Gå til innhold

HTC serverer Froyo før jul


Anbefalte innlegg

Blir glad for at jeg valgte Nexus One hver gang jeg leser om dette :)

 

Deilig å bruke wireless tethering feks :yes:

 

Og google får vel fikset nok på brukergrensesnittet i gingerbread slik at andre mobilprodusenter slipper å lage egne versjoner.

 

Jeg bruker Desire og wireless tethering feks :yes:

FroYo with sense ftw

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører med en test version av HTC Sense +android 2.2 på Desire nå..... Kan ikke skjønne at denne skal komme noe senere enn max 2 måneder

 

 

Alt kjører jo helt fint??!!

 

Oversettelse til diverse språk tar vel også litt tid.

Alle menyene er iallfall ikke på norsk enda

 

wifi hotspot fungerer perfekt. flott batterileve tid.

 

har bare 73MB ledig intern minne, så den delen trenger finpussing

Lenke til kommentar

Kjører med en test version av HTC Sense +android 2.2 på Desire nå..... Kan ikke skjønne at denne skal komme noe senere enn max 2 måneder

 

 

Alt kjører jo helt fint??!!

 

Oversettelse til diverse språk tar vel også litt tid.

Alle menyene er iallfall ikke på norsk enda

 

wifi hotspot fungerer perfekt. flott batterileve tid.

 

har bare 73MB ledig intern minne, så den delen trenger finpussing

Hvilken versjon kjører du?

Lenke til kommentar
Android er i ferd med å bli veldig fragmentert.

Det samme gjelder iOS.

Så hvor mange versjoner finnes det av iOS i bruk i dag og hvor mange finnes det av Android?

Det finnes flere versjoner av iOS, og så har du selvsagt flere telefonmodeller, inkludert den totalt annerledes iPad.

Kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt hvis du er så snartenkt?

Jeg svarte på spørsmålet ditt. iOS brukes på flere ulike typer maskiner med til dels svært store forskjeller (iPhone 2G vs. iPad f.eks.).

Nei, det gjør du ikke. Det finnes eksakte tall her og ikke bare "mange ulike versjoner". Svaret er 5 versjoner av Android på 1 år! iOS har iOS har 2 versjoner i løpet av 3 år! (iOS 3 versjoner om vi regner med iPad som blir oppgradert til høsten.)

Poenget er at iOS også er fragmentert, og kanskje enda verre pga. iPad. At det kommer mange nye versjoner av Android betyr ikke at det nødvendigvis er fragmentert. F.eks. kan et program fungere i flere versjoner.

Lenke til kommentar

Nei det kommer jo iOS 4 til iPad i løpet av høsten. Da vil alle kjøre iOS 4 eller 3. Det er riktig at det kommer oppdateringer til iOS 4, men den store forskjellen er at disse kommer til alle og man får ikke en haug med ulike mobiler med forskjellige versjoner av OSét. Hvis Android fortsetter samme løypa kommer vi til å ha 20-30 forskjellige versjoner som fremdeles lever. Nå sier Google at de skal konsentrer seg om brukervennlighet og godt er det. Kanskje vi slipper masse overlay fra produsentene. Vi får også håpe at de fikser Android market slik at det det blir like bra som App Store.

Lenke til kommentar

Android er i ferd med å bli veldig fragmentert.

 

Som andre i tråden har påpekt så er ikke Android mer fragmentert enn andre platformer (Windows Mobile, iOS.)...

 

Det er også verdt å nevne at det settet med features som kommer til å ligge i Android 3.0 er det Google så for seg når de først begynte prosjektet med Android, at det har vært fragmentert frem til 3.0 er ikke veldig rart, da de var nødt til å slippe platformen løs på markedet før det var helt ferdig, og heller komme med features fortløpende. Google har også annonsert at de kommer til å komme med oppdateringer langt sjeldnere etter versjon 3.0, husk at Android kun er 18mnd, og hvis man tar i betraktning at det fortsatt er i noe Google selv mener er en slags "beta"-fase (nå vet vi riktignok hvor glade de er i å la produktene sine leve som beta), så lover det veldig godt for fremtiden til Android.

 

som eier av Desire, syns jeg at dette er helt latterlig. Skal aldri igjenn kjøpe mobil laget av HTC. Hvor mange applikasjoner er det snakk om her?

 

Sånn fra toppen av hukommelsen har du:

- Exchangeklient (Dette er faktisk ikke barebare)

- Alle widgets du ser og bruker er spesiallaget.

- FriendStream, med sin integrasjon mot Facebook/Twitter and god knows what.

- Sin egen dialer.

- Sitt eget kontaktprogram (people)

- RSS leser

- Musikkspiller

- Lockscreen

- Alle andre steder i Sense hvor man har integrasjon med facebook/twitter/picasa etc.

- Meldingsapplikasjon

- Kalenderapplikasjon

- Klokke/alarm applikasjon

- FM Radio

- Footprints

- Stocks/aksjer

- Teeter

 

Mulig noen av disse ikke er HTCs, men allikevel en imponerende liste, og hvis du visste noe om programmering og QA så hadde du også forstått at ting tar tid...

