Gå til innhold

Noen som sliter med å få oppgradert sin nyinnkjøpte Samsung Wave? - Firmware


Anbefalte innlegg

Som i overskriften.

 

Vil bare vite om flere får følgende feilmelding i oppdateringsprosessen i Samsung KIES.

 

Da den har lastet ned filen i Steg 3 i prosessen, og skal starte steg 4 som er selve oppdateringen av firmware filen får jeg følgende feilmelding:

 

"Oppgradering pågår ... kan ikke konvertere til oppgraderingsmodus. Prøv igjen senere" (Dette gjelder både da telefonen er satt i Download modus, og i Samsung Kies modus.)

 

 

Stresser litt med dette, fordi jeg vil vite om det er noe feil med telefonen før angrefristen går ut.

Noen som nettopp har kjøpt Samsung wave og får oppgradert firmware, og dermed får tilgang til Norsk tastatur?

 

Post både ja/nei, og evt. løsning til problemet om du har det.

 

Fra Samsung Kies, firmware oppgradering:

Gjeldene versjon: S8500XXJEE/S8500OXBJED

Siste versjon: S8500XXJF1/S8500OXBJEG

Endret av Kelben
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å få oppgradert min telefon, men selvfølgelig kræsjet den!!! Har prøvd recovery av tlf, men Kies klarer ikke å finne Wave.. Er litt frustrert over dette, noen som har noen tips på lager?? Skrur på Wave i Download mode og kobler til Kies, men Kies bare søker uten resultater.

Lenke til kommentar

Jo takker for svar waver! Men får ikke dette til å fungere i det hele tatt.. Skrur på tlf i download mode og kies står bare å søker etter den i evigheter.. Nesten så jeg har lyst å hive hele pakka ut vinduet!

 

Sliter med akkurat det samme! Har prøvd alt som står i den andre tråden, men ingenting hjelper. Har til og med prøvd å la den ligge over natten, men den søker fortsatt neste morgen.

Hjelp! (Begynner å bli lei...)

Lenke til kommentar

Jo takker for svar waver! Men får ikke dette til å fungere i det hele tatt.. Skrur på tlf i download mode og kies står bare å søker etter den i evigheter.. Nesten så jeg har lyst å hive hele pakka ut vinduet!

 

Sliter med akkurat det samme! Har prøvd alt som står i den andre tråden, men ingenting hjelper. Har til og med prøvd å la den ligge over natten, men den søker fortsatt neste morgen.

Hjelp! (Begynner å bli lei...)

 

 

Jeg vet ikke hva slags forbannelse dere har påført meg :p men da jeg koblet til Waven klarte faktisk ikke Kies å finne enheten. Står bare "kobler til enheten....Vent litt" og har gjort det nesten i to timer! :roll:

Forskjellen på deres problem og mitt er at jeg ikke gadd å oppdatere firmwaren på mobilen. Fatter ikke hvorfor dette plutselig skulle skje nå. Skal prøve å løse dette, holder dere fortløpende oppdatert..

 

 

Problemet fikset.

Først koblet jeg mobilen fra pc'en. Lukket Kies.

Så koblet jeg først til usb'en, sådan mobilen. Ventet litt. ingenting skjedde utenom at Windows gjenkjente mobilen. Åpnet Kies selv fra skrivebordet. Fikk samme beskjed som før. Ventet litt, Bam! enheten ble funnet. :new_woot:

Endret av Waver
Lenke til kommentar

Jo takker for svar waver! Men får ikke dette til å fungere i det hele tatt.. Skrur på tlf i download mode og kies står bare å søker etter den i evigheter.. Nesten så jeg har lyst å hive hele pakka ut vinduet!

 

Sliter med akkurat det samme! Har prøvd alt som står i den andre tråden, men ingenting hjelper. Har til og med prøvd å la den ligge over natten, men den søker fortsatt neste morgen.

Hjelp! (Begynner å bli lei...)

