Gå til innhold

Ny-/fremtidig laptop med høyoppløst skjerm

GeCcO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser med stor forundring at det ikke rører seg alt for mye i latop-markedet med tanke på skjermoppløsning. Mye bra og fin hardware, men sjeldent man får noen skjerm med oppløsning over 1366x768.

Er det noen som har tips til laptop?

*14"-16" 1600x900, 1920x1080, 1920x1200 etc.

*'Grei' batteritid, 5+ timer

*320GB+

*Min. 4GB ram

*i3/i5/i7 cpu

*Rundt 8.000,-

(Er sikkert mulig å file litt på kravene om det finnes f.eks. en laptop med bra skjerm uten alt før bra batteritid eller lignende.)

Er det noen med oversikt som vet om det er lansert noen laptoper i dette området, som blir tilgjengelig utover høsten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde en maskin fra Multicom for rundt 7år siden er det vel. Den fungerte ypperlig, var vel en 15,6" med 1680x1050 skjerm. Dessverre var strømkontakten så dårlig festet til hovedkortet at den slet seg og man kunne dermed ikke få strøm på maskinen.

Hvordan er det med Multicom idag? Er kvaliteten på maskinene god? Mener å ha lest litt dårlige erfaringer med support og lignende, er dette noe utvidet problem, eller bare enkelttilfeller som med alle andre bedrifter?

Skrevet

Hadde en maskin fra Multicom for rundt 7år siden er det vel. Den fungerte ypperlig, var vel en 15,6" med 1680x1050 skjerm. Dessverre var strømkontakten så dårlig festet til hovedkortet at den slet seg og man kunne dermed ikke få strøm på maskinen.

Hvordan er det med Multicom idag? Er kvaliteten på maskinene god? Mener å ha lest litt dårlige erfaringer med support og lignende, er dette noe utvidet problem, eller bare enkelttilfeller som med alle andre bedrifter?

Jeg har hørt både og, men du får jo konfigurert nesten alle komponenter helt selv på mange av modellene deres. Det eneste er vel at ingen av dem har vel spesielt god batteritid.

Jeg skal trolig gå til innkjøp av Sony Vaio sin 14' i E-serien. Den får du på elkjøp for 8000. Den har 1600x900, i3, 4G DDR3 og et helt ok nvidia kort. Har hørt at den er god i bruk og ser også bra ut. Utenom multicom er vel den den eneste jeg har funnet til en så rimelig pris og med en god oppløsning. Du får den også i 5 farger :)

Skrevet

Sony Vaio ser veldig interessant ut. Er det noen andre enn Elkjøp/Lefdal som selger disse i Norge? (foruten Sony Center selv da.) De på Elkjøp har såvidt jeg ser kun èn konfigurasjon. Kunne godt tenkt meg en 15" med full hd, eller 14" med i5, ati56xx.

Skrevet

HP kommer med ny modell i august.

HP Envy 14" (som faktisk er 14,5")

*ATI HD5650 (men er en lavere klokket variant enn det som er normalen, HP har klokket kortet til 450MHz, mens de fleste andre klokker det til 550-600MHz)

*i3 til i7 Quadcore mulig.

*1600 x 900 eller 1366 x 768 skjerm.

*Opp til 7 timers batteritid dual core CPU (switchbar grafikk).

Dog prisene er stive og det blir vel kun et fåtall modeller tilgjengelig her i landet. Tipper man må opp i 12-14k for å få en versjon med 1600 x 900 skjerm.

Ellers er jo alltid DELL et alternativ hvor man kan velge skjerm selv på de fleste modellene.

Skrevet

Sony Vaio ser veldig interessant ut. Er det noen andre enn Elkjøp/Lefdal som selger disse i Norge? (foruten Sony Center selv da.) De på Elkjøp har såvidt jeg ser kun èn konfigurasjon. Kunne godt tenkt meg en 15" med full hd, eller 14" med i5, ati56xx.

Spørs litt hvor du bor. På (mange) Sony Center kan du nok prute litt, og Serviceavdelingen AS (Nedre Kalbakkvei 88) har i tilleg til Sony Center Lillestrøm det største utvalget av Vaio i norge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...