Gå til innhold

HTC serverer Froyo før jul


Anbefalte innlegg

Ja ikke vet jeg, men jeg greier ikke å se for meg flere måneder på å oppdatere. Med 30 timers uke så har de 360 timer på 3 måneder, per pers på det teamet som driver med dette.

 

Okey, trodde oppdateringen også var for 2G men da tok jeg feil. Men dette er riktig nok en 3 år gammel mobil så den skjønner jeg jo egentlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synest det blir feil å sammenligne IOS4 oppdateringer med Android 2.1 oppdateringer. Grunnen til dette er såpass enkel som at en Iphone 2G rett og slett ikke er kraftig nok til å kjøre iOS4, mens f.eks. Evo 4G er kraftig nok til å kjøre Android 2.2. I tillegg så kommer denne venteperioden på flere måneder som man har mellom OS release og HTC release på toppen av utviklingsperioden.

 

Det er her Microsoft gjør det smarte med å kreve full kontroll slik at de kan pumpe ut oppdateringene når de er ferdige uten å måtte vente på OEM-produsentene. Over tid vil man selvfølgelig måtte ende opp med å etterlate seg eldre modeller også her, men det er en naturlig del av den teknologiske utviklingen.

Lenke til kommentar

Dette er hvorfor jeg kjøpte meg en Nexus One når jeg skulle teste Android i sommerferien. At de bruker opptil et halvt år på å få ut oppdateringen er ganske hårreisende med tanke på hvor mye 2.2 er hauset opp av Google. Den trengs og for å få Flash, og det vet jo alle er livsviktig på en mobiltelefon ;)

Lenke til kommentar

Android er ikke mer fragmentert enn ios er, husk at du ikke får alle/de sammme funksjonene fra ios på iphone 2G, 3G, 3GS, 4 eller ipad.

 

At du med android i tillegg har mulighet for GUI's som Sense eller Touchwis kan du ikke klandre android eller google for. Du vet hva du får når du kjøper telefonen, om du velger HTC, Samsung eller Apple sine produkter. HTC trenger kanskje tid på å oppdatere sense, men så kommer oppdateringer til android litt hyppigere enn én gang i året så du venter likevel kortere enn du ville gjort med en iphone.

Endret av zlinky
Lenke til kommentar

Synest det blir feil å sammenligne IOS4 oppdateringer med Android 2.1 oppdateringer. Grunnen til dette er såpass enkel som at en Iphone 2G rett og slett ikke er kraftig nok til å kjøre iOS4, mens f.eks. Evo 4G er kraftig nok til å kjøre Android 2.2. I tillegg så kommer denne venteperioden på flere måneder som man har mellom OS release og HTC release på toppen av utviklingsperioden.

Hvis jeg ikke tar feil, så har iPhone 2G helt identiske spesifikasjoner med iPhone 3G,bortsett fra 3G. iPhone 2G burde dermed kunne kjøre iOS 4 like godt/dårlig som iPhone 3G.

Lenke til kommentar

som eier av Desire, syns jeg at dette er helt latterlig. Skal aldri igjenn kjøpe mobil laget av HTC. Hvor mange applikasjoner er det snakk om her?

<sånn helt nøyaktig, hva er det du er misfornøyd med nå? Som kan rettes opp i 2.?

 

Man får flere innstillinger, telefonen blir merkbart raskere, man kan få telefonen til å gi ut WiFi til andre PC'r/enheter som da går gjennom telefonnettet (også gjennom bluetooth og USB), markedet er bedre, man får bedre flash. Og det er ikke alt som da er bedre.

 

Raskere telefon og muligheten for tethering hadde vært et stort savn for meg :)

Lenke til kommentar
Android er i ferd med å bli veldig fragmentert.

Det samme gjelder iOS.

Så hvor mange versjoner finnes det av iOS i bruk i dag og hvor mange finnes det av Android?

Det finnes flere versjoner av iOS, og så har du selvsagt flere telefonmodeller, inkludert den totalt annerledes iPad.

Kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt hvis du er så snartenkt?

Lenke til kommentar

Jeg ser at en del argumenterer med at det kun kommer oppdateringer til iPhone én gang i året, og det kan være at jeg misforstår litt her, men det kommer da virkelig oppdateringen til iPhone hele året rundt?

 

Riktignok er det kun "store" oppdateringer ala iOS 4 én gang i året, og inkludert iOS 4 har det hittil kun kommet fire slike oppdateringer. Men iOS 1, hvis man kan kalle det det, var så vidt jeg vet oppdatert ni ganger, iOS 2 seks ganger, og iOS 3 seks ganger. Eller teller ikke dette som oppdateringer?

