Gå til innhold

SC 2:Protoss, Strategi- og taktikkdiskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du vil, så kan vi se på en eller flere replays sammen, og se hva du kan gjøre for å rykke oppover. Det er mye enklere å se hva som kan forbedres fra utsiden, enn at du ser det selv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er 2 replays, PvT og PvP. Jeg spiller protoss og gamertaggen er Crimmie. Dette er vel 2 av mine dårligste games for å være ærlig.

Edit: Har nå tapt 3 kamper på rad mot Terran, synes selv jeg har spilt ganske bra hvertfall 2 av de kampene... Skjønner ikke hvordan man skal slå dem, banshee harass, reaper harass... samtidig som de sitter bak muren sin og bare bygger mer og mer.

PvP 21 mins .rar

PvT 15 mins.rar

Endret av Cr1mson
Skrevet

Her er de 2 gamesa jeg synes det gikk litt bedre i, selvom jeg tapte:

PvT 20 mins.rar

PvT 10 mins.rar

Vil helst at dere ser på disse, hvor det er her jeg tror jeg kan forbedre meg på best mulig måte.

Ting jeg tenker på selv: Bedre scouting, fokusere mer på economy og kanskje begynne å ta drops ved mineral lines'a hans... Jeg har aldri vært borte i RTS før SC2, har akkurat sunket ned 10-15 plasser på ladder takket være terrans ^^.

Skrevet

PvT 20 mins.rar

PvT 10 mins.rar

Vil helst at dere ser på disse, hvor det er her jeg tror jeg kan forbedre meg på best mulig måte.

Ting jeg tenker på selv: Bedre scouting, fokusere mer på economy og kanskje begynne å ta drops ved mineral lines'a hans... Jeg har aldri vært borte i RTS før SC2, har akkurat sunket ned 10-15 plasser på ladder takket være terrans ^^.

tittet på replaysa dine og kan gi mine 2 cent hva enn det hjelper deg :)

i begynnelsen. på den 9 proben din bygger du en pylon, proben du bygger pylonen med kan du ect sende å scoute med, ikke vent på den tiende for da tar det lenger tid før du kan bygge flere probes.

de fleste terrans går enten for marine+marauders eller banshees, tidlig gas er ett tegn på det. noen ganger begge. alltid bygg minst 3 gateways før du bygger robotic facility. når den er oppe pumper du ut immortals som hjelper deg mot ett evt push fra marine+marauders. hvis du ser de går banshees er photon canons i mineral linen en lur ide så du slipper å tenke like på mye på arbeiderne dine hele tiden.

lær deg 4 gateway push og tren inn den. det gir deg en god start som du kan bygge videre på, da er det sjeldent du taper tidlig iallefall og du får fort seiere.

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/4_Warpgate_Rush

http://www.youtube.com/watch?v=GpvL5YYPFgc

håper dette hjelper deg :)

Skrevet (endret)

PvT 20 mins.rar

PvT 10 mins.rar

tittet på replaysa dine og kan gi mine 2 cent hva enn det hjelper deg :)

i begynnelsen. på den 9 proben din bygger du en pylon, proben du bygger pylonen med kan du ect sende å scoute med, ikke vent på den tiende for da tar det lenger tid før du kan bygge flere probes.

de fleste terrans går enten for marine+marauders eller banshees, tidlig gas er ett tegn på det. noen ganger begge. alltid bygg minst 3 gateways før du bygger robotic facility. når den er oppe pumper du ut immortals som hjelper deg mot ett evt push fra marine+marauders. hvis du ser de går banshees er photon canons i mineral linen en lur ide så du slipper å tenke like på mye på arbeiderne dine hele tiden.

lær deg 4 gateway push og tren inn den. det gir deg en god start som du kan bygge videre på, da er det sjeldent du taper tidlig iallefall og du får fort seiere.

http://wiki.teamliquid.net/starcraft2/4_Warpgate_Rush

http://www.youtube.com/watch?v=GpvL5YYPFgc

håper dette hjelper deg :)

Tusen takk for innspillet, skal lære meg 4 gate :). Har hørt mye om den før og sett hvordan man bruker den...

Edit: Tusen takk for tipset, jeg har nå øvd litt mot AI 3-4 ganger for å få inn rytmen, så brukte jeg den på 1v1 multiplayer, 2 wins på rad mot terran :D.

Edit 2: Jeg taper mot folk som cheeser, spesielt protoss, 2 gate rush = Min død :/ Klarte å holde ut første gang men så bare kom det fler og fler, han bare techa til void ray mens jeg holdt meg i live så var det slutten for meg... :/

Edit 3: Nvm, jeg bare gjorde dårlige avgjørelser, tenkte litt over hvordan jeg spilte osv, fant en måte å slå dem på ^^.