 

 

Jeg vet ikke hva slags forbannelse dere har påført meg :p men da jeg koblet til Waven klarte faktisk ikke Kies å finne enheten. Står bare "kobler til enheten....Vent litt" og har gjort det nesten i to timer! :roll:

Forskjellen på deres problem og mitt er at jeg ikke gadd å oppdatere firmwaren på mobilen. Fatter ikke hvorfor dette plutselig skulle skje nå. Skal prøve å løse dette, holder dere fortløpende oppdatert..

 

 

Problemet fikset.

Først koblet jeg mobilen fra pc'en. Lukket Kies.

Så koblet jeg først til usb'en, sådan mobilen. Ventet litt. ingenting skjedde utenom at Windows gjenkjente mobilen. Åpnet Kies selv fra skrivebordet. Fikk samme beskjed som før. Ventet litt, Bam! enheten ble funnet. :new_woot:

 

 

Har prøvd det samme, og har tenkt litt. Windows kjenner faktisk ikke igjen mobilen når jeg kobler den til. Kanskje det har noe med det å gjøre? Kjører Vista. Var bare en tanke som plutselig slo meg.

Lenke til kommentar

Hvis det virker som om Windows ikke "ser" telefonen, kan det være en ide å kjøre Drivergjenoppretting fra nedtrekkmenyen oppe til venstre (Kies). Når alt er OK skal enhetstilkoblingen via USB gå relativt raskt (snakk om sekunder).

 

 

Har prøvd dette også flere ganger. Og installert Kies på nytt flere ganger, uten hell.

Lenke til kommentar

OK. Jeg hadde litt problemer med å gjenkjenne telefonen til å begynne med, men drivergjenoppretting ordnet saken hos meg - nå fungerer alt som det skal.

 

Jeg kjører norsk Windows 7 Pro med en helt vanlig sw-firewall på PC´en + NAT i ruteren. Kies-versjonen er Kies_1.5.1.10062_42_2.exe

 

Anbefaler de som har problemer å poste oppsettet sitt, kanskje det er en fellesnevner noe sted.

Endret av benz
Lenke til kommentar

Jeg hadde problemer med å få oppdatert min Samsung Wave. Etter å ha prøvd ulike løsninger uten hell endte jeg opp med å laste inn "Windows Mobile Device Center". Dermed fikk jeg endelig oppdatert min tlf, samt brukt Kies. Jeg bruker windows 7

 

https://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/downloads/microsoft/device-center-download.mspx

 

 

Det er riktig det. I W7 MÅ du ha Windows mobile device center for å bruke smarttelefon sammen med PC. Heldigvis hadde jeg dette installert før, ettersom jeg fiklet litt med en Qtek telefon før nyttår...

Lenke til kommentar

Hvis det virker som om Windows ikke "ser" telefonen, kan det være en ide å kjøre Drivergjenoppretting fra nedtrekkmenyen oppe til venstre (Kies). Når alt er OK skal enhetstilkoblingen via USB gå relativt raskt (snakk om sekunder).

 

 

Har prøvd dette også flere ganger. Og installert Kies på nytt flere ganger, uten hell.

 

 

Okey, hvis du gjør følgende trinn for trinn og det fortsatt ikke skjer noe, er det trolig noe feil med telefonen:

1. Sørg for å ha installert Kies og Windows mobile device center(MUST hvis du har W7)

2. Klargjør mobilen ved å gå til instillinger--->tilkoblinger---->(der det står USB, standard at det står "spør ved tilkobling")trykk her, så velger du "samsung kies" deretter "ANGI". (Nå er telefonen klar til å koble seg med Kies)

3. IKKE åpne Kies eller windows mobile device center. Koble først USB'en til PC'en, deretter til den andre enden til telefonen.(vet ikke hvorfor, men ellers pleier den ikke å funke).

4. Vent litt, Pc'en bør gjenkjenne telefonen og installere drivere osv. (når først dette har funnet sted, åpner du kies).

VIKTIG!- Her vil det stå tilkoblet på telefonen og det er avbildet en usb-plugg. Her står det også at du kan trykke tilbake knappen for å gå tilbake til startskjermen---IKKE GJØR DET!

