Gå til innhold

Oblivion-utfordrer fra gamle kjenninger (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Ja, men du skuffer nok mange RPG fans om du setter det som en målestokk for at spillet er Bra og ikke minst utfordrendet (som veldig få av rpg action spillene som kommer ut i dag er).

 

 

Da leser du litt mye inn i den tittelen. Det er ikke nødvendigvis ment å si så mye mer enn det jeg skrev ovenfor. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei. ikke mer fantasy. vær så snill. kan ikke noen folk med kunnskap som disse lage et skikkelig Cyberpunk spill siden Deus Ex 3 ser ut som en flopp i forhold til gode gamle DE1 og 2.

 

og ikke nevn shadowrun, det er bare en jalla innføring til cyberpunk for folk som ikke klarer å gi slipp på alver...

Lenke til kommentar
Da leser du litt mye inn i den tittelen. Det er ikke nødvendigvis ment å si så mye mer enn det jeg skrev ovenfor

 

Nå forvirrer du meg, for det du som forsvarer tittlen med:

 

Oblivion er et av de mestselgende og mest populære spillene i denne sjangeren

 

Derav mitt svar.

"

Ja, men du skuffer nok mange RPG fans om du setter det som en målestokk for at spillet er Bra og ikke minst utfordrendet (som veldig få av rpg action spillene som kommer ut i dag er).

"

Men trolig er det da salgstallet som tenkses skal overstiges?. Håpet da på at det var kvaltitets messig som var tanken :dontgetit: .. missforstod i så fall .

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Helt grei tittel, Oblivion er nok det sterkeste RPG merkevarenavnet vi har i dag. Selv om jeg personlig var skuffet over det i forhold til Morrowind.

 

Oblivion var jo katastrofe i forhold til Morrowind, konsolisert (forenklet til Action aktig rpg spill). Derfor jeg håper at de bruker Morrwoind som en mal ikke Oblivion (men tydligvis tenkes det her på salgsukksess, da lukter det jo Oblivion selvsagt). Forøvrig veldig spent på salgstallet til Oblivion om alle RPG fans av Morrwowind var klar over dette (alle forenklingene og endringene), helt klart mistet en god slump kjøpere.

 

Uansett kan dette bli en knall avsluttning på året av hva RPG angår, min største RPG favoritt kommer ut med en nr 4 nemlig Gothic. Risen var jeg veldig fornøyd med også forøvrig :new_woot:

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen har sagt de skal bruke Oblivion som mal folkens...

 

NEI!

Når jeg så R.A Salvatore, trodde jeg vi endelig skulle få et bra spill med drizzt i :(

Nå får jeg verken Drizzt eller forgotten realms, jaja.

Drizzt Do'Urden er en sippete tulling av en Drow. Kjedelig figur som aldri dør.

Lenke til kommentar

nei. ikke mer fantasy. vær så snill. kan ikke noen folk med kunnskap som disse lage et skikkelig Cyberpunk spill siden Deus Ex 3 ser ut som en flopp i forhold til gode gamle DE1 og 2.

 

og ikke nevn shadowrun, det er bare en jalla innføring til cyberpunk for folk som ikke klarer å gi slipp på alver...

Ingen som tvinger deg til å spille det ;) . Selv er jeg stor fan av åpne RPG spill som i TES (med mods på Oblivion) og Gothic serien så dette er noe jeg ser fram til :) .

Lenke til kommentar

NEI!

Når jeg så R.A Salvatore, trodde jeg vi endelig skulle få et bra spill med drizzt i :(

Nå får jeg verken Drizzt eller forgotten realms, jaja.

 

Jeg likte ikke Oblivion..

Men det er en sjanse for at han skaper et nytt fantastisk univers, i artikkelen står det jo blant annet at det skal skrives bøker basert på universet så kan jo bli veldig bra :) .

Lenke til kommentar

Ja, men du skuffer nok mange RPG fans om du setter det som en målestokk for at spillet er Bra og ikke minst utfordrendet (som veldig få av rpg action spillene som kommer ut i dag er).

