Gå til innhold

Vil selge gaming pc for en furnuftig pris


Anbefalte innlegg

Jeg Vill da selge min gamer pc til en førnuftig pris

 

hovedkort: MSI p45 neo-f, P45socket-775, ddr2 1600fsb,ATX, ICH10, PCI-Ex (2.0) x16

Oprativsystem: MS Win Vista Home Premium Norsk SP1, DVD,32bi

Skjermkort: XFX GeForece 9800GT 550M 512MB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, 2xDVI, HDCP, Graphics P

Prosessor: Intel Core# 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket LGA775, 6MB, 1333Mhz BOXED w/fan

Ram: Corsair TWIN2X PC6400 DDR2 4GB KIT CL5 kit w/2x 2GB XMS2-6400 dimm s, CL5-5-5-1

Strømførsyning: Corsair Powersupply 550W Black, ATX/ESP, 120mm Fan, 4xSATA, SLI,WxHxL

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.11 500GB SATA-300, 16MB, 7200RPM

Kabinett_ Cooler Master Mystique 631, Sort Aluminium

Spill: Call Of Duty 4 Game Of The Year, PC (følgte med)

Tastatur: Logitech G15 gaming tastatur USB, Norsk Layout

 

Kjører alle di nyeste spillene på full grafikk utn lags, til og med All Points Bulletin

 

Hvor mye mener dere at Denne pcen er verd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var bedre. Men kjøpte du virkelig denne pc'en til 14000? Det nekter jeg å tro. Har du bygd den selv?

Sa ikke du i den forrige tråden din at du hadde 3.2 ghz?

En annen ting jeg tviler litt på er om den kjører "full grafikk" i alle spill. En kompis har nesten samme oppsett, bare at han har 9800 gtx. Han kjører ikke alle spill på max.

 

Prøv å sett den opp på Dustin, Komplett eller noe i den dur, å se hvor mye den blir kostende. Så kan du trekke fra ca. 2-3k.

 

edit: Prøvde selv, og forstår jo det at denne pc'en ikke er bygd for 4 mnd siden, som du skrev i din andre post.

Endret av Arceez
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Det mest verdifulle her er vel tastaturet, men er du heldig så får du kansje 3-4000 :)

Tviler også på at du betalte 14000 for denne for 4 mnd siden, da har du ivertfall blitt grundig lurt.

Lenke til kommentar

Det var bedre. Men kjøpte du virkelig denne pc'en til 14000? Det nekter jeg å tro. Har du bygd den selv?

Sa ikke du i den forrige tråden din at du hadde 3.2 ghz?

En annen ting jeg tviler litt på er om den kjører "full grafikk" i alle spill. En kompis har nesten samme oppsett, bare at han har 9800 gtx. Han kjører ikke alle spill på max.

 

Prøv å sett den opp på Dustin, Komplett eller noe i den dur, å se hvor mye den blir kostende. Så kan du trekke fra ca. 2-3k.

 

edit: Prøvde selv, og forstår jo det at denne pc'en ikke er bygd for 4 mnd siden, som du skrev i din andre post.

Jo æ meinte æ hadde det men tok vist feil

 

Det var bedre. Men kjøpte du virkelig denne pc'en til 14000? Det nekter jeg å tro. Har du bygd den selv?

Sa ikke du i den forrige tråden din at du hadde 3.2 ghz?

En annen ting jeg tviler litt på er om den kjører "full grafikk" i alle spill. En kompis har nesten samme oppsett, bare at han har 9800 gtx. Han kjører ikke alle spill på max.

 

Prøv å sett den opp på Dustin, Komplett eller noe i den dur, å se hvor mye den blir kostende. Så kan du trekke fra ca. 2-3k.

 

edit: Prøvde selv, og forstår jo det at denne pc'en ikke er bygd for 4 mnd siden, som du skrev i din andre post.

 

Den er faktisk det, har bestil deler fra litt hær og litt dær, men kan ikke det meste med pcen, men det vart godt nokk

Lenke til kommentar

Kanskje han mener 14 000,- for 4 år siden! :!:

Alså ka dåkk spør mein eller tur om kor gammel den er, har ingen betydning, men det æ vil vite e om det e mye æ kan få før pcen, vill ikje hør kritikken dåkkers, og ska dåkker skriv ka æ kan få før den og masse annet klager, så la vær og skriv, før det har ingen hensikt

Lenke til kommentar

Alså ka dåkk spør mein eller tur om kor gammel den er, har ingen betydning,

 

Åjo, det har faktisk ganske stor betydning. Stor forskjell på ny pc og brukt pc, slik prismessig.