5. Hvis de overnevnte trinnene har gått smurt, vil Kies gjenkjenne enheten, og det vil være en liten vindu øverst til høyre hvor det står enhet installeres osv. LA denne prosessen skje, og følg med på at mobilen fortsatt har "tilkoblet" skjermen intakt. (hvis du plutselig ser startskjermen, vil ikke Kies finne mobilen).

6. Etter at enheten har blitt oppdaget og installert av Kies, vil navnet på mobilen dukke opp i øverste høyre hjørne. Du vil her bli minnet om at det er en oppgradering tilgjengelig for "fastvaren".

 

Her synes jeg de som har den første firmwaren ikke trenger å oppdatere, sier dette på egen erfaring. Bruker selv versjonen som jeg hadde da jeg kjøpte telefonen, og har sluppet mye av det maset som de fleste har opplevd. Samsung vil trolig slippe ut nye oppdateringen som er mer stabil og har mer nytt i seg etterhvert.

Trinn 7. Her ifra skal du glise bredt over å endelig fått paret telefonen med PC'en. Tips: gå direkte til samsung apps og last ned Need for speed Shift, og Real football 2010 mens de er ennå gratis!

 

Håper dette hjalp.

Endret av Waver
Lenke til kommentar

Hvis det virker som om Windows ikke "ser" telefonen, kan det være en ide å kjøre Drivergjenoppretting fra nedtrekkmenyen oppe til venstre (Kies). Når alt er OK skal enhetstilkoblingen via USB gå relativt raskt (snakk om sekunder).

 

 

Har prøvd dette også flere ganger. Og installert Kies på nytt flere ganger, uten hell.

 

 

Okey, hvis du gjør følgende trinn for trinn og det fortsatt ikke skjer noe, er det trolig noe feil med telefonen:

1. Sørg for å ha installert Kies og Windows mobile device center(MUST hvis du har W7)

2. Klargjør mobilen ved å gå til instillinger--->tilkoblinger---->(der det står USB, standard at det står "spør ved tilkobling")trykk her, så velger du "samsung kies" deretter "ANGI". (Nå er telefonen klar til å koble seg med Kies)

3. IKKE åpne Kies eller windows mobile device center. Koble først USB'en til PC'en, deretter til den andre enden til telefonen.(vet ikke hvorfor, men ellers pleier den ikke å funke).

4. Vent litt, Pc'en bør gjenkjenne telefonen og installere drivere osv. (når først dette har funnet sted, åpner du kies).

VIKTIG!- Her vil det stå tilkoblet på telefonen og det er avbildet en usb-plugg. Her står det også at du kan trykke tilbake knappen for å gå tilbake til startskjermen---IKKE GJØR DET!

5. Hvis de overnevnte trinnene har gått smurt, vil Kies gjenkjenne enheten, og det vil være en liten vindu øverst til høyre hvor det står enhet installeres osv. LA denne prosessen skje, og følg med på at mobilen fortsatt har "tilkoblet" skjermen intakt. (hvis du plutselig ser startskjermen, vil ikke Kies finne mobilen).

6. Etter at enheten har blitt oppdaget og installert av Kies, vil navnet på mobilen dukke opp i øverste høyre hjørne. Du vil her bli minnet om at det er en oppgradering tilgjengelig for "fastvaren".

 

Her synes jeg de som har den første firmwaren ikke trenger å oppdatere, sier dette på egen erfaring. Bruker selv versjonen som jeg hadde da jeg kjøpte telefonen, og har sluppet mye av det maset som de fleste har opplevd. Samsung vil trolig slippe ut nye oppdateringen som er mer stabil og har mer nytt i seg etterhvert.

Trinn 7. Her ifra skal du glise bredt over å endelig fått paret telefonen med PC'en. Tips: gå direkte til samsung apps og last ned Need for speed Shift, og Real football 2010 mens de er ennå gratis!

 

Håper dette hjalp.

 

Takk for såpass detaljert info Waver!

