Gå til innhold

Nå kan du oppgradere HTC Hero


Anbefalte innlegg

Nytt i 2.1 er blandt annet at du ikke kan de-aktivere sense lenger, ellers er ilustrasjonsbildet fra android 1.5 eller 1.6 er ikke slik det ser ut på 2.1

 

Sett bort i fra at en ikke kan de-aktivere sense, er telefonen fin og virker greit etter oppgradering.

 

Men du kan benytte en "home replacement" i form av f.eks. adw.launcher, launcherpro, home++ etc. hvis du ikke liker sense...

 

/Espen

greit nok, bortsett fra at sense fremdeles er på, og da går det ikke an å koble til en wii remote til å spille med (touchknapper suger)

 

Der ramla jeg av 2-3 ganger i løpet av en setning...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med HTC Magic? Det er jo i omtrent samme telefon, er det ikke?

 

 

eller kanskje fordi det tar et år før vi kan oppgradere software på telefonen. Og når det først kommer så er det kun noen få som får det. hva med de med Magic? nesten helt lik telefon.eller kanskje fordi det tar et år før vi kan oppgradere software på telefonen. Og når det først kommer så er det kun noen få som får det. hva med de med Magic? nesten helt lik telefon.

 

Magic får Froyo (2.2) :)

Lenke til kommentar

 

Der ramla jeg av 2-3 ganger i løpet av en setning...

selv om du bruker f.eks launcherpro, så er HTC sense fremdeles på i bakgrunnen. HTC sense hindrer at telefonen kan koble seg til bluetooth-enheter som ikke HTC har godkjent (elns), så derfor går det ikke an å koble en wii remote til telefonen for¨å spille på f.eks emulatorer, slik som det går an å gjøre på nexus 1 og andre telefoner uten HTC sense.

 

det perfekte android-OS slik jeg kan tenke meg nå, må være android 2.2 med HTC sense, men uten den bluetooth-greia.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Har en tricky one for you! det viser seg nemlig det at på min HTC Hero finnes det ikke noe som kalles oppdater (eller update), min er nemlig engelsk OS, kjøpte den med dette i Norge. Når jeg går inn på innstillinger - > om telefonen - > så har jeg ingen valgmuligheter, kn en masse informasjon om firmware og tlf og slikt. noen som har noe forslag?

Lenke til kommentar

Hva med HTC Magic? Det er jo i omtrent samme telefon, er det ikke?

 

 

eller kanskje fordi det tar et år før vi kan oppgradere software på telefonen. Og når det først kommer så er det kun noen få som får det. hva med de med Magic? nesten helt lik telefon.eller kanskje fordi det tar et år før vi kan oppgradere software på telefonen. Og når det først kommer så er det kun noen få som får det. hva med de med Magic? nesten helt lik telefon.

 

Magic får Froyo (2.2) :)

 

Kilde? Hvorfor får Hero bare 2.1 hvis Magic får 2.2?

Lenke til kommentar

 

Der ramla jeg av 2-3 ganger i løpet av en setning...

selv om du bruker f.eks launcherpro, så er HTC sense fremdeles på i bakgrunnen. HTC sense hindrer at telefonen kan koble seg til bluetooth-enheter som ikke HTC har godkjent (elns), så derfor går det ikke an å koble en wii remote til telefonen for¨å spille på f.eks emulatorer, slik som det går an å gjøre på nexus 1 og andre telefoner uten HTC sense.

 

det perfekte android-OS slik jeg kan tenke meg nå, må være android 2.2 med HTC sense, men uten den bluetooth-greia.

 

Da ble jeg fort endel klokere, visste ikke at HTC hadde noen sperre på bluetooth, det er interessant, og hvis du har en kilde så hadde jeg vært glad for å lese det...

Lenke til kommentar

 

Der ramla jeg av 2-3 ganger i løpet av en setning...

selv om du bruker f.eks launcherpro, så er HTC sense fremdeles på i bakgrunnen. HTC sense hindrer at telefonen kan koble seg til bluetooth-enheter som ikke HTC har godkjent (elns), så derfor går det ikke an å koble en wii remote til telefonen for¨å spille på f.eks emulatorer, slik som det går an å gjøre på nexus 1 og andre telefoner uten HTC sense.

 

det perfekte android-OS slik jeg kan tenke meg nå, må være android 2.2 med HTC sense, men uten den bluetooth-greia.

 

Da ble jeg fort endel klokere, visste ikke at HTC hadde noen sperre på bluetooth, det er interessant, og hvis du har en kilde så hadde jeg vært glad for å lese det...

du kan laste ned programmet wiimotecontroller fra market. prøv å søk etter wiimoten med det (selvom du ikke har en). det kommer opp "no devices found" med en gang du begynner å søke. står i programmet at det ikke vil virke på sense-telefoner, mulig det står hvorfor der og. (jeg vet at programmet funker, har spilt super mario bros 3 med wiimote med en android 2.2 ROM på min HTC desire)

 

edit: http://www.pocketgamer.co.uk/feature.asp?t=how_to&c=20745

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Noen som har fått problemer med minnekort etter denne oppdateringen? Mulig det er tilfeldig, men minnekort mitt fungerer ikke lenger..

Fikk melding om feil med minnekortet når jeg skulle starte opp spotify etter oppdateringen. Prøvde å formatere minnekortet uten at det hjalp. Prøvde deretter å avinstallere Spotify, for så å installere det igjen. Da funket alt gulle godt! :)

Lenke til kommentar

Også har jeg et spørsmål til: Jeg prøvde å finne "Live Wallpapers" på telefonen (Htc Hero). Det skal gå an å ha animerte bakgrunner på 2.1 versjonen, men jeg finner ingen alternativ til "Live Wallpaper" når jeg skal velge bakgrunn!

 

Noen som vet hva som må gjøres, eller er det bare slik at det ikke er noen live wallpapers på HTC Hero?

Lenke til kommentar

Ok, synd for meg.. Burde nok tenke litt lengre en som så ; )

 

Angående det med live wallpapers: Jeg har sett videoer på youtube, hvor folk har lastet ned "uoffisiell" ROM. De har da lastet ned en type Android 2.1 som fungerer likt som den "ekte" Android 2.1.

 

Men disse har jo støtte for live wallpapers. Betyr det at telefonen faktisk støtter det, men HTC har latt være å ta det med i updaten?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...