Sinnapels Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Heisann! Sitter med ett evig diskrot etter å ha brukt Partition Magic en gang. Enkelte disker finner jeg rett og slett ikke i windows. Men ser de, og kan browse de i EASEUS. Legger ved noen bilder for å kanskje forklare det bedre Her ser dere diskene, og at jeg ikke ser de i manageren i windows. Er spesielt intrs i å få liv i "Downloads" igjen. Jeg prøver å sette den som "active" men får da denne beskjeden: Er det trygt å sette den som active? Eller vil det bli ett Hel*** når jeg prøver å boote Windows igjen? På forhånd, takk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Å endre aktiv partisjon vil sette denne disken som boot disk. Det er kanskje ikke det du ønsker? Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Nei, det er det ikke. Vil bare ha disken tilbake i windows. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Det riktige valget er normalt å initialisere disken slik at den kan formateres. Har disse diskene blitt brukt som boot disker før? Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 De diskene som ikke kommer opp er ikke brukt som boot disker mer. Så det du sier er at jeg er dømt til å miste inneholdet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Så de har innstallert boot filer på disken? Det er muligens det som er problemet uten at jeg skal banne på det. En mulig fix kan være og boote maskinen med f.eks en Ubuntu distro og slette gamle systemfiler fra de diskene du vil ha opp, men jeg skal ikke banne på at det funker heller. Jeg vil dog tro at du får tilgang til diskene dine slik at du kan få kopiert over innholdet på den måten. Da er det jo ikke så farlig hva du gjør med disken(e) for å få dem opp i windows. Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Er sant det. Kanskje jeg får reddet inneholdet via Ubuntu. Skal jaggu prøve det. Takk for tipset Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Det er mulig at du kan hindre maskinen i å lese denne disken under boot ved å endre en innstilling i Bios også. Lenke til kommentar
johome Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Det er mulig jeg misforstår litt, men kan du gjøre dette : Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Da sitter jeg i Ubuntu her og legger ut ett screenshot. Jeg tipper problemet ligger i det som du sa vidarkri. Downloads disken ser bootable ut. Skal gjore det med en gang jeg er tilbake i windows johome Lenke til kommentar
Sinnapels Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Jeg ga f. og formaterte hele greia. Så det er jo saken biff sånn sett. Takk for all hjelp og tips Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 21. juni 2010 Rapporter Del Skrevet 21. juni 2010 Disk6 i Linux og Disk6 i Windows er ikke samme disken. Om disken gjøres bootable (Active) spiller egentlig ingen rolle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå