Gå til innhold

CR2 filer fra 7d er alle skadet


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en stor utfordring med RAW-filene fra mitt ellers glimrende Canon 7D.

Samtlige RAW-filer er korrupte. Jeg bruker Mac og EOS utility til overførsel.

I mini-previewen i finder kan jeg se de, men verken Lightroom eller Digital Photo Pro får de opp.

JPEG går som en drøm.

 

Jeg har nå testet med flere forskjellige minnekort og problemet er det samme.

 

Har søkt rundt på forumet og google, men finner ingen løsning

 

Noen som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor store er RAW-filene du får? Ikke at jeg har noen løsning, men det er det første jeg ville sjekket. Mine rawfiler ligger som regel på 25-30MB. Du kjenner ikke noen andre med samme kamera som du kunne prøvd å laste inn bildene hos? Eller laste opp en rawfil et sted man kan laste den ned fra for å prøve å åpne den på egen data. Da ville du fått utelukket eventuelle datamaskinproblemer, altså om filene er skadet på andre dataer.

Lenke til kommentar

Hvor store er RAW-filene du får? Ikke at jeg har noen løsning, men det er det første jeg ville sjekket. Mine rawfiler ligger som regel på 25-30MB. Du kjenner ikke noen andre med samme kamera som du kunne prøvd å laste inn bildene hos? Eller laste opp en rawfil et sted man kan laste den ned fra for å prøve å åpne den på egen data. Da ville du fått utelukket eventuelle datamaskinproblemer, altså om filene er skadet på andre dataer.

 

 

JEg ville ha byttet minnekort. Prøv et annet om du har. Det er nok det som er korrupt. Eventuelt kan du prøve å formaterere minnekortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...