 

Oblivion var utordrende takket være det utskjelte levelingsystemet, der mobsene levelet med det. Ble aldri OP i det spillet. ;)

Lenke til kommentar

Ingen har sagt de skal bruke Oblivion som mal folkens...

 

NEI!

Når jeg så R.A Salvatore, trodde jeg vi endelig skulle få et bra spill med drizzt i :(

Nå får jeg verken Drizzt eller forgotten realms, jaja.

Drizzt Do'Urden er en sippete tulling av en Drow. Kjedelig figur som aldri dør.

 

:O

I don´t know you anymore :tease:

 

Hvilke bøker har du lest? Han er litt av en filosof! ;D

 

NEI!

Når jeg så R.A Salvatore, trodde jeg vi endelig skulle få et bra spill med drizzt i :(

Nå får jeg verken Drizzt eller forgotten realms, jaja.

 

Jeg likte ikke Oblivion..

Men det er en sjanse for at han skaper et nytt fantastisk univers, i artikkelen står det jo blant annet at det skal skrives bøker basert på universet så kan jo bli veldig bra :) .

 

Sant nok! Jeg ble bare så skuffet over Drizzt i spillet Demon Stone :(

Han var ekstremt kraftig i Baldurs Gate da!

Endret av amir90
Lenke til kommentar
:O

I don´t know you anymore :tease:

 

Hvilke bøker har du lest? Han er litt av en filosof! ;D

Tror jeg har totalt 12 bøker med duden. 3 stk samlebøker (3 bøker i en) samt 3 mindre pocket-bøker hvor dvergebyen blir angrepet av de orcene.

 

Ingen dør, aldri! Selv mot uante odds, er det ingen som tar skade, eller mister kroppsdeler, eller rett og slett taper! Greit nok, han barbar-duden havner i helvete en liten stund, men han kommer jo tilbake. Og Drizzt løper rundt og sipper som en unge. "Ah, jeg er så ensom på overflaten" og "Hvorfor er alle så slemme mot meg, selv om er kommer fra en av de mest onde rasene i hele verdenen". Til slutt hoppet jeg bare over introduksjonene hans, fordi de var så banale og tragiske å lese.

 

Så nei, jeg liker ikke Drizzt. Syns han var kult i starten, men det tapte seg så inderlig...

Lenke til kommentar
Oblivion var utordrende takket være det utskjelte levelingsystemet, der mobsene levelet med det. Ble aldri OP i det spillet.

 

Feil...

 

Dette som slår feil vei, spill Gothic feks, kom så tilbake etterpå å si det ikke var utfordrendet (om du ikke har spilt gothic serien eller Risen), ta videre bort biten jeg liker mest ved et rpg spill, at man starter svak med lite krefter og har mulighet til å bli skikkelig OP om man lver riktig, motsatt om man ikke gjør det, så faller hovedpoenget for meg bort. Så riktige blir at du aldrig får en real utfordring samtidig som du aldrig blir direkte OP om du gjør alt riktig, blir som need for speed er for simulatorer.

 

Oblivion ble ALDRIG en utfordring, jeg ble Colloseum champ på low lvl med cloth og bue, jeg stengte alle portaler med clotch å bue (fiendene var da i highlvl rustninger) osv osv osv, det førte til en haug med Store sprekker som veldig mange RPG fans hatet sterkt, merklgi etter en så god tittel som Morrowind, så ødlegger de jaggu en annen serie også men det er en annen historie.

Endret av simalarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
:O

I don´t know you anymore :tease:

 

Hvilke bøker har du lest? Han er litt av en filosof! ;D

Tror jeg har totalt 12 bøker med duden. 3 stk samlebøker (3 bøker i en) samt 3 mindre pocket-bøker hvor dvergebyen blir angrepet av de orcene.

