Gå til innhold

Gjøre om fra vanlige høytaler kabler til jack utgang?


Anbefalte innlegg

Hei!

Har ett anlegg med to høytalere, ganske gammelt, men jæv*** bra lyd på det. Har lyst å koble det til pc-en, men er vanlige høytaler kabler, ikke jack utgang, hvordan kan jeg lage det??

Finnes det noe sett jeg kan bestille som jeg kan koble om til jack utgang??

 

Takk for svar!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har ett anlegg med to høytalere, ganske gammelt, men jæv*** bra lyd på det. Har lyst å koble det til pc-en, men er vanlige høytaler kabler, ikke jack utgang, hvordan kan jeg lage det??

Finnes det noe sett jeg kan bestille som jeg kan koble om til jack utgang??

 

Takk for svar!!

 

Ja, har du et anlegg eller har du bare høyttalerne? Er det snakk om vanlige høyttalerkabler trenger du en forsterker mellom høyttalere og PC.

 

Hvorfor vil du ha jack? De aller fleste PCer bruker mini-jack. Når du har skaffet en forsterker, kan du bruke phono til mini-jack for å koble det hele sammen.

 

Hvis høyttalerne er aktive, ser jeg ingen grunn til å bruke en forsterker mellom. Jeg bruker i alle fall ikke forsterker mellom Logitech-anlegget mitt og PCen. Aktiv = det er forsterker i høyttaleren.

 

Nivve

Lenke til kommentar

Om det ikke er noen andre ledninger/tilkoblingspunkter bak høyttaleren er det nok en passiv høyttaler. Dermed må du nok ha en forsterker ved siden av. Til en del forsterkere trenger man ikke å ha RCA-kontakter e.l. for å koble til ledningene. De kan f.eks. skrus/klemmes fast e.l.

Endret av Meh.
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Funnet en her, ser denne grei ut? :denne

Tror dere disee passer, er jo svart og rød som er fargen på kablene jeg har men hvit og rød på de jeg linker til, har dette noe å si?? Må ha to slike siden det er to høyttalere jeg har som skal kobles til.

 

Når det kommer til forsterker vil jeg helst ha noe billig om det er mulig å få tak i?

Finner ingen spesielt billige, vil helst ikke opp i så høy pris at jeg til samme pris kan kjøpe nye pc-høyttalere ;) Billig... noe under 500 kroner om det er mulig....

Noen som har tips til noen bra forsterkere??

 

Spør sikkert veldig mye her(som også virker dumt), men litt ny på dette her da :)

Takk for svar!

Endret av Pc96
Lenke til kommentar

Denne er vel passe for deg: Min lenke fra spøk til revolver, du får ikke mye forsterker for 500kr eneste jeg kan kommer på er T-amp.

 

EDIT: for å svare på kabel spørsmålet ditt: Høytalerne krever en forsterker som kan levere strøm for a drive elementene, fra mini jack porten på pcen din kommer det et lydsignal som ikke er på langt nær kraftig nok til å drive høytalerene. Så du kan ikke bare bruke en overgang, du må ha en eller annen form for forsterker.

 

Edit 2:

 

Ble enda en edit :p Når du har valgt deg en forsterker så kan du se på måter å koble den til pcen, noen forsterkere har minijack port, noen har optisk ingang osv. men minijack -> RCA er det mest vanlige og "alle" forsterkere støtter det.

 

Edit 3:... siste nå lover! :p Denne kan være et alternativ kanskje: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=593804&view=detailed#ProductTabs

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...