Gå til innhold

Dommerne i VM - diskusjon.


nybb

Anbefalte innlegg

Du virker utrolig sur der du sitter å skriver Step_up. Mange av oss mener at det Kaka gjør ikke er et gult kort. Han er så vidt nær ivorianeren og pga ivorianeren filmer så helt enormt så får veldig mange sympatien for Kaka. Samme som med nigerianern som ble utvist og med sveitseren mot chile. Alle blir et offer for at fotballspillere er en gjeng med pingler som legger seg ned.

 

Dette skjer ikke i andre idretter og jeg føler det er et bedre sted å starte for å fjerne juks. Ingen av disse situasjonene jeg nevner har vært i nærheten av å være skadelige for motstanderen. Hvis Kaka hadde slått til fyren så ivorianern ble skada hadde det vært noe helt annent. Men han er så vidt borti han, det er ingen grunn til å dette og rulle rundt på banen. Hvis Keita hadde vært en ærlig spiller så hadde han sett rart på Kaka, og gått videre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

han er så vidt nær? :dontgetit: Han setter albuespissen inn i magen på Keita og legger kraft i albuen. det hele forsterkes av at Keita har fart når Kaka setter albuen inn i han...

 

det er en viss forskjell fra å bli utsatt for regelbrudd, enn å regelrett filme. Så de to situasjonene du nevner er vidt forskjellig fra denne ;) .

 

Du har rett i at de to andre ikke ble utsatt for noe skadelig, men i verste fall så treffer Kaka Keita i Solar Plexus i den situasjonen. og hvis han ikke gjør det, så gjør det faktisk veldig vondt å bli truffet i ribbeina som Keita blir.

 

Selv om man er ærlig så gjør det vondt å bli truffet i magen som Keita gjør. Man må være partisk eller noe i den dur for å ikke se at Kaka legger kraft i albuen, for det der gjør vondt. Og når man avdekker juks som Kaka driver på med, da er det greit å overspille litt.

Lenke til kommentar

Hvordan gikk det med Keita etter på? Han var helt fin, akkurat som alle andre i dette VM som har lagt seg ned. Regner med at du ikke har sett bildene av Keita som ser mellom hendene sinde på ekte busquets vis? Han overspiller, garantert. Noe som er en enorm uting i fotballen generelt. Og det er et enda større problem etter min mening enn små dulting.

Lenke til kommentar
Det har da ingenting med om ansiktet er involvert...Dette har med at målet helliger middelet som er å slå ned på juks!
Jo, ansiktet er involvert, rett og slett fordi skuespilleren visuelt skal ha det til at det er ansiktet som er truffet.

 

 

 

orke å ta meg seriøst? du bør nok bry deg mer med deg selv som mener at Kaka dytter Keita ;)

Jeg skrev aldri at Kaka dytter Keita. Og det ser ut til at du fortsatt står ved at filming kan være greit, så da står jeg fortsatt for det jeg skrev:
Så det er greit å kaste seg i bakken og hive henda i tryne som en sutrende unge når ansiktet aldri var involvert? Javel, du skal få lov til å syntes slik filming er ok, men da er det nok ikke så mange som kommer til å orke å ta deg seriøst.

 

 

 

 

 

:!: du morer meg havard...
Javel, flott at jeg morer deg. Det er VELDIG mange, deriblant folk med rimelig god peiling, som deler samme meninger som meg i saken, så jeg skjønner ikke hvorfor utsagnet mine er så latterlig. Hvis du også tenker på tidligere diskusjoner, så har jeg bare diskutert med deg i situasjoner der du er alene om en sprø mening, der jeg har delt mening med de andre involverte debatantene.
Lenke til kommentar

Flere kontroversielle situasjoner de siste dagene nå! Frankrikes røde kort, Cahills hands i slutt sekundene mot Serbia blandt annet, må si jeg står på mitt med tanke på dømmingens kvalitet. Handsen til Cahill burde dommeren eller linjemann ha fått med seg og om det kortet Frankrike fikk var riktig skulle vi ha sett 2-3 røde hver kamp for akkurat det samme.

