade og klare å komme deg tilbake og defende før han rekker frem siden mech er så tregt.

 

2: Om han går å defender, så har du kjøpt deg mer tid til å expande enda mer, og eventuelt bygge enda større her. Når zerg får 200/200 den store fordelen kommer med larvas - og du kan begynne å spare opp larves til du eventuelt kommer til å kjempe han. Skulle du tampe kampen har du masse larvas og kan lage ny hær i notime.

 

3: Sender han noen units tilbake for å drepe nudys har du en mye mindre hær som angriper deg.

------------

Største problemet mellom terran og zerg er spillere som ikke tørr tenke annerledes og prøve ut andre strategier mot de. Utnytt bevegeligheten og mapcontrollen du har som zerg!

 

Men ja, er kanskje lettere å peke på blizzard og skylle på de fordi du ikke klarer å vinne som zerg, enn å innse at det kanskje er dine strategier som er dårlige mot terran og du må bytte strategi.

Endret av etse
Lenke til kommentar

GrandMa regner med du spiller terran?

 

Jeg har en venn, som spiller toss når vi spiller ZvP er det syyyykt jevnt, han vinner nesten liksom hele tiden

Switchet just til terran og vant den første, mer eller mindre like jevnt men fremdeles.... og jeg banker opp som faen fortsatt

 

vist du er lei av sytingen så spill zerg så får du prøve d

 

 

edit: legger merke til et vist mønster, i at det bare er terrans som er lei av sytingen, hmmmmmm

 

Jeg er fullstendig klar over at det er en konsensus som tilsier at terran er OP. Jeg synes ikke de er OP, men heller at Zerg er litt UP.

 

Hvorvidt terran er imba eller ikke var heller ikke poenget. Det jeg sikter til er den evinnelige remjinga over hvor imba terran er som konstant renner ut av hullet du sitter i. Hold nå heller kjeft for en gangs skyld. Usannsynlig slitsomt å sitte å lese slikt bullshit på hver jævla side.

 

Det er klar spillet ikke er 100% balansert, men det er faen ikke så ille som du vil ha det til.

Lenke til kommentar

Terran kan nok skaffe seg den sterkeste hæren, men de har også den mest rigide og lite allsidige hæren.

 

Mech: Svært kraftig, men faen så vanskelig immobile.

 

Bio: Mobile og ganske kraftig, men har store vanskeligheter mot høyere tech. (Storm, Fungal, DT, Banelings)

 

1-1-1: Svært allsidig, men ikke veldig stor/kraftig hær.

 

De andre rasene er mye mer allsidige, men hvis du skal angripe en Terran-hær rett på med tier 1-units hele tiden kommer du til å tape.

Lenke til kommentar

Jeg spiller zerg, og jeg skal ikke benekte at jeg whina over at terran var alt for syke og alt det der.

 

Nå etter at jeg har fått litt flere games synes jeg ikke det er ubalansert lenger, men heller kanskje at jeg gikk feil units før og ikke utnyttet fordeler godt nok.

 

Et spill som dette med tre forskjellige raser med forskjellige units vil ALDRI bli 100% balansert, men synes det har gjort en vanvittig god jobb til release.

Lenke til kommentar

Terran kan nok skaffe seg den sterkeste hæren, men de har også den mest rigide og lite allsidige hæren.

 

Mech: Svært kraftig, men faen så vanskelig immobile.

 

Bio: Mobile og ganske kraftig, men har store vanskeligheter mot høyere tech. (Storm, Fungal, DT, Banelings)

 

1-1-1: Svært allsidig, men ikke veldig stor/kraftig hær.

 

De andre rasene er mye mer allsidige, men hvis du skal angripe en Terran-hær rett på med tier 1-units hele tiden kommer du til å tape.

foreslår en match du som zerg mot meg som terran? så kan du vise meg vordan man pwner den "immobile hæren" til terran, spesielt med den mappoolen som blizzard har lagd, vor d kanskje fins 3 lanes man kan bevege seg langs som ligger tett i tett

 

edit: spesielt morsomt, vordan medivacs er så jævla perfect, man trenger dem til å heale infantry, og at de er et effektivt dropship er liksom bare en bonus.

Endret av homesmasher
Lenke til kommentar

Jeg spiller protoss og er også lei av sytingen din. Terran er ikke så veldig OP at det gjør noe. Er bare en del som ikke vet hvordan countre de forskjellige taktikkene de bruker med mech o.s.v. Jeg sier som Day[9], største årskane til at terran banker zerg er at de fleste zerg-spillere ikke bruker den største fordelen de har mot terran. Mobility, evnen til å bevege seg raskt rundt på mappet og harasse overalt hele tiden. Mutas og nydus-networks sammen med god map-kontroll er noe som blir alt for lite brukt.

 

Tenk deg Mutas og en god ground army mot mech play. Og hvis du har mechkontroll og ser at terran beveger seg aggresivt så slenger du bare opp 2 nydus nettverk på litt strategiske plasser i basen hans. Mens du gjerne harasser med mutas i en mineral line.

 

1: Om han angriper da, kan du hoppe ut av nydus, gjør masse skade og klare å komme deg tilbake og defende før han rekker frem siden mech er så tregt.

 

2: Om han går å defender, så har du kjøpt deg mer tid til å expande enda mer, og eventuelt bygge enda større her. Når zerg får 200/200 den store fordelen kommer med larvas - og du kan begynne å spare opp larves til du eventuelt kommer til å kjempe han. Skulle du tampe kampen har du masse larvas og kan lage ny hær i notime.

 

3: Sender han noen units tilbake for å drepe nudys har du en mye mindre hær som angriper deg.

------------

Største problemet mellom terran og zerg er spillere som ikke tørr tenke annerledes og prøve ut andre strategier mot de. Utnytt bevegeligheten og mapcontrollen du har som zerg!

 

Men ja, er kanskje lettere å peke på blizzard og skylle på de fordi du ikke klarer å vinne som zerg, enn å innse at det kanskje er dine strategier som er dårlige mot terran og du må bytte strategi.

 

Ja ikke en eneste progamer som tør å tenke annerledes.. Blant proscenen er det et kjent faktum at zerg sliter (kommer sjeldent i toppen i tours). Skal love deg at zerg spillere tenker like mye annerledes som de andre rasene. Forhåpentligvis så vil patchen gjøre det bedre men vi får vente og se om nerfsa på toss og terran er nok til å balansere det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...