Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Må forhandler henvise til forsikringsselskap for å få ut skilter?


Anbefalte innlegg

Heisann..

 

kjøpte meg ny bil denne uken, og fikk ikke med noen forsikringspapirer, tenkte dette skulle komme i posten iog med at dette er en avtale mellom meg og forsrikingselskapet. men så kom jeg til å tenke på om bilen faktisk er forsikret :S

 

Kjøpte bilen hos merkeforhandler og takket ja til tilbudet om forsirking via forhandler..men som sagt har jeg ikke fått noen papirer enda, så lar bilen stå enn så lenge.

 

men da er mitt spm må bilforhandleren henvise til forsikring for at de skulle få tatt ut skiltene på statens vegvesen? bilen var ikke registert da jeg kjøpte den, så de må altså ha hentet skiltene der..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har lån med pant i bilen, så får ikke forhandler pengene fra låne-institusjonen din før kasko er i orden. Og som nevnt i tråden her allerede, du får ikke hentet ut bilen med skilter på uten at det er avtalt forsikring på bilen.

Min erfaring er at nye forsikringspapirer sendes ut fra selskapet f.eks en gang i uken, uten at det er krise for hverken selskapet eller den som tegner forsikring, siden forsikringen er gyldig allerede fra avtalen inngås via telefon, eller hos forhandler.

Sjekk kontrakten du signerte med forhandler, om det står noe om forsikring i den, isåfall har du et konkret bevis på at du har bestilt forsikring, frem til polisepapirene ankommer.

 

Hvis du ringer dit, og absolutt vil ha en bekreftelse, så er det vel sikkert mulig å få dem til å sende en mail eller lignende.

Lenke til kommentar

Hei. Bilen er nok forsikret. Den var sikkert registrert, men forhandler tar ofte av skilter og beholder disse selv til bilen er solgt. Du får ikke omregistrert en bil uten at du har forsikret den. Det er raskt gjort med en telefon til forsikringsselskapet, så sender de melding til biltilsynet.

Det kan ta lang tid før du får papirer på bilen i fra forsikringsselskapet.

Kan sikkert variere. Jeg fikk polisen i posten 7 uker etter kjøp av bil hos forhandler med forsikring hos IF.

 

Har du motatt nytt vognkort skal det være i orden.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...