 

edit: Kan du være så snill å skrive bokmål? Er faktisk ganske krevende å lese/tyde det du skriver.

Endret av Arceez
Lenke til kommentar

Jeg vil anslå att dine komponenter er verd:

 

hovedkort: 300

Operativsystem: 300

Skjermkort: 400

Prosessor: 250

Ram: 150

Strømforsyning: 250

Harddisk: 200

Kabinett_ 250

Spill: 50

Tastatur: Logitech G15 gaming tastatur: 200 (mulig jeg bommer med noen kr her da jeg er usikker på hva det kostter)

 

Uansett dette er en fornuftig brukt pris på din pc. Alle dine komponenter er utdatert. Du kan få en ny gaming pc til ca 5000 som yter mye bedre enn den du prøver og selge.

Endret av iron_knuckle
Lenke til kommentar

Du kan få en ny gaming pc til ca 5000 som yter mye bedre enn den du prøver og selge.

Vis oss.

 

Jeg er ikke uenig i prissettingen, dette er tross alt en brukt PC, men at du får noe til 5000 nytt som yter stort bedre enn dette og inkluderer operativsystem? Tviler.

Lenke til kommentar

Skal godt gjøres det, i hvertfall inkl ting som en G15. G15 koster forøvrig rundt 500-700kr på nettbutikker. Så 250 kr brukt da.

 

Om du får en som yter bedre til 5000 er tvilsomt, men det her er ikke særlig fremtidsrettet, og hvor lenge den vil holde et ytterst tvilsomt

Lenke til kommentar

hadde ikke betalt stort mer enn max 1000-1500 for denne

Kan kanskje virke veldig lite for TS men desverre er

data/komponenter en av de tingene som bare faller i verdi og

selv om du kanskje betalte mye mer for "bare" 2-3 år siden er det en evighet i

dataverdenen.

Som andre med linknende forespørsler har fått tips om er det kanskje mye bedre å lage en nas/server mutimediamaskin eller noe av delene /pc en

en ting til nå er jeg ikke en person som på noen vis vil støtte lureri

men hvis du skal ha håp om å få solgt den i det hele tatt er vel Finn.no det eneste stedet hvor du kanskje kan finne en lettlurt person som vil betale 2 - 3000 men jeg ville ikke satt pengene mine på det

Lenke til kommentar

At den riggen drar alt på "full grafikk" uten lags har jeg mine kraftige tvil om. Kanskje med oppløsning ned mot 2024x768, men ikke særlig høyere. Og skjermkortet kommer nok til å få et kraftig hikke-anfall hvis man setter på litt AA.

 

Tipper et sted mellom 3000-5000 er en pris man kan prøve seg på. Men ville overhodet ikke kjøpt den selv for 4000 da....

 

Og det å skrive innlegg på ren dialekt er en plagsom trend som har sneket seg inn siste årene. Totalt håpløst å lese. Vi har tross alt god frihet her i landet, med to valgfrie skriftspråk burde det være mulig å kunne finne ett som passer noenlunde bra. Det gjør det ihvertfall lettere for andre. Syns jeg.

Lenke til kommentar

Kanskje han mener 14 000,- for 4 år siden! :!:

 

Tenkte også først 4 år, men ingenting av hovedkort, CPU eller GPU fantes for 4 år siden en gang. Da var Core 2 såvidt lansert, og det var E6x00-serien. E8x00 kom ikke før mye senere.

 

Uansett, enig i at et par tusen kroner, pluss/minus, og det siden det inkluderer Windows-lisens, er en rimelig pris.

Lenke til kommentar

Enig med Smirnoff her, selv om pcen har kostet sitt for noen måneder siden så er den desverre ikke verdt mye akkurat nå med tanke på hva som er fremtidsrettet og finnes på markedet.

 

Kjipt for trådstarter , men sånn er det bare.

Om TS virkelig ønsker verdi for pengene beholder han pcen og bryr seg ikke om den prisen vi har verdsatt den til, ytelsemessig er den fortsatt grei, men desverre langt ifra et bra salgsobjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...