Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke boot'a fra CDROM


Anbefalte innlegg

HEI!

 

Jeg har en Asus P7P55D-E hovedkort og et eller annet CDROM og en Western Digital Caviar Black WD1002FAEX.

 

I BIOS har jeg satt den til å boot'e fra CDROM men når jeg booter opp maskinen så kommer denne meldingen opp:

Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press a key

 

Har prøvd med Windows 7 Ultimate, Windows 7 Proffesional og Windows XP SP3 men ingenting skjer. Samme meldingen om og om igjen.

 

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok har noe av det samme greien på min maskin. Har fått Windows 7 Ultimate på min maskin... Men så ønsker jeg og ta en clean install på den og ikke bare en sånn install fra datamaskin. så da ønsker jeg og boote fra starten og slette partisjonen og legge den inn på nytt. Så jeg brenne ut ISO filen som jeg fikk på en DVD+R plate. Bruker PowerISO og brenne den på en Plate. Det neste jeg gjør er og restarte maskinen gå inn i BIOS og forandre Boote liste. Så jeg setter CD-Rom som den første og Resten etterpå. Så Restarter hele maskinen seg og jeg venter på den "Press Any Key To Boot From DVD Rom". Men den kommer ikke. Istedet som kommer bare "Windows Oppstartsalternativer" Med og enten bruke tidligere Windows programmer som jeg ikke har eller og bruke Windows 7 som jeg har innstallert men ikke clean. Hva er det som er galt.

 

Maskinen er en Skole Pc som vi fikk på Kvadraturen Skole. En HP Qompaq 6715b AMD Turion Prossesor Med en TSST Corp CD\DVDW TS ATA Device som en Dvd Spiller.

Hva er det som er galt?

Å Ja den virker i Selve Windows....

Endret av eskern
Lenke til kommentar

Jeg hadde et lignende problem når jeg skaffet ny PC. Jeg koblet ut cd-rom'en, samt koblet inn igjen, påså at alt var riktig.

 

Skiftet også CD. Men når du har testet 3 forskjellige, så er det nok ikke noe gale med CD'en.

 

Prøv bios-rs om det ikke funker. Evt prøv det først. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg hadde et lignende problem når jeg skaffet ny PC. Jeg koblet ut cd-rom'en, samt koblet inn igjen, påså at alt var riktig.

 

Skiftet også CD. Men når du har testet 3 forskjellige, så er det nok ikke noe gale med CD'en.

 

Prøv bios-rs om det ikke funker. Evt prøv det først. ;)

 

BIOS-RS?

Lenke til kommentar

Jeg fikk ikke installert Vista pga. av at jeg hadde reset'a BIOS. Selv om jeg trodde jeg fikk stillt alt tilbake igjen så viste det seg at jeg hadde bomma litt.

 

Feilmeldingen jeg fikk ved oppstart forsvant etter at jeg i BIOS først valgte å laste de optimaliserte verdiene for hovedkortet mitt, før jeg gikk videre med de andre tingene som overklokking.

 

Etter dette fungerte ting som det skulle. Problemet mitt var antagelig relatert til ACPI instillingene i BIOS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...