Gå til innhold

Kjørte bil for første gang!


Mokko

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hold deg PÅ fartsgrensa, ikke under. Kan være like farlig å kjøre under fartsgrensa, i alle fall for andre. De blir irriterte og tar unødvendige risikoer hvis/når de kjører forbi.

 

Bare for å pirke litt på deg GZIP. :p

Da jeg sa under mente jeg jo selvfølgelig under/på da :cry:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kun jeg som har merket at når en har den velkjente L'en bakpå bilen, så skal bilister bak absolutt forbi? Jeg har selv følgt fartsgrensen på 90 km/t, likevel skulle mange absolutt forbi meg. Det er tydeligvis helt forferdelig å ligge bak en som lærekjører.

 

Første gang jeg skulle prøve å kjøre bil gikk helt greit. Det som var vanskeligst var å holde sida godt nok (enklere sagt enn gjort på små vestlandsveier...). Men går fint nå :)

 

Det er bare å være forsiktig, og slippe forbi biler som tydeligvis ikke liker å ligge bak deg.

 

Nei, du er ikk den eneste som føler det.. Vær eneste gang jeg er ute å øvelseskjører og det kommer en bil bak meg, så legger h*n seg helt oppi meg og suser forbi ved første mulighet. Det er så utrolig irriterende. Jeg holder fartsgrensa + litt til :ph34r:

 

 

Men det er utrolig gøy å øvelseskjøre :) Hadde vel noen timer først på parkeringsplassen, også sier mamma at jeg skal kjøre hjem, fy f**n har aldri vært så nervøs før. Spant litt i et kryss fordi jeg tråkka litt hardt på gassen.

Lenke til kommentar

Kjører på omtrent alle mulige veier nå, kjørte til hytta i går og det er jeg som kjører om pappa skal ut med bilen. Det eneste jeg sliter litt på er bakkestart. Fy satan så udigg det er å stå i kø i oppoverbakke, å måtte ta bakkestart med biler 2 cm unna bakluka opptil flere ganger.

Lenke til kommentar

Kjører på omtrent alle mulige veier nå, kjørte til hytta i går og det er jeg som kjører om pappa skal ut med bilen. Det eneste jeg sliter litt på er bakkestart. Fy satan så udigg det er å stå i kø i oppoverbakke, å måtte ta bakkestart med biler 2 cm unna bakluka opptil flere ganger.

 

Har fått bedskjed av kjørelæreren min at jeg skal holde meg på ikke så veldig trafikerte veier enda. Skal bli ordentlig kjent med bilen først. Så har ikke fått den gleden av å kjøre på E6 enda.. Men det kommer vel :)

 

Bakkestart ja, det får ikke jeg helt til enda, men man blir jo bare bedre og bedre for hver gang.

 

Husker en episode der jeg måtte stå og vente fordi de la ny asfalt og det bare var et felt åpent. Og selfølgelig så sto jeg i oppoverbakke, også når det var vår tur til å kjøre så kvælte jeg motoren, og etter 4 forsøk elns, så kom jeg videre. Og da sto han navigøren og :thumbup:

 

De som sto bak meg begynte å kjøre forbi meg, mens jeg bare sto der og kvælte motoren.

 

Aldri vært så flau i midt liv :blush:

Endret av mellers
Lenke til kommentar

Hva skjer egentlig om jeg blir tatt i fartskontroll/fotoboks og ligger et par km/t over grensa? Får det noen ekstra konsekvenser siden jeg øvelseskjører? Hvordan er reglene for utsettelse?

 

 

Tror ikke du får bot ved å ligge i 62 km/t i 60 sone, men hvis du ligger i 80 i 60 sone blir du nok stoppet.

 

Reglene for utsettelse er jeg ikke helt sikker på, men hvis du blir tatt i fartskontroll blir det nok en liten utsettelse + en liten bot til deg og ledsager. Men skal ikke si noe sikkert, prøvde å google det, men fant ikke noe nyttig.

Lenke til kommentar

Mener å huske at mamma har fått bot for noe sånt som 63 i en 60-sone. Tror de er ganske konsekvente på sånt, er du over så er du over. En bot kan jeg takle, men om jeg faktisk får utsettelse og mister retten til øvelseskjøring av å bli tatt 3 km/t over grensa, da blir jeg sur.

Lenke til kommentar

Mener å huske at mamma har fått bot for noe sånt som 63 i en 60-sone. Tror de er ganske konsekvente på sånt, er du over så er du over. En bot kan jeg takle, men om jeg faktisk får utsettelse og mister retten til øvelseskjøring av å bli tatt 3 km/t over grensa, da blir jeg sur.

 

Oj, da har hun støtt på en ikke snill politi. Ja jeg blir også sur hvis jeg blir tatt 3 km/t over grensa og mister retten til øvelseskjøring, samt utsettelse på lappen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...