PvT 15 Min .rarForbedret meg litt nå, men vil gjerne ha mer hjelp hvis folk vil bruke tid, tror det er fler enn meg som får noe ut av dette :D.

Endret av Cr1mson
Skrevet

Har selv akkurat begynt å få teken på 4 gateway rush. Liker den mer og mer =)

Ca de 10 siste kampene mine har jeg brukt 4-gate way, og har vel vunnet 9 av de, regner jeg med. :)

Skrevet

Eg er har ikkje spilt starcraft før, fikk ein guest pass og spilte litt campain og bestilte spillet, men har ikkje fått det enda, har spillt litt på Guest no siden eg har brukt mine 7 timer, Spiller protoss. Eg bruker mest Void Rush, og tar Very Hard ganske raskt, jobber fortsatt med å være meir feilfri, siden eg er ganske ny. Funker Rush Void Ray bra på Battlenet og?

Skrevet

Eg er har ikkje spilt starcraft før, fikk ein guest pass og spilte litt campain og bestilte spillet, men har ikkje fått det enda, har spillt litt på Guest no siden eg har brukt mine 7 timer, Spiller protoss. Eg bruker mest Void Rush, og tar Very Hard ganske raskt, jobber fortsatt med å være meir feilfri, siden eg er ganske ny. Funker Rush Void Ray bra på Battlenet og?

Jeg hadde ikke satset på det, med mindre du scouter han hele tiden og passer på at det ikke er noe rush på vei, f. eks hvis terran går mass marines da hadde jeg ikke gjort det... må nesten se an situasjonen. Jeg foretrekker å bruke 4 Gates som de andre har fortalt meg om her oppe, da kan du teche videre hvis ikke du klarer å drepe han med zealots, stalkers og sentries... :)

Skrevet

Jeg hadde ikke satset på det, med mindre du scouter han hele tiden og passer på at det ikke er noe rush på vei, f. eks hvis terran går mass marines da hadde jeg ikke gjort det... må nesten se an situasjonen. Jeg foretrekker å bruke 4 Gates som de andre har fortalt meg om her oppe, da kan du teche videre hvis ikke du klarer å drepe han med zealots, stalkers og sentries... :)

Ja, eg har tenkt på å prøve 4 gates, tviler på eg gidder i kveld, men får sjå imåro.

Skrevet

Spørsmål: Hvordan slår man de som cheeser med f. eks barracks utenfor basen, gateways utenfor basen? Blir også reaper rusha som ødelegger hele økonomien min... :/ er så trist at folk spiller sånn.

Skrevet

Spørsmål: Hvordan slår man de som cheeser med f. eks barracks utenfor basen, gateways utenfor basen? Blir også reaper rusha som ødelegger hele økonomien min... :/ er så trist at folk spiller sånn.

scout scout scout. når du ser de ikke bygger noen barracks eller gateway i basen er det ofte ett tegn på at de har en proxy pylon eller barracks i terran sitt tilfelle. hvis du finner de fort da har du allerede en liten fordel. så mot gode spillere funker stort sett ikke slikt. men det er alltid morro å prøve :)

Skrevet

et spørsmål: når terran kommer med de usynlige flya sine, er det noe annet som kan oppdage dem enn canons? en unit som ser dem hadde vært flott!

og hva betyr forresten å "cheese" ?

Skrevet

Akkurat den taktikken kjører jeg og en kompis på 2v2. Og jeg elsker det!

Ingen ting er så tilfredsstillende som når det dukker opp to "gg" på skjermen i det jeg dreper motstanderens første probe/SCV/drone <3

Elsker å forestille meg gråtende fjes i det øyeblikket :)

Skrevet

Er den linken du kom med Romis, iorden? Får bare feilmelding når jeg prøver å laste ned så hvis du har navnet på replayen så kan eg gå inn på siden å laste den ned selv.

Skrevet

et spørsmål: når terran kommer med de usynlige flya sine, er det noe annet som kan oppdage dem enn canons? en unit som ser dem hadde vært flott!

Observer (Robotics facility) har Detection. Den er òg permanent usynleg, så Wraith må ha med seg ein Raven for å kunne skyte den ned. :)

Skrevet

Observer (Robotics facility) har Detection. Den er òg permanent usynleg, så Wraith må ha med seg ein Raven for å kunne skyte den ned. :)

Ehh, hæ? Wraith finnes ikke i SC2 annet enn i campaign. Banshees skyter ikke fly.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...