Lenke til kommentar
Jo, ansiktet er involvert, rett og slett fordi skuespilleren visuelt skal ha det til at det er ansiktet som er truffet.

 

Uansett så har det ingenting med saken å gjøre fordi at Kaka tyr til juks. jeg tror faktisk at dommeren så at det var albuen som skadet han. Uansett hva Keita gjorde der, så er mitt fokus på Kakas juks. håper det er fokuset til de fleste.

 

 

Jeg skrev aldri at Kaka dytter Keita.

 

du er til og med sitert på at du har skrevet det...

 

 

Og det ser ut til at du fortsatt står ved at filming kan være greit, så da står jeg fortsatt for det jeg skrev:

 

 

filming var det nå ikke siden han ble albuet.

 

Men overspilling for å få avdekket jukset synes jeg er greit. Og filming hvis det faktisk blir begått ett lovbrudd og det kan hjelpe på for at dommeren skal se jukset. Eller hvis f.eks noen gjør noe idiotisk som f.eks Nannskog mot LSK i fjor, hvor han gikk opp i LSK-spilleren hvor han ikke hadde noe å gjøre i det hele tatt.

 

 

Hvis du også tenker på tidligere diskusjoner, så har jeg bare diskutert med deg i situasjoner der du er alene om en sprø mening, der jeg har delt mening med de andre involverte debatantene.

 

du trenger ikke å gå til personangrep, eller er det stort sett sånn du prøver å slå i gjennom med dine meninger? Lavmål uansett!

 

Sprø meninger nei, uenig med en del ja.

Endret av Step_up
Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V)' date='23. juni 2010 - 21:27' timestamp='1277324872' post='15849031']

Flere kontroversielle situasjoner de siste dagene nå! Frankrikes røde kort, Cahills hands i slutt sekundene mot Serbia blandt annet, må si jeg står på mitt med tanke på dømmingens kvalitet. Handsen til Cahill burde dommeren eller linjemann ha fått med seg og om det kortet Frankrike fikk var riktig skulle vi ha sett 2-3 røde hver kamp for akkurat det samme.

 

Det er en ganske vesentlig forskjell mellom folk som står rett ved siden av og albuer, enn denne. I den situasjonen holder han albuen ute hele veien. For meg virket intensjonen hans ved å holde albuen ute åpenbar. Ganske sannsynlig at det var det dommeren ga kortet for. Og siden han gir kortet fordi franskmannen åpenbart er ute etter å skade motspiller, så støtter jeg dommeren i den avgjørelsen!

 

Men er enig i at dømmingen generelt er horribel, selv om det finnes hederlige unntak. det som er ekstra ille, er jo at det er underdogsene det har gått mest utover...

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V)' date='23. juni 2010 - 21:27' timestamp='1277324872' post='15849031']

Flere kontroversielle situasjoner de siste dagene nå! Frankrikes røde kort, Cahills hands i slutt sekundene mot Serbia blandt annet, må si jeg står på mitt med tanke på dømmingens kvalitet. Handsen til Cahill burde dommeren eller linjemann ha fått med seg og om det kortet Frankrike fikk var riktig skulle vi ha sett 2-3 røde hver kamp for akkurat det samme.

 

Det er en ganske vesentlig forskjell mellom folk som står rett ved siden av og albuer, enn denne. I den situasjonen holder han albuen ute hele veien. For meg virket intensjonen hans ved å holde albuen ute åpenbar. Ganske sannsynlig at det var det dommeren ga kortet for. Og siden han gir kortet fordi franskmannen åpenbart er ute etter å skade motspiller, så støtter jeg dommeren i den avgjørelsen!

 

Men er enig i at dømmingen generelt er horribel, selv om det finnes hederlige unntak. det som er ekstra ille, er jo at det er underdogsene det har gått mest utover...