 

/Espen - fornøyd med sin Desire, men venter i spenning på Android 2.2

Lenke til kommentar

@eisa01, har du misforstått noe her? Google bruker ikke lang tid på å oppdatere Android, det er HTC Som tuller seg med oppdateringene til Sense. Hvorfor drar du en Nexus inn i bildet da,? de har jo ikke noe med Sense å gjøre.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette selv. Jeg har HTC Desire, en telefon jeg er kjempefornøyd med. At det ser ut til at det skal gjenta seg med at lanseringene blir utsatt slik som med Hero bryr meg egentlig lite, men jeg synes det er skuffende. Først skulle vi få 2.2 3 kvartal i 2010, og nå har dem hoppet på 4. kvartal, veldig kjedelig. På en måte kunne jeg tenke meg å fjerne alt, og installere Android fra bunn, og bare glemme alt som heter Sense, men søren heller, det blir sikkert bare teit å styre med noe slikt.

 

Må bare legge til at jeg er imponert. At dere klarer dra inn en sinnsyk Apple-diskusjon i en artikkel som strengt tatt ikke handler om Apple i det hele tatt er meget godt gjort.

Endret av seppolaatle
Lenke til kommentar

På hvilken måte kan man påstå at iOS er like fragmentert som Android?

 

Å dra inn Nexus er egentlig irrelevant fordi Google har sagt at denne telefonen var bare en tech-demo og at de ikke kommer til å fortsette å lage hardware. Å argumentere med at det er HTC/Samsung/SE sin feil at telefonene er også egentlig irrelevant for brukeren. Du argumenterer med at man kan roote telefonen, men 99 % av brukerne av Android gjør ikke dette og kommer heller aldri til å gjøre det.

Lenke til kommentar

@eisa01, har du misforstått noe her? Google bruker ikke lang tid på å oppdatere Android, det er HTC Som tuller seg med oppdateringene til Sense. Hvorfor drar du en Nexus inn i bildet da,? de har jo ikke noe med Sense å gjøre.

 

Jeg vet ikke helt hva jeg synes om dette selv. Jeg har HTC Desire, en telefon jeg er kjempefornøyd med. At det ser ut til at det skal gjenta seg med at lanseringene blir utsatt slik som med Hero bryr meg egentlig lite, men jeg synes det er skuffende. Først skulle vi få 2.2 3 kvartal i 2010, og nå har dem hoppet på 4. kvartal, veldig kjedelig. På en måte kunne jeg tenke meg å fjerne alt, og installere Android fra bunn, og bare glemme alt som heter Sense, men søren heller, det blir sikkert bare teit å styre med noe slikt.

 

Må bare legge til at jeg er imponert. At dere klarer dra inn en sinnsyk Apple-diskusjon i en artikkel som strengt tatt ikke handler om Apple i det hele tatt er meget godt gjort.

 

Det er ingen fra HTC som har gått ut offisielt og sagt at 2.2 skulle komme i 3. kvartal (arrester meg gjerne, men da vil jeg også ha kilde), det er derfor ingen grunn til å mase om utsettelser og forsinkelser før etter jul...

 

Må bare legge til at jeg selvfølgelig ønsker at de kommer med 2.2 så fort som mulig selv, men jeg tar heller en oppdatering som fungerer fra dag 1 enn noe som må patches i flere omganger for å fungere tilfredstillende...

 

/Espen

Lenke til kommentar

I dag sitter jeg på Hero og har just bestilt en Desire, da Hero er for treg.

Det jeg er mest skeptisk til er om Desire vil får oppdateringer utover 2.2... kjipt å nok en gang klaske ivei så mye penger på en telefon som blir ditchet.

 

Custom rom er jo fullt mulig, men det blir aldri 100% stabilt (men kan være fryktelig nært!), og det er mer feelingen av å bli lurt som irriterer meg!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

HTC var da ikke sen med Hero, de lovte den skulle komme i Q2, og den kom i slutten av Q2. Selvsagt, de kunne gjort det uendelig mye raskere, men mest sannsynlig jobbet de på Froyo.

 

Alle nyheter var bare rykter og dårlig info fra enda dårligere ansatte som jobber med kundeservice hos HTC.

Lenke til kommentar

På hvilken måte kan man påstå at iOS er like fragmentert som Android?

 

Å dra inn Nexus er egentlig irrelevant fordi Google har sagt at denne telefonen var bare en tech-demo og at de ikke kommer til å fortsette å lage hardware. Å argumentere med at det er HTC/Samsung/SE sin feil at telefonene er også egentlig irrelevant for brukeren. Du argumenterer med at man kan roote telefonen, men 99 % av brukerne av Android gjør ikke dette og kommer heller aldri til å gjøre det.

Situasjonen på iOS er jo på mange måter verre enn Android pga. iPad. iOS4 fungerer visst også veldig dårlig på iPhone 3G.

Lenke til kommentar

@MrEspen: Skulle gjerne sitert deg nå, men fant faktisk ikke ut hvordan jeg siterer. Jeg er ikke helt vant med denne versjonen av IPB, så der har vi nok grunnen. Anyways, når du nevner det, så finner jeg faktisk ikke igjen artikkelen jeg leste at Sense for 2.2 skulle komme 3 kvartal. Det var ikke her på Amobil, men mulig det var over på Itavisen. Jeg bare vet at jeg har lest det i en eller annen artikkel, mulig en artikkel hvor det har blitt tatt bort fordi det var feilinformasjon, noe som vil forklare hvorfor jeg ikke finner den igjen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...