Men det hjelper desverre ikke meg. Får ikke startet telefonen, for den er i en slags fastvaregjennopprettings-stadium (som Samsung kallte det). Så mobilen kan ikke brukes i det hele tatt. Fulgte rådene i Kies og slo på mobilen ved å holde inne av/på-knappen og volum-ned-knappen samtidig når den første oppdateringen ikke ble gjennomført. Så nå går den ikke tilbake til vanlig modus. Men men, sender telefonen inn til service og satser på at de kan reparere den, eller gi meg ny telefon.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei!

 

Jeg har snakket med wave bada programmere og funnet ut at når ikke kies finner telefonen prøv dette "Type this code *2767*3855# and then try upgrading. Make sure you have backed up your data" Dette er en hardware reset kode. Håper det virker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvis det virker som om Windows ikke "ser" telefonen, kan det være en ide å kjøre Drivergjenoppretting fra nedtrekkmenyen oppe til venstre (Kies). Når alt er OK skal enhetstilkoblingen via USB gå relativt raskt (snakk om sekunder).

 

 

Har prøvd dette også flere ganger. Og installert Kies på nytt flere ganger, uten hell.

 

 

Okey, hvis du gjør følgende trinn for trinn og det fortsatt ikke skjer noe, er det trolig noe feil med telefonen:

1. Sørg for å ha installert Kies og Windows mobile device center(MUST hvis du har W7)

2. Klargjør mobilen ved å gå til instillinger--->tilkoblinger---->(der det står USB, standard at det står "spør ved tilkobling")trykk her, så velger du "samsung kies" deretter "ANGI". (Nå er telefonen klar til å koble seg med Kies)

3. IKKE åpne Kies eller windows mobile device center. Koble først USB'en til PC'en, deretter til den andre enden til telefonen.(vet ikke hvorfor, men ellers pleier den ikke å funke).

4. Vent litt, Pc'en bør gjenkjenne telefonen og installere drivere osv. (når først dette har funnet sted, åpner du kies).

VIKTIG!- Her vil det stå tilkoblet på telefonen og det er avbildet en usb-plugg. Her står det også at du kan trykke tilbake knappen for å gå tilbake til startskjermen---IKKE GJØR DET!

5. Hvis de overnevnte trinnene har gått smurt, vil Kies gjenkjenne enheten, og det vil være en liten vindu øverst til høyre hvor det står enhet installeres osv. LA denne prosessen skje, og følg med på at mobilen fortsatt har "tilkoblet" skjermen intakt. (hvis du plutselig ser startskjermen, vil ikke Kies finne mobilen).

6. Etter at enheten har blitt oppdaget og installert av Kies, vil navnet på mobilen dukke opp i øverste høyre hjørne. Du vil her bli minnet om at det er en oppgradering tilgjengelig for "fastvaren".

 

Her synes jeg de som har den første firmwaren ikke trenger å oppdatere, sier dette på egen erfaring. Bruker selv versjonen som jeg hadde da jeg kjøpte telefonen, og har sluppet mye av det maset som de fleste har opplevd. Samsung vil trolig slippe ut nye oppdateringen som er mer stabil og har mer nytt i seg etterhvert.

Trinn 7. Her ifra skal du glise bredt over å endelig fått paret telefonen med PC'en. Tips: gå direkte til samsung apps og last ned Need for speed Shift, og Real football 2010 mens de er ennå gratis!

 

Håper dette hjalp.

 

 

 

 

 

Hei. Jeg har kjøpt meg en Samsung Wave, men får ikke koblet den til datamaskinen min. Har lest på innleggene ovenfor, men finner ingen løsning. Problemet mitt, er at når jeg setter USB'en i mobiltelefonen, så kommer det opp "Pc-tilkobling bare tilgjengelig i ventemodus. Vennligst lukk alle programmer". Er det noe jeg må gjøre med telefonen eller datamaskinen for at jeg skal få koblet mobilen til pc'en? har selvfølgelig lastet ned Kies og windows mobile device. I selve Kies står det bare at den leter etter enheten, men den kan søke i dagevis. har noen en løsning på problemet mitt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...