Gå til innhold

TBF - TreBokstavForkortelser


The Jackal

Anbefalte innlegg

Må seg jeg føler meg ganske oppdatert på "vanlige" forkortelser html, http, tcp osv, men en del av forkortelsene som forekommer i forumet har gått meg hus forbi...sikkert fordi jeg slutta med mIRC for 7-8-9-10 år siden. Lurte bare på om noen kunne utvide mine begrensede kunnskaper på dette området. Her er det noen eksempler så skjønner dere sikkert hvilke forkortelser jeg mener:

 

btw = by the way

lol = lots of laughter

rtfm = read the f*cking/fine manual

elns = :o

rofl <- eller lignende, husker ikke helt

 

der sa det stopp for meg :shrug: bare å fylle ut og komme med andre forslag...må da være andre som lurer på det også, eller har jeg blitt helt akterutseilt av den "yngre" garde...er jo ikke runda 25 en gang jo :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen nyttige akronymer jeg tipper du stadig kommer over og grubler timesvis hver dag over:

 

isaff = i sell ass for free

cmp = clean my pipe

rtfm = rear tight feels marvellous

 

rofl er ikke verdt å kunne (rolling on floor laughing)

uansett, selv om det kan være greit å vite hva alle disse forkortelsene betyr, er det ikke verdt å bruke dem selv. ingen vits å spre ondskapen ved å ramse opp flest mulig forkortelser her. eneste som faktisk er nyttig å kunne/bruke:

 

lyl = laughing (at) your lol (skrives med en patetisk uttale/gest, nesten slik at du spytter på vedkommende i ren avsky over han/hennes lol'ing)

 

hvis du fortsatt skulle insistere på å gruble over flere forkortelser, har jeg bare en ting å si: stfw (search the f web) :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...