Gå til innhold

Sjekk denne komplette pcen!


Anbefalte innlegg

Tenkte å bygge min egen pc og dermed kanskje spare inn noen kroner pluss få litt erfaring med å rote inni kabinettet.

 

Har satt opp denne listen

 

Ser denne grei ut? Skal brukes til spilling og litt videoredigering.

Lurer også på om det mangler noe vesentlig? Evt flere vifter? Kjølepasta? Kabler?

 

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det meste ser greit ut, men du kan med fordel velge en annen ram med enten 2 eller 4 moduler. Du har heller ikke bruk for så rask ram mm du skal overklokke.

 

Jeg ville vurdert SSD isteden for VelociRaptor - 60-120GB.

 

Du trenger heller ikke 750 watts PSU, en god 500W skal holde. Nå er imidlertid HX750 en meget god PSU. Jeg savner egentlig PSU'er fra 400-600W som holder samme klasse.

 

Kjølepasta og kabler skal følge med, kjenner ikke kabinettet, så det må andre svare på.

Lenke til kommentar

Helt enig med ei57. AMD kjører fortsatt dual-channel, gå derfor for 2/4 moduler minne, med lavere hastighet. DDR3-1333 eller DDR3-1600, noe særlig over dette er det vanskelig å forsvare prisen på. SSD vil også være en fordel om ikke en nødvendighet i en ny maskin.

Selv kjører jeg Intel X25-M 80gb som systemdisk. Trenger du større plass, sleng i en 1.5TB disk som koster nesten ingenting.

Lenke til kommentar

Jeg ser den. Minnet var kanskje hakket over de andre komponentenes egenskaper. Men PSUen er ikke noe jeg har tenkt å oppgradere senere...og som du sier ei57, det er jo en bra psu! Så selv om det kanskje er mer trøkk enn jeg trenger for øyeblikket, så tenker jeg at det er et klokt valg.

 

Når det kommer til HDD, så er jeg litt usikker. Hvor mye raskere og stille enn velociraptoren er en SSD? Per dags dato, hva får man mest for; en velo til 1490,- på 300 gb (som man kan ha spill på også)kontra en SSD, la oss si x25 m 80 gb til 1600 (hvor man såvidt har plass til OS)?

 

Vil ikke spill laste betydelig raskere og sånn når de er på raptoren, kontra en vanlig 7200rmp HDD?

 

Her er nye listen...(men har bare skifet ut minne.)

 

Veldig takknemlig for rådene og svarene deres! :)

Endret av ballars
Lenke til kommentar

En SSD er MYE raskere enn en 10000rpm disk, og absolutt å anbefale. En kan ikke sammenlige ytelse pr krone kontra raptoren. SSD er så mye bedre.

 

Harddisken i seg selv har ikke veldig mye å si for spill. Du kan slå av noen håndfull sekunder på loading time i ny og ne, men hvem vil spille et spill der du må loade hvert 5. minutt og da?

 

Unntaket er vel spill som WoW, hvor en SSD gir god ytelse fordi det er mye loading av forskjellige soner.

Lenke til kommentar

HX750 er så god at jeg nesten ikke finner bedre alternativer i prisguiden. En Seasonic X-650 er nok bedre, men dyrere. Det finnes også en Enermax 500W som er billigere, men den finnes ikke i den butikken prisguiden linker til - så behold HX'en.

 

SSD er ingen dum investering. Jeg har to i7 baserte PC'er, en med SSD og en uten. De brukes til samme oppgaver og sånn omtrent hver andre dag kjøres en fast rutine. Den oppgaven tar ca 5 min. med SSD og litt over timen med vanlig HDD. Min SSD er ikke av de mest fancy, men en heller ordinær OCZ Vertex.

 

 

Edit:

Du må gjøre lista di offentlig.

Endret av ei57
Lenke til kommentar

Ok. Kjempe gode tilbakemeldinger alle sammen!

Føler jeg har tatt et godt valg når jeg sier denne pcen er min. :)

 

Amentio hadde alle varene til en grei pris, så da er det bare å vente på posten. :p

 

Tusen takk for hjelp!

Du må gjøre handlelisten offentlig for at vi skal se den ;)

Lenke til kommentar

Ok. Kjempe gode tilbakemeldinger alle sammen!

Føler jeg har tatt et godt valg når jeg sier denne pcen er min. :)

 

Amentio hadde alle varene til en grei pris, så da er det bare å vente på posten. :p

 

Tusen takk for hjelp!

Du må gjøre handlelisten offentlig for at vi skal se den ;)

 

Åja! :p

Nå skal den være det. ;)

Lenke til kommentar

Solid oppsett det der :) Du trenger ikke velge det kabinettet, er jo som nesten som tannbørster for noen. Valgte kabinettet fordi det er utrolig stille og har en god pris (har det selv også). Men som sagt må du bare velge at kabinett du har lyst på og liker :thumbup:

Endret av Slaps'ærn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...