Gå til innhold

Er IE9 klar for utfordringen?


Anbefalte innlegg

enten så er MS først ute med noen ider som ikke er blitt standard enda , som de må ha med i nettleseren sin som bare fungerer i den nettleseren eller så klarer de ikke å få med seg alt nytt som konkurrentene tar med.

 

 

tilsynelatende er det et førsteprodukt som konkurrentene overgår når de kommer eller så må den bare bli ferdig på kortest mulig tid.

da er det ikke tid å ta med det siste nytt får produksjonen.

 

det er det jeg tror .

 

hvis de skal ta med alt det konkurrentene tar med så blir de aldri ferdig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når skal Microsoft gi oss en nettleser som folk synes er grei å bruke?

 

Forhåpentligvis ikke før de har en nettleser som har standard-støtte fullt på høyde med konkurrentene. For inntil det skjer, så er det IEs mangler innen brukervennlighet, som er det viktigste middelet vi har for å få folk vekk fra det makkverket som prakkes på alle Windows-brukere og ødelegger webutvikling.

Lenke til kommentar

jeg sitter nå med det inntrykket at det er ganske mange som vil beholde IE fordi de syntes at andre nettlesere er for vanskelig og komplisert å bruke.

 

dessverre så finnes forsatt de spesielle sidene som stort sett bare fungere med IE.

om man bruker IE eller "simulerer" den i en annen nettleser spiller ingen rolle , man er forsatt lit avhengig av en nettleser som får frem siden.

 

selv om jeg la frem min teori litt tidligere så kan man forsatt undres på hvorfor de andre er flinkere standarder en Microsoft .

Lenke til kommentar

jeg sitter nå med det inntrykket at det er ganske mange som vil beholde IE fordi de syntes at andre nettlesere er for vanskelig og komplisert å bruke.

At det er mange som finner det enklest å fortsette med IE er et inntrykk jeg også har ja. Du ser antagelig at det likevel er plenty av rom for mange til å like ett av alternativene bedre.

Lenke til kommentar

jeg sitter nå med det inntrykket at det er ganske mange som vil beholde IE fordi de syntes at andre nettlesere er for vanskelig og komplisert å bruke.

At det er mange som finner det enklest å fortsette med IE er et inntrykk jeg også har ja. Du ser antagelig at det likevel er plenty av rom for mange til å like ett av alternativene bedre.

 

her er jeg litt usikker ( selv bruker jeg firefox) fordi at jeg selv har opplevd at en nettside på grunn av en feil plutselig mangler en funksjon som jeg trenger , en funksjon som virker i IE. sånn sett er ikke dette kravet om at man kan velge fritt blant nettleserne hel 100% i mål.

Lenke til kommentar

den andre elgen: Synsing, dårlig argumentering, storpirking, or ringdebatt :(

http://www.effectgam...scycle/?sound=0 (techdemo)

http://upsidedowntur...oredboredbored/ (Kjører 200% smooth fran en singlecore Intel atom med Opera!)

Ingen av disse 2 fungerer under IE, ergo IE er ubrukelig.

 

jeg forstår ikke poenget dit .

 

du har noen funksjoner du vil bruke/trenger som ikke fungerer i IE.

jeg trenger IE i enkelte tilfeller får få en nettside til å fungere ( inntil det som ble påstått var en feil men er usikkert på hvem som gjorde feilen blir korrigert) .

 

derfor er jeg ikke siker på hvilken nettlesere jeg liker best

Lenke til kommentar

Er ikke det mer et dumt argument mot en verden som ikke burde være?

 

jeg forstår forsatt ikke helt hvor du vil hen.

 

når det er blir hevdet at man skulle ha et fritt nettleser valg (slik jeg har forstått det så skal man kunne velge hvilken som helst nettleser , og den skal kunne funger på alle nettsidene man har lust til å besøke ).

 

jeg opplever at det ikke funger slik enda.

Lenke til kommentar

Vel, vis du skal bli seriøs om synspunkt ditt

Blir sannsynligvis konklusjonen at

Man surfer rett og slett ikke på nettet

Fordi ingen av nettleserne fungerer "godt nok".

~

 

det er forskjell på noe som ikke funger god nok og noe som ikke funger ( i det hele tatt ).

 

jeg velge en nettleser som funger til det jeg vil gjøre. det må også alle de andre.

spørmålet er da om man velger en nettleser frivillig eller om man er tvunget i valget nettopp fordi ikke alle nettlesere funger til all de viktigste ( jeg tar ikke med ekstra funksjoner som f.eks her med organiseringen av sidene , bare den rene visningen av sider ).

 

valget skulle være frivillig d.v.s at man fritt kunne velge akkurat den nettleseren man har lyst til å bruk uansett.

jeg opplever at det ikke er slik derfor er valget ikke helt frivillig

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Vel, vis du skal bli seriøs om synspunkt ditt

Blir sannsynligvis konklusjonen at

Man surfer rett og slett ikke på nettet

Fordi ingen av nettleserne fungerer "godt nok".

~

 

det er forskjell på noe som ikke funger god nok og noe som ikke funger ( i det hele tatt ).

 

jeg velge en nettleser som funger til det jeg vil gjøre. det må også alle de andre.

spørmålet er da om man velger en nettleser frivillig eller om man er tvunget i valget nettopp fordi ikke alle nettlesere funger til all de viktigste ( jeg tar ikke med ekstra funksjoner som f.eks her med organiseringen av sidene , bare den rene visningen av sider ).

 

valget skulle være frivillig d.v.s at man fritt kunne velge akkurat den nettleseren man har lyst til å bruk uansett.

jeg opplever at det ikke er slik derfor er valget ikke helt frivillig

 

Det kommer jo helt an på hvilke krav man stiller, som det meste annet her i livet. Men jeg skjønner ikke helt problemet, hvis IE fungerer best for deg, så er det bare å bruke IE det!

 

Forøvrig er ikke du den eneste som opplever at favoritt nettleseren ikke er tilstrekkelig. Jeg bruker Safari, og er da naturligvis dødsdømt i diverse nettbanker, så må ha firefox i tillegg. Skulle jeg hatt en nettleser som klarte alt, ja så måtte det kanskje ha blitt IE det da :p

Lenke til kommentar

per i dag så er det ingen nettleser som funger i alle situasjoner.

jeg bruker Firfox og IE (alene eller som firefox tillegg ) når FF ikke fungerer.

 

problemet er ikke annet en at det skulle være fritt frem (uten å ta hensyn til behovet) å velge nettleser , slik er det ikke.

 

i tillegg var det ( er kanskje enda) et viss press på at man må velge bort IE for den har vær for dominerende.

problemet er at virkeligheten gjør det ikke helt lett å kvitte seg fullstendig med IE.

 

det er sikker mange som kunne/kan kasten den men slik er det ikke for alle enda.

 

jeg lure nå på om man ikke bør kunne definere noen krav til en nettleser som passer oss brukere.

 

det er jo sagte lengre oppe at noen av nettleserne har problemer med nettbanken.

 

dette burde være et kravene for å få ordnet opp i det

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...