Gå til innhold

Kamptråd - USA vs Ghana (Åttendedelsfinale)


Latias

VM  

27 stemmer

  1. 1. Hvem vinner?

    • USA
      14
    • Ghana
      12
    • Vet ikke
      1


Anbefalte innlegg

USA var en trussel for resten av mesterskapet, de kunne faktisk tatt seg til en finale, noe som ikke gjelder Ghana, grunnet denne såkalte fighting spiriten. USA som stor fotballnasjon hadde ødelagt mye synes jeg. De får begynne å bry seg om fotball og ikke snakke stygt om sporten før de kommer i nærheten av å vinne noe.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

USA var en trussel for resten av mesterskapet, de kunne faktisk tatt seg til en finale, noe som ikke gjelder Ghana, grunnet denne såkalte fighting spiriten. USA som stor fotballnasjon hadde ødelagt mye synes jeg. De får begynne å bry seg om fotball og ikke snakke stygt om sporten før de kommer i nærheten av å vinne noe.

 

På hvilken måte hadde amerikansk fotballinteresse vært ødeleggende for sporten? Det er jo det Europa jobber for, at USA skal bli interesserte i fotball. Det betyr mere penger inn i sporten (det kan diskuteres hvorvidt dette er positivt eller negativt), bredere interesse og sportstilbud for amerikanere.

 

Hadde det vært ødeleggende for baseballen om Norge plutselig hadde fått stablet opp et godt lag i baseball og interessen hadde økt i Norge?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

USA var en trussel for resten av mesterskapet, de kunne faktisk tatt seg til en finale,

 

Nei, det kunne de ikke. Fighting spiriten er verdensklasse, ja, men de har ikke egenskapene som trengs for å komme til noen finale. Ennå.

Fotballen er rund, cup er cup osv.

 

Jeg nevner bare Hellas i 04, og Liverpool og Porto med CL trofé.

Ikke umulig at USA (eller Ghana for den saks skyld) kunne tatt seg til en finale.

Lenke til kommentar

USA var en trussel for resten av mesterskapet, de kunne faktisk tatt seg til en finale, noe som ikke gjelder Ghana, grunnet denne såkalte fighting spiriten. USA som stor fotballnasjon hadde ødelagt mye synes jeg. De får begynne å bry seg om fotball og ikke snakke stygt om sporten før de kommer i nærheten av å vinne noe.

Hvorfor er USA en større trussel for mesterskapet enn Ghana?

Man blir ikke automatisk en stor fotballnasjon av å ta seg videre til semifinalen i VM (de hadde ikke kommet lengre enn det, Brasil/Nederland er motstanden i semifinalen). Sør-Korea kom seg vel til semi i 2002, de har ikke blitt noen stor fotballnasjon av den grunn. At en underdog, som jo USA er, lykkes i et VM er flott og en berikelse for fotballen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...