Gå til innhold

Gir Tele2 ut opplåsningskoder for telefoner som er under binding?


Anbefalte innlegg

Ser Tele2 kjører tilbud på Nokia C5, vurderer å kjøpe denne som en ekstra telefon, men gir Tele2 ut låsekoder når en telefon er i bindingstiden?

Må kunne fjerne operatørlåsen, da jeg skal bruke den med OneCall hovedsaklig, samt kontantkort i utlandet.

 

~ Mortis

Endret av cyclo
Emnetittel endret da original tittel brøt med retningslinjene
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser Tele2 kjører tilbud på Nokia C5, vurderer å kjøpe denne som en ekstra telefon, men gir Tele2 ut låsekoder når en telefon er i bindingstiden?

Må kunne fjerne operatørlåsen, da jeg skal bruke den med OneCall hovedsaklig, samt kontantkort i utlandet.

 

~ Mortis

Normalt sett ikke, men nå har jo tele2 gått bort fra å ha låste telefoner, (ihvertfall til oss forhandlere. Elkjøp,Expert OSV)

Lenke til kommentar

Er jo ikke tele2 som sitter på låsekodene uansett :---) Men som nevnt tidligere har de nesten sluttet med låste telefoner i butikk. Men de selger vel låste på tele2.no.

 

Kundeservicen kan være så som så, men tele2 gir billigst abb og billigst telefoner!

Lenke til kommentar

Du kan betale deg fri fra bindingsavtalen. Tele2 mangler det å få opplåsningskoden servert på websiden (noe Telenor f.eks. har), så du må ringe dem for å få låsekoden per e-post.

Fikk en Tele2-låst SE k550i av eksen for noen år siden, som jeg skulle ha tak i operatørlåskoden til. Bindingen på denne var utgått, så jeg ringte til Tele2 for å få tak i koden. Jeg oppga navnet på eksen, deretter spurte de om hvem abonnementet sto på. Jeg visste at abonnementet sto på hennes far, og oppga navnet hans, men ga opp da de også ville ha fødselsnummeret hans. Fatter ikke hvorfor de skal gjøre det så tungvindt.

Lenke til kommentar

Enig i det. De kunne gjøre det mindre tungvint. Kan hende Tele2 har forpliktelser til å registrere hvem som låser opp telefonen. Slik at de får en oppdateringer på eierskapet til telefonen.

 

Kanskje de har forpliktelser til å ha denne informasjonen klar for myndighetene i tilfelle PST kommer bankende på døren og spør om hjelp (Terrorjakten).

 

Dette vet jeg ingenting om, så det er bare ren gjetting fra meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...