 

Ser forskjellen i situasjonene du nevner her, men mener det er flere situasjoner hvor spillere hopper med albuen som franskmannen gjorde i hver match. F. eks. så skjedde jo akkurat det samme med Defoe i dag bare at denne gangen kom albuen bakifra. Tviler på at dommeren fikk det med seg for han ga ikke frispark engang...

Lenke til kommentar
:!: du morer meg havard...
Javel, flott at jeg morer deg. Det er VELDIG mange, deriblant folk med rimelig god peiling, som deler samme meninger som meg i saken, så jeg skjønner ikke hvorfor utsagnet mine er så latterlig. Hvis du også tenker på tidligere diskusjoner, så har jeg bare diskutert med deg i situasjoner der du er alene om en sprø mening, der jeg har delt mening med de andre involverte debatantene.

du trenger ikke å gå til personangrep, eller er det stort sett sånn du prøver å slå i gjennom med dine meninger? Lavmål uansett!

Er ikke i nærheten av et personangrep, jeg lurte rett og slett på hvorfor du skriver at innleggene mine er latterlige.

 

eller er det stort sett sånn du prøver å slå i gjennom med dine meninger? Lavmål uansett!

Det her blir så dumt at det burde være umulig... Det var jo nettopp du som startet med å skrive at innleggene mine er latterlige og morsomme. :wallbash:Om du fortsatt har noe personlig å ytre så vær så snill og send meg en PM, trur dette er i overkant uinteressant for andre å høre på.

 

 

 

Jeg vil faktigst ikke kalle det overspilling. Spilleren skal ha det til at det er en helt annen kroppsdel som er involvert, nettopp hodet, noe som kan være veldig alvorlig. Han manipulerer det som egentlig skjedde, noe som i aller høyeste grad påvirker dommeren. Helt klart filming.

 

Når det kommer til dommerstanden så mener jeg at man ikke kan forvente så altfor mye, rett og slett fordi flere av dem er uprofesionelle og dømmer i dårligere ligaer der de ikke har fått god nok opplæring og erfaring. Kritikken burde ikke bare være på dem som dømmer, men faktigst dem som har valgt ut disse dommerne. Selv stoler jeg stoler fullt og helt på at de utvalgte gjør så godt som de kan ;)

Lenke til kommentar

har aldri kalt innleggene dine for latterlige. Du derimot kaller meningene mine for sprøe, så bør vel hvem som har skrevet hva være tydelig...

 

Nå satte faktisk Kaka albuen i Keita og man kan tydelig se hvor albuen treffer. Jeg er overbevist at det er det dommeren dømmer for, og kanskje det var nettopp Keitas reaksjon som fremkalte det korrekt idømte kortet som han muligens ikke hadde sett hvis ikke Keita hadde reagert slik han gjorde...

Lenke til kommentar

Du latterliggjør dommere, det er det verste som finnes. Du sitter i gal posisjon til å håne en dommer for å si det sånn..

 

 

vil ikke akkurat si at jeg latterliggjør noen dommere. Hele Verden kritiserer dommere, så jeg kan ikke se at jeg sitter i gal posisjon til å kritisere dommeren...

Lenke til kommentar

Nybb: Det virker litt som om du sier "hele verden tar feil, jeg har rett!"

 

Bare til opplysning så er det ingen som sier at dommerene skal alltid gjøre 100% rett, det går ikke, men vi krever at dommerene gjør en tilfredstillende jobb og det er det mange som synes de ikke har gjort så langt.

 

Situasjonen i Brasilkampen nettop:

Er det vilje hands? Ja.

Tar det fra Portogal en klar målsjangse?Ja.

Ser dommeren eller linjemannen det? Ja, begge.

 

Gult kort... Håpløst. Har ikke noe med å få med seg situsajonen eller ikke, rett og slett en håpløs avgjørelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...