 

Ingen dør, aldri! Selv mot uante odds, er det ingen som tar skade, eller mister kroppsdeler, eller rett og slett taper! Greit nok, han barbar-duden havner i helvete en liten stund, men han kommer jo tilbake. Og Drizzt løper rundt og sipper som en unge. "Ah, jeg er så ensom på overflaten" og "Hvorfor er alle så slemme mot meg, selv om er kommer fra en av de mest onde rasene i hele verdenen". Til slutt hoppet jeg bare over introduksjonene hans, fordi de var så banale og tragiske å lese.

 

Så nei, jeg liker ikke Drizzt. Syns han var kult i starten, men det tapte seg så inderlig...

 

Drizzt var helt klart best i Dark Elf Trilogy, men er forsatt en veldig fasinerende karakter etter min mening.

"Han" har gitt mer å "tenke" over enn ex.phil / ex.fac kurset jeg tok, men alle har hver sin mening :)

 

Jeg er omtrent på samme bok som deg nå, jeg er ganske sikker på at en av de dør snart, men skal ikke spoile.

Du får også et lite sniktitt hva/hvordan drizzt er i begynnelsen av Orc King har jeg hørt, men det ka jeg ikke utalle meg om.

Lenke til kommentar
Videre har vi fått vite at Amalur er en magisk verden fylt med rare landskap, eksotiske byter, fargerike rollefigurer og fryktinngytende skapninger.
Eksotiske byter. Hva med bits? Vil vi møte bits, som er den mindre versjonen av bytes? :tease:

 

Og Oblivion er en god sammenligning, selv om det kanskje er "litt" på kanten å si "utfordrer" til et 4 år gammelt spill. Men jeg skjønte meningen med tittelen, så det funker.

 

Doom var kongen av FPS helt til Half-Life kom, selv om det kom drøssevis andre FPSer i mellomtiden. I dag er vel Half-Life 2 regnet som en av kongene? Jeg vil ikke si det blir feil å sammenligne med Oblivion, men jeg ville kanskje sagt Oblivion-arvtager. Men uansett hva vi sammenligner med lover det bra. :)

Lenke til kommentar

Jeg er omtrent på samme bok som deg nå, jeg er ganske sikker på at en av de dør snart, men skal ikke spoile.

Du får også et lite sniktitt hva/hvordan drizzt er i begynnelsen av Orc King har jeg hørt, men det ka jeg ikke utalle meg om.

Nå er ikke jeg på noen av de bøkene, da jeg leste de ferdig for noen år siden. :p

 

Men dette er vel en... smule... offtopic... Vi setter en strek vi. Så kan vi være enige med å være uenige. ;)

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke si det blir feil å sammenligne med Oblivion, men jeg ville kanskje sagt Oblivion-arvtager

 

Grøss, nesten til å grine av det du skriver. Oblivion Voldtar hele Rpg sjangeren og gjør hva Vg gjør med nyheter.

 

Videre var det Wolfenstein 3d som startet ikke Doom, og det er mange flere store FPS titler og påstår videre at Half Life var mer revulosjonerendet en HL2 når de kom ut, Crysis satt også ny standard ang fysikk som faktisk ikke har blitt fulgt opp mye pga konsoller ikke har sjangs til å drive grafikken\fysikken (og det er på konsoll markedet de store pengene ligger), ikke mange pcer heller for den sakens skyld.

 

Så får å selge til flere får vi dårligere spill som blir tilpasset massene, omtrent som de gjør med Amrikanske klisje filmer. Uansett er det lyspunkter som Gothic og Risen, var også fornøyd med Dragon age origins selv om det var helt på kanten linært og for mye cutscenes, lover også godt at de skal lage en helt egen pc versjon ang dragon age 2. Håper da at det er kun salgstall R.A. Salvatore skal utfordre Oblivion på og ikke lvl system og skill system (Men som jeg som nevnt er redd for henger sammen hehe).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Oblivion Voldtar hele Rpg sjangeren og gjør hva Vg gjør med nyheter.
Nei altså, nå syns jeg faktisk du overdriver en rimelig god del. Oblivion er kanskje ikke like bra som Morrowind, men det er fortsatt et dugelig bra RPG som sparker rumpe på de fleste andre middelmådige RPGene omkring.
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...