Gå til innhold

Begrenser oppløsningen på 3D-spill (PS3)


Anbefalte innlegg

Det er mange som har blitt lurt av tro de kjører spillene sine i 1080p, når de egentlig kjøres i 720p og enkelte tilfeller enda lavere!

720p er ikke mye og skryte av på et stort og dyrt TV!

 

Kjenner flere som sitter med hjemmekino eller stort og flott TV, men sverger til konsollen.

Greit nok, men de skulle bar vist hvordan det hadde vært og hatt en PC som var koblet til TV/PJ som faktisk viser 1080p, 60 FPS og 8XAA eller hva du måtte ønske i akkurat samme spillet som er på konsollen som vises i 720p, maks 30 fps og generelt dårligere grafikk.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av spillene jeg har er det faktisk kun 2x som kjører i 1080 , FFXIII og GTA IV.

Du har ikke 1080p der heller dessverre.

 

Final Fantasy XIII = 1280x720 (2xAA)

Grand Theft Auto IV = 1152x640 (QAA)

 

Det kan stå 1080p bak på coveret, men det er bare oppløsningen spillet kan oppskaleres til og ikke framebuffer/rendering oppløsningen.

Lenke til kommentar

Det er helt idiotisk at det kan stå 1080p bak på coveret når spillet ikke er mere enn 1280x720. Snakk om salgstriks bare for å lure forbrukeren til å tro at spillet er "Full HD", når de fleste spill til konsoller ikke er mere enn "HD Ready" (1280x720).

 

Ikke rart at mange tror de faktisk spiller i 1080p, noe som ikke stemmer.

 

Nyere spill som har full DX10 og DX11 støtte til PC ligger også et hav foran enn konsolene.

Jeg burde skrive i panna på alle konsoll-fans som ikke vet bedre:

Konsoller er akkurat det samme som en PC. Det finnes HK, Ram, CPU, GPU og mere, akkurat slik en PC også har. Forskjellen er kun at konsollene er gammel og utdatert masseprodusert billig hardware som ikke ville ha funnet plass i en PC kabinett.

 

Enkete tror konsoller er en trylleboks som kan presse ut magisk grafikk ut av den. CPU er CPU, skjermkort er skjermkort. Har du Lada kan du drømme om å tro du kjører Audi, men det er fortsatt en Lada.

Rart hvordan folk lar seg lure.

Endret av avanore
Lenke til kommentar

Av spillene jeg har er det faktisk kun 2x som kjører i 1080 , FFXIII og GTA IV.

Du har ikke 1080p der heller dessverre.

 

Final Fantasy XIII = 1280x720 (2xAA)

Grand Theft Auto IV = 1152x640 (QAA)

 

Det kan stå 1080p bak på coveret, men det er bare oppløsningen spillet kan oppskaleres til og ikke framebuffer/rendering oppløsningen.

 

Må du værra så forbainna slem med meg i dag Mistapi? hadde håpet jeg kunne leve litt lengre i mitt selvbedrag...

Sukk, men nå er da den "bobbla" sprukket og vel så det da.

Greit, jeg spiller vist nok på 720p og har tydeligvis vært fornøyd med det , men antar dere er enige om at stereoskopisk effekt mot enda lavere oppløsning ikke kommer til å bli så veldig pent på store tv'er?

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Må du værra så forbainna slem med meg i dag Mistapi? hadde håpet jeg kunne leve litt lengre i mitt selvbedrag...

Sukk, men nå er da den "bobbla" sprukket og vel så det da.

Don't shoot the messenger. :)

 

Greit, jeg spiller vist nok på 720p og har tydeligvis vært fornøyd med det , men antar dere er enige om at stereoskopisk effekt mot enda lavere oppløsning ikke kommer til å bli så veldig pent på store tv'er?

Det vil ikke bli særlig pent nei. Vi får håpe utviklerene vil holde seg til 720p og eventuelt subHD oppløsninger (men høyere enn SD oppløsning) som 1152x640 og 1024x600 på det verste som i dag. Det vil dog bety at dem må kutte på andre ting.

Lenke til kommentar

 

Det vil ikke bli særlig pent nei. Vi får håpe utviklerene vil holde seg til 720p og eventuelt subHD oppløsninger (men høyere enn SD oppløsning) som 1152x640 og 1024x600 på det verste som i dag. Det vil dog bety at dem må kutte på andre ting.

 

Kan se for meg at om man må fjerne AA og AF i spillene så vil man legge langt bedre merke til den lave oppløsninga som brukes, sannsynligvis så vil også fps'en bli såpass lav at 3D effekten vil bli slått av så fort "kullhetsfaktoren" er over.

 

Nei, tror nok både Sony og MS må komme med nye konsoller om vi ønsker god oppløsning, ytelse og ikke minst 3d effekter. Det er tydelig at dagens spillkonsoller er teknisk utdaterte for å kunne kjøre 3d (selv om jeg faktisk er fornøyd med selve spillopplevelsen).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...