Gå til innhold

Få utbytte av signalforsterker - hvordan sette opp ?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har aldri hatt trådløst før ettersom jeg egentlig er motstander av annet enn kabel, men her er storyen. Har flyttet nylig og bor i sokkelleilighet i underetasjen av et hus. Det er opprettet NGT 20Mbit linje med trådløs ruter til boenheten over meg. Ettersom dette holder for begge parter, tenkte vi å dele linja.

Ok, da kjøpte jeg meg først en Jensen USB adapter for at min stasjonære skulle "snakke" med routeren oppe.

Vel, det var plug 'n play, og første dagen kjørte jeg stabilt på 13Mbit hvilket var det samme som boenheten over faktisk.

Dag to droppet signalstyrken til poor, altså 1 strek, og linja var meget ustabil. Dette fortsatte de neste dagene, så jeg orket ikke mer.

Bestilte meg så en signalforsterker av typen Linksys WRE54G hvilket jeg hadde funnet ut at burde fungerer bra til mitt behov.

Fulgte med tysk håndbok, men fant en på engelsk på nett, men det manglet dog noen punkter, så jeg måtte prøve meg frem med litt banning og sverting. Fant til slutt ut at å plugge i ledning mellom forsterkeren og routeren oppe, ga resultat.

 

Dro så ned igjen, og signalstyrken var på excellent da jeg ikke var tilkoblet. Herlig tenkte jeg, så jeg koblet til. Da dropper styrken til Fair, altså 2 streker, og switcher mellom 1 og 2 streker i tide og utide.

Det skal også sies at det trådløse nettet dukker opp som versjon 1 og 2, så jeg kan koble fra og koble til mellom dem, men det er hipp som happ hvilket jeg velger.

og ja, jeg har prøvd signalforsterken på mange plasser i underetasjen her, men ingen forandring.

 

Ettersom jeg er grønn på oppsett av nettverk og slikt, så får jeg bare si hva jeg selv tror: jeg tenker som så at signalforsterken faktisk funker ettersom den faktisk jo viser signalstyrke Excellent, men at det er noe kødd med innstillinger/oppsett som gjør et eller annet når jeg kobler til nettverket...

 

Kan noen bekrefte/avkrefte dette, og i så tilfelle peke meg i riktig retning ?

 

På forhånd takk ! (før jeg ringer en ISP og ber dem innstallere uttak og opprette linje til min boenhet:)

Endret av PrayingMantis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...