Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett MC teoriprøve, tips og triks?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

What he said.

 

Ellers, se over et par ganger før du gir endelig besvarelse. Altså gå helt tilbake etter du har besvart siste spørsmål og tenk gjennom alle spørsmål på nytt.

 

Da jeg skulle ta min A1-teoriprøve forandret jeg på ca. 4 av svarene, og fikk 5 feil tror jeg. Så.. På et par spørsmål visste jeg ikke hva som var fasit, og måtte bare gjette. Da kommer logikk og sunn fornuft med. Dem som har laget trafikkreglene har jo (må vi gå utifra) hatt dette.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

 

Jeg hadde svært gode erfaringer med teoritentamen.no (riktignok for tung MC men det er vel ikke så mye forskjell). Verdt pengene. Ta testene om og om igjen helt til alt sitter. Så leser du igjennom de viktigste greiene i boka en gang til og går med hevet hode tilbake til trafikkstasjonen.

 

En annen ting jeg la merke til på prøven var at av de 4 alternativene var det gjerne 2 som var helt på jordet og 2 som muligens kunne være rett.

 

Enda ett tips; i læreboka mi sto det ingenting om førstehjelp osv. Heldigvis har jeg litt kunnskaper om dette fra før av så det gikk greit men vær obs på at det kan dukke opp en del sånne spørsmål også (oppførsel på skadested osv.). (Igjen; dette var for Kl.A så det kan være litt annerledes for A1)

Lenke til kommentar

Klasse A og A1 teori er akkurat den samme, men jeg fatter ikke at jeg ikke besto, jeg hadde øvd utrolig mye, gått gjennom prøve.no helt til jeg fikk 0 feil. Prøver igjen i morgen, nå har jeg lest grundig gjennom boka en del ganger, i tilleg har jeg øvd på prøve.no.

 

Ønsk meg lykke til :D

Lenke til kommentar

Klasse A og A1 teori er akkurat den samme, men jeg fatter ikke at jeg ikke besto, jeg hadde øvd utrolig mye, gått gjennom prøve.no helt til jeg fikk 0 feil. Prøver igjen i morgen, nå har jeg lest grundig gjennom boka en del ganger, i tilleg har jeg øvd på prøve.no.

 

Ønsk meg lykke til :D

 

 

Åssen gikk det i dag da? :)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
  • 3 år senere...

Dropper å lage ny tråd, så spør her jeg.

Skal ta teoriprøven for A1 til uka.

Burde det holde å kunne spørsmålene fra teoritentamen appen? Har sittet med den i flere uker nå, og føler det meste sitter.

De har jo en sånn bestått-garanti, når du har gjennomført spørsmålene et visst antall ganger.

Jeg har også lest en del i boka, men føler jeg har lært mye mer fra appen, og at den har dekket det meste.

Så burde jeg gå for å ta prøven snart, men den kunnskapen jeg har fått fra appen?

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om du husker det som er pensum og forstår det, eller om du husker svaralternativene etter så mange tester :) 

Føler at det er lett å gå i den fella, at du husker spørsmålene på internett, men når du kommer til prøven er de vinklet på en annen måte og plutselig blir man litt mer usikker. Anbefaler at du bestemmer deg for å ta prøven neste gang det er åpent på trafikkstasjonen. Dagen før skumleser du gjennom teoriboka og tar en del prøver, så greier du det nok helt fint. 

 

PS: Med litt interesse for det man driver med og en hukommelse litt bedre enn en gullfisk er ikke teoriprøven spesielt vanskelig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dropper å lage ny tråd, så spør her jeg.

Skal ta teoriprøven for A1 til uka.

Burde det holde å kunne spørsmålene fra teoritentamen appen? Har sittet med den i flere uker nå, og føler det meste sitter.

De har jo en sånn bestått-garanti, når du har gjennomført spørsmålene et visst antall ganger.

Jeg har også lest en del i boka, men føler jeg har lært mye mer fra appen, og at den har dekket det meste.

Så burde jeg gå for å ta prøven snart, men den kunnskapen jeg har fått fra appen?

 

Jeg tok teoriprøven for A1 for litt over 2 måneder siden, og besto på første forsøk med 3 av 6 tillatte feil. Det eneste jeg brukte til å øve var teoritentamen, jeg gikk gjennom deres teorikurs for MC der grundig før jeg i det hele tatt prøvde å ta en prøve. Jeg tok deretter både skiltprøven og teoriprøven på teoritentamen helt til jeg konstant fikk 0 og 1 feil, og det synes å ha virket for min del. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...