Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Kutte av dørkarmer på langs i Bergen?


Anbefalte innlegg

Leter etter noen som kan skjære av to komplette dørkarmer på langs, i Bergensområdet :) Veggen er bare 75mm tykk, og dørkarmen er vel 95mm eller noe slikt. Noen som vet om noen, eller vet hva jeg kan søke på? :) Tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det en karm du allerede har, eller en som du kjøper på et byggevarehus? I siste fall, spør de som selger deg karmen om de kan levere en smalere karm, eller om de kan tilpasse den. Hvis ikke, leit etter en snekker eller et snekkerverksted. En proff snekker med god sag eller kanskje helst en fres bør lett fikse dette.

 

Ellers ser jeg for meg at om du vil gjøre det mest mulig som et gjør-det-selv-prosjekt, klarer du lett å tilpasse karmen til veggen med akseptabelt resultat med noen sløyfer (små/tynne lister/lekter) mellom veggen og listene rundt døra. For et ennå bedre resultat, kan du gjøre hele veggen like tykk som dørkarmen med et 12-13mm tykt lag panel eller plater på hver side, eller to lag plater på en side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei, takk for tips :) Ringte rundt, og ett snekkerfirma tilbød seg å kutte de av for ett par hundrelapper :) Noe jeg gladelig betaler istedenfor å maltrakere karmene mens jeg banner høyt med stikksag (been there, done that) :)

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
arxx skrev (På 5.7.2010 den 15.23):

Hei, takk for tips :) Ringte rundt, og ett snekkerfirma tilbød seg å kutte de av for ett par hundrelapper :) Noe jeg gladelig betaler istedenfor å maltrakere karmene mens jeg banner høyt med stikksag (been there, done that) :)

Gammel tråd, men jeg prøver lykken :)

Hvilket firma benyttet du deg av, og ble resultatet bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...