Gå til innhold

Endringer i kulturforumet


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kategoriene for 24, Lost og Heroes vil bli fjernet, ettersom seriene er ferdige. Det kan være aktuelt med nye kategorier for spesifikk serie, om det er noen som har nok diskusjon og entusiastiske brukere som ønsker dette.

 

I tillegg er Billedkunst tenkt å slås sammen med Annen kultur.

 

Arbeidslogger for instrumenter og studio er under vurdering. Arbeidslogger er normalt kvalitetskategorier som kan leve videre selv med liten aktivitet, men med kun 3 logger i løpet av et halvt år blir det litt vel lite.

 

Musikk og TV-serier og -programmer har veldig mange aktive tråder og vi er åpne for forslag om det er ønskelig med flere underkategorier der :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, for min del så tror jeg Albumguide delen, sånn som den er nå ikke er helt optimal. Jeg skulle gjerne sett at albumguidene var kvalitetstråder som kun diskuterte det som står i førsteposten, altså"<Band> Albumguide av <bruker>" og ikke "<Band> Albumguide og diskusjonstråd". Dette gjør at man har muligheten til å diskutere band litt mer åpent i en ren diskusjonstråd, og kommentarer vedrørende albumguiden, ei plate, innholdet i en sang eller ting som fokuserer kun på albumene kan diskuteres i albumguiden.  

 

Har ikke sjekket så alt for mye i den Albumguide kategorien på en stund, men den virket veldig rotete for en god stund siden. Noen band hadde lange og gode albumguider med saklige diskusjoner, andre hadde ei lita linje om hvert album og 10 sider med diskusjon om hvorvidt bandet var bedre med forskjellige medlemmer etc.

 

For det andre så virket det som albumguideforumet hadde kun en bruker som kunne lage en albumguide. Selvsagt så tror jeg ikke det er sånn, men med trådnavn som (for min del) indikerer at dette er musikkforumets offisielle albumguide. Virker i alle fall mer uoffisielt  med trådnavn som "Bjørnars guide til Metallica [Albumguide]" "Metallica - skamfett [Albumguide]" i forhold til "Metallica albumguide og diskusjonstråd". Nå mener jeg at Metallica fikk egen diskusjontråd etter konserten i vinter.

 

Poenget mitt er at jeg ønsker ett forum for Albumguider, som skal virke mer som ett leksikon, og ett forum for band / artist diskusjoner. 

 

Men godt mulig det blir for strengt, og ødelegger isteden for å hjelpe.

 

 

Lenke til kommentar

Albumguide, hva er egentlig det?

Er det en diskusjonstråd for et band, eller er det en diskografioversikt over artisters verk?

For om det er en samlig av Diskografier er det vel likegrei å bruke http://www.discogs.com/ eller wikipedia.

Om det er for å diskutere artister bør vel kattegorien hete noe slik som "Artist Diskusjon" "Artister" elns, eller kanskje "Band og artist-" slik at det også gjelder hele back (som det selvsagt må).

(Jeg har btw lagt inn søknad der)

Lenke til kommentar

Jeg tenker i alle fall på Albumguider som at en bruker skriver objektiv informasjon om bandets utgivelser, samtidig som han skriver sin subjektive mening om plata og bandet som helhet. Ikke bare en diskografioversikt, men muligheter for å skrive at

 

"PlateB er etter min mening mye bedre enn PlateA. Etter at<Band> fikk med <Ny vokalist> har kvaliteten jevnt over blitt bedre. Punken er mye mer fremtredene enn det forrige albumet, men etter min mening litt for mye. Låter som <Sang 3> og <Ballade> trekker albumet ned fra tronen som klassiker etter min mening, da resten av albumet er knallsterkt"

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...