Gå til innhold

Formatere NTFS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hvis det ikke er partisjonene med OS'et på, kan du høyreklikke på partisjonen og klikke på format, resten skjønner du nok selv :)

 

hvis det er partisjonen med OS'et på (dvs den partisjonene med det OS'et du har bootet opp nå)

så kan fks en

 

win2k/winxp cd gjøre susen.

start opp cdn, velg partisjon og formater.

Lenke til kommentar

Takk for tips.

 

Når jeg booter opp med xp cd'en får jeg muligheten til å slette partisjon. Men det gjør den på under 2 sec så jeg føler ikke at den har formatert ordentlig. Er det bare jeg som er paranoid eller er det en skikkelig formatering?

Lenke til kommentar
Takk for tips.

Når jeg booter opp med xp cd'en får jeg muligheten til å slette partisjon. Men det gjør den på under 2 sec så jeg føler ikke at den har formatert ordentlig. Er det bare jeg som er paranoid eller er det en skikkelig formatering?

Partisjonering og formatering er to forskjellige ting. Å slette en partisjon tar ikke tid i det hele tatt. Du må deretter opprette en ny partisjon (som da er tom og uformatert). Da kan du begynne med formatering. Og det tar jo en stund.

Men du trenger jo ikke nødvendigvis slette en partisjon for å reformatere.

Lenke til kommentar

Dersom du får opp samme alternativene som meg når jeg innstallerer XP/W2K, kan du velge mellom quick format og full format. Sistnevnte tar litt ekstra tid, men jeg tror ikke det blir "dårlig" uansett hvilket alternativ du velger. Det finnes uansett ikke noe bedre måte å formatere NTFS partisjoner med enn de løsningene som MS tilbyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...