Gå til innhold

Død Acer Aspire One

Ravis

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min har denne mini pc'en, og denne siste ukenbegynte problemene å komme:

1. Den begynte å bli varmere enn før

2. Den begynte så å stenge ned automatisk etter ca. 30 minutters bruk, hovedsakelig surfing og avspilling av musikk

3. Den begynte så å stenge ned raskere og raskere

4. Når vi nå skrur den på, så lyser skjermen litt og så skrur den seg av før vi i det hele tatt får sett oppstartslogoen(lenge før Windows har startet).

PC'en ble kjøpt i August i fjor, så den kan vel returneres.

Det fine med dette er jo datteren min aldri ga beskjed om dette, så kanskje det ikke går på garantien siden vi sikkert burde meldt problemet umiddelbart?

Er det noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er en garantisak, og du behøver ikke melde fra samme øyeblikket som et problem oppstår. Selv om det har gått en uke, så er det fortsatt innen rimelig tid.

Edit: Forøvrig bør man vel sjekke for støv o.l. Det kan ofte være årsaken til overoppheting og at maskinen kutter tvert.

Endret av Smirnoff
Skrevet (endret)

Det er en garantisak, og du behøver ikke melde fra samme øyeblikket som et problem oppstår. Selv om det har gått en uke, så er det fortsatt innen rimelig tid.

Edit: Forøvrig bør man vel sjekke for støv o.l. Det kan ofte være årsaken til overoppheting og at maskinen kutter tvert.

Jeg løsnet skruene underst, tok ut HD'en, tok av dekselet over minnebrikken pluss et deksel som dekket over et interface under uten noe tilkoblet. Så støvsugde jeg. Død likevel.

Edit:

Det er også en rist under der som ikke kan skrus av, sikkert for kjøling. Jeg satte støvsugeren på den og kjente en veldig god trekk fra alle de andre ristene.

Jeg skal prøve å koble harddisken til en av de ledige s-ata koblingene i min stasjonære, så får vi se om det er kontakt.

Ellers noe å prøve før man melder sak til leverandøren min?

Endret av Ravis
Skrevet

Hold fingrene og skrutrekkeren borte fra maskinen ellers kommer herr "du har fiklet med maskinen" til å sende deg en faktura med maskienn når den kommer fra reparasjon.

Skrevet

Hvis produktet er registrert hos acer (det må ha blitt registrert da dere kjøpte det, tror det var innen 6 uker), så tror jeg i hvertfall garantien gjelder ennå.

Hvor har du fått det fra? Standardgarantien gjelder fra datoen som står på kjøpskvitteringen!

Skrevet

Hvis produktet er registrert hos acer (det må ha blitt registrert da dere kjøpte det, tror det var innen 6 uker), så tror jeg i hvertfall garantien gjelder ennå.

Hvor har du fått det fra? Standardgarantien gjelder fra datoen som står på kjøpskvitteringen!

Så på tv2 hjelper deg. Det var en gutt som hadde mistet Acer laptopen sin i gulvet, tastaturet var helt herpa. Han hadde forsatt garantien som var i et år. Han sendte inn pcen også kom den tilbake noen uker senere og den var like herpa som før. Acer hadde ikke reparert den fordi de sa at hvis han hadde lest noen av de svære bøkene så hadde han visst at han måtte registrere den innen en viss tid. (som var seks uker på en acer laptop jeg brukte)

Skrevet

Datteren min har denne mini pc'en, og denne siste ukenbegynte problemene å komme:

1. Den begynte å bli varmere enn før

2. Den begynte så å stenge ned automatisk etter ca. 30 minutters bruk, hovedsakelig surfing og avspilling av musikk

3. Den begynte så å stenge ned raskere og raskere

4. Når vi nå skrur den på, så lyser skjermen litt og så skrur den seg av før vi i det hele tatt får sett oppstartslogoen(lenge før Windows har startet).

PC'en ble kjøpt i August i fjor, så den kan vel returneres.

Det fine med dette er jo datteren min aldri ga beskjed om dette, så kanskje det ikke går på garantien siden vi sikkert burde meldt problemet umiddelbart?

Er det noen som har tips?

Ville ha antatt at det startet som et software problem, som ettervert gikk utover datamaskinens hardware, men det er bare spekulering...

skal bare si jeg alltid er på utkikk etter en Aspire One skjerm om det er mulig å få tak i en :whistle:

Men klarer meg uten da!

Skrevet

Så på tv2 hjelper deg. Det var en gutt som hadde mistet Acer laptopen sin i gulvet, tastaturet var helt herpa. Han hadde forsatt garantien som var i et år. Han sendte inn pcen også kom den tilbake noen uker senere og den var like herpa som før. Acer hadde ikke reparert den fordi de sa at hvis han hadde lest noen av de svære bøkene så hadde han visst at han måtte registrere den innen en viss tid. (som var seks uker på en acer laptop jeg brukte)

Acer Advantage forsikring ja. Den må du registrere innen 90 dager etter at du har kjøpt en Acer om du har kjøpt forsikring i tillegg. Men standardgarantien er bare 1 år.

Skrevet (endret)

"""Jeg løsnet skruene underst, tok ut HD'en, tok av dekselet over minnebrikken pluss et deksel som dekket over et interface under uten noe tilkoblet. Så støvsugde jeg. Død likevel.

Edit:

Det er også en rist under der som ikke kan skrus av, sikkert for kjøling. Jeg satte støvsugeren på den og kjente en veldig god trekk fra alle de andre ristene.

Jeg skal prøve å koble harddisken til en av de ledige s-ata koblingene i min stasjonære, så får vi se om det er kontakt."""

Du har vel ikke noen garanti når du åpner pcen? :nei:

Endret av laptoplover
Skrevet

"""Jeg løsnet skruene underst, tok ut HD'en, tok av dekselet over minnebrikken pluss et deksel som dekket over et interface under uten noe tilkoblet. Så støvsugde jeg. Død likevel.

Edit:

Jeg skal prøve å koble harddisken til en av de ledige s-ata koblingene i min stasjonære, så får vi se om det er kontakt."""

Du har vel ikke noen garanti når du åpner pcen? :nei:

Du har ikke det på laptop i hvert fall, vet ikke om stasjonær

Skrevet

Dersom du er flink nok, merker ikke de på verkstedet dette, og det skal gå fint ;)

Angående det med å ikke meldre fra med en gang: forbrukerkjøpsloven sier at du har to måneder på deg til å gi beskjed om uhellet, i alle fall dersom det er snakk om reklamasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...