Gå til innhold

Solaris 10 nas, har litt problemer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

okai :) burde nok kjøpe en unix bok, noken som veit om ei god unix bok? / solaris 10? :) Snakker ikkje om noke i master grade, men noke som er litt enklere til hjemme server ol. :)

 

Tusen takk for all hjelp folken! Setter stor pris på all hjelpen!

 

~ThaBear

Lenke til kommentar

Jeg vil egentlig anbefale deg å bruke opensolaris istedet for vanlig solaris, da det har blitt gjort en del endringer på samba i opensolaris og det har blitt mye enklere

Da vil du kunne dele ut områder bare ved å bruke zfs kommando:

zfs set sharesmb=on filesystem/zpool

Har de fixet acl problemene? Sånn ut av boksen sliter opensolaris veldig med samba rettigheter(unix brukere får problemer med mappene lokalt på maskinen). Husker jeg måtte bruke en fantastisk chmod komando for å bøte på dette problemet.

 

http://sigtar.com/2009/02/14/opensolaris-cifssmb-server-configuring-acls-on-shares/

 

chmod -R A=\

owner@:wACpdDo:d:allow,\

owner@:wACpdDo:f:allow,\

everyone@:rxaARWcs:d:allow,\

everyone@:raARWcs:f:allow \

/protected/

Ugh! sier jeg bare.

Endret av kpolberg
Lenke til kommentar

Nei, har ikkje sett nermere på desse enda, da dette fungerer fint for meg akuratt no, men om litt blir nok dette problematisk.

 

Men slik som eg forstod dette var dette kun får å få lese tilgang på filene, er dette korrekt? eller bare eg som er får trøtt og ikkje fårstår dette? såg bare kjapt over da det er seint på natt :) skal sjå meir på dette seinare i dag når eg har tid :) Takk :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...