Gå til innhold

Avisselgerjobb for en 13åring?


jaricho

Anbefalte innlegg

Har lenge lurt på nå om jeg skal begynne som avisselger, er 13år, skal begynne med sommerjobb i ca. 2uker neste sommer på et gartneri som faren til bestevennen min eier, da får vi 350kr pr. dag :new_woot:

Men til poenget, hvor ofte i uken må man gjøre dette, hva er best å selge (VG/dagbladet osv.), og hvor mye tid må jeg bruke på dette i uken og hvor mye tjener jeg pr. uke, bor i et boligtrøk ca. 2km langt men mange blokker. Og i Akershus hvis dette har noe å si.

 

Trenger tips fra folk med erfaring innen avisselger jobben, vil ha iallefall 4.000kr til neste sommer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selge VG er bedre enn selge Dagbladet, flere kjøper VG. Du selger VG fra 0930-1230 hver søndag, og får tildelt et eget område for salg. VG koster 20 kr ved dørsalg, du får 6,50 pr solgte avis (av og til mer), som regel litt tips, bonus/poeng som kan tas ut i cash. De har også konkurranser med iPods etc som premier.

 

Det går raskere å selge dersom du har blokk eller rekkehus i ditt område, kortere å gå mellom hver dør. Regn med å selge 30-55 aviser pr søndag, og du tjener 200-350 + tips (kanskje 100-250), dvs ca 300-600 pr søndag. Alt er skattefritt så lenge du skaffer deg frikort på www.skatteetaten.no (inntil ca 40.000+/år). Sjekk www.md.no for mer info.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Tjente inn 12000kr med å gå med avisen ett år, og det var ett dårlig ett.

Vær tidlig ute og finn din rute som passer best å gå.

Julaften er ett must å gå med avisen, har tjent opp mot 600kr i bare tips.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

oi :O tenkte mest på å gå med VG iallefall, men man slipper å betale skatt uansett så lenge man er under 18år?

Sålenge du tjener under frikortgrensen (som er på nesten 40000kr) så slipper du å betale skatt.

Lenke til kommentar

Ok, men hvis jeg går med avisen i 2år blir det nok til at jeg kjøper meg en dritbra gaming pc og :p

10.000i året er nok for meg for å selge VG på dørene, men er det sånn at alle avisene skal være ute kl 09:00 eller kan du ta deg 2.3timer til å gjøre dette på ettermiddagn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

Men er det sånn at alle avisene skal være ute kl 09:00 eller kan du ta deg 2.3timer til å gjøre dette på ettermiddagn?

Å gå med avisen er jo ett service yrke.

Folk setter pris på at de får avisen til morgenkaffen og ikke middagen.

Personlig gikk jeg med avisen fra kl 09:00 til rundt kl 11:00-11:30.

Hadde dog en litt lengre rute enn de fleste.

Solgte 50 aviser.

Lenke til kommentar

Du får avisene før 0930 på søndag morgen. Du selger 0930-1230. Du melder inn salget på md.no, og får vite hvor mye du skal betale til MD av det du har fått for salget. Resten er ditt. På de avisene du ikke har solgt, må du klippe av VG-logo og dato, dette må sendes inn til MD for kontroll av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...