 

Forøvrig syntes jeg det er merkelig og urimelig å skulle forvente at den nå fire år gamle iPhone 2G skal holde tritt med utviklingen og kunne kjøre iOS 4. Det er derimot ikke like urimelig å forvente at de droidenhetene som kan kjøre nyere versjoner av Android, faktisk får disse oppgraderingene.

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Er slik og at det kan virke som at det einaste fleire bryr seg om er å heile tida ha det aller nyaste, og det med eingong det kjem. Har sjølv HTC Desire, og tykkjer det fungerer veldig bra. Har ikkje merka til nokre problem på oset der, og kan ikkje seie det er noko eg umiddelbart saknar.

 

Vil også ha eit produkt som er solid, enn noko som er rusha pga. at nokon skriker høgt om at det står 2.1, og ikkje 2.2 på osversjonen.

Lenke til kommentar

Er slik og at det kan virke som at det einaste fleire bryr seg om er å heile tida ha det aller nyaste, og det med eingong det kjem. Har sjølv HTC Desire, og tykkjer det fungerer veldig bra. Har ikkje merka til nokre problem på oset der, og kan ikkje seie det er noko eg umiddelbart saknar.

 

Vil også ha eit produkt som er solid, enn noko som er rusha pga. at nokon skriker høgt om at det står 2.1, og ikkje 2.2 på osversjonen.

 

Det er flott at du er fornøyd med telefonen din, men personlig kan jeg se en hel del fordeler med 2.2 som jeg gjerne ville hatt tak i dersom jeg hadde en Androidtelefon.

 

En redigert liste av de oppdateringene i 2.2 nevnt på wikipedia som jeg veldig gjerne ville hatt:

 

* General Android OS speed, memory, and performance optimizations

* Additional application speed improvements courtesy of JIT implementation

* USB tethering and WiFi hotspot functionality

* Updated Market application with batch and automatic update features

* Support for numeric and alphanumeric passwords

* Support for installing applications to the expandable memory

* Adobe Flash 10.1 support

 

Og dette er da altså kun de jeg syntes er mest interessant. Oppgraderingen fra 2.1 til 2.2 vil derfor ha flere momenter enn de jeg har nevnt. Så det er ikke bare det at det står 2.2 i stedet for 2.1 på OS-versjonen, det er en del gode grunner til å ville oppgradere også. :cool:

Lenke til kommentar
Android er i ferd med å bli veldig fragmentert.

Det samme gjelder iOS.

Så hvor mange versjoner finnes det av iOS i bruk i dag og hvor mange finnes det av Android?

Det finnes flere versjoner av iOS, og så har du selvsagt flere telefonmodeller, inkludert den totalt annerledes iPad.

Kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt hvis du er så snartenkt?

Jeg svarte på spørsmålet ditt. iOS brukes på flere ulike typer maskiner med til dels svært store forskjeller (iPhone 2G vs. iPad f.eks.).

Lenke til kommentar
Android er i ferd med å bli veldig fragmentert.

Det samme gjelder iOS.

Så hvor mange versjoner finnes det av iOS i bruk i dag og hvor mange finnes det av Android?

Det finnes flere versjoner av iOS, og så har du selvsagt flere telefonmodeller, inkludert den totalt annerledes iPad.

Kan du ikke bare svare på spørsmålet mitt hvis du er så snartenkt?

Jeg svarte på spørsmålet ditt. iOS brukes på flere ulike typer maskiner med til dels svært store forskjeller (iPhone 2G vs. iPad f.eks.).

Nei, det gjør du ikke. Det finnes eksakte tall her og ikke bare "mange ulike versjoner". Svaret er 5 versjoner av Android på 1 år! iOS har iOS har 2 versjoner i løpet av 3 år! (iOS 3 versjoner om vi regner med iPad som blir oppgradert til høsten.)

Lenke til kommentar

3.0 kommer i Oktober.

Og den første modellen med denne versjonen kommer i November.

Den tar det beste ifra OSX og tidligre generasjoner Android, i kombinasjon med Sense og UX ifra SE.

Sense UX og andre Shell kommer mao ikke til å bli "nødvendig" eller ønskelig, nettopp pga fragmenteringen som er pr idag.

Derav unngår man lang ventetid mht oppdatering ifra den seneste OS versjonen.

Men mener bestemt at HTC har sagt Juli/August mht 2.2?

Lenke til kommentar

Å dra paraleller mellom iOS på iPhone-modellene og Android på alle de forskjellige Android-mobilene blir ikke riktig. HTC/Motorola/Samsung og alle andre som lager Android-mobiler får systemoppdateringen sin fra Google, og må tilpasse sitt skin/ui. Apple lager systemoppdateringen for spesfikke telefoner (iPhone, iPhone 3G, iPhone 3GS og iPhone 4) fra begynnelsen av.

 

Det er riktigere å se på hvor lang tid det tar Apple å tilpasse iOS til iPad.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...