Gå til innhold

Status på Mobile Norway's nett?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg har en galaxy s3 den burde vel støtte nettet? Har også en gammel sonyericson neo som jeg har søkt etter nettet med.

 

Mener du jeg skal ta bildet av mobilmastene? Jeg har en rett ved huset der jeg bor hvis du er interessert så kan jeg sikkert ta ett bilde av den.

 

Forøvrig så er hele Skien sentrum fått flere master og ingen av disse er slått på.

 

edit: Sånn da har jeg tatt ett bilde også av masta, den fremste er mobil norway (men er ikke satt i drift) den du ser i bakrund tilhører telenor og hvis jeg hadde snudd meg mot høyre så står det en mast fra netcom.2012-09-21%2008.15.49.jpg

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Da kan jeg bekrefte at Mobile Norway har åpnet sitt nett her i Skien nå i ettermiddag! :)

 

redigert 22 november:

 

I går kveld 21 november slo de av nettet igjen. Så da må de vel teste litt til da.

 

redigert 27 november:

 

Da åpnet de nettet her igjen i går og det står fortsatt på i dag. Det virker over all forventning mye bedre dekning nå enn tidligere der jeg oppholder meg.

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
  • 3 måneder senere...
  • 7 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Noen som vet om de har skrudd av 3G 900 nettet nå som de mistet frefkvensene ved nyttår? Var noe informasjon om att de hadde ca. 9 mnd. på å gi fra seg frekvensene? Har de helt stoppet opp utbygningen? Tror dere det blir sammarbeid med ICE? Spendt på hva som skjer her.... De har bygget et stort 3G900 nett, og vil forundre meg om de bare plukker det ned!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

De har ni måneder på seg til å gi fra seg frekvensene, men jeg er bombesikker på at ICE og Tele2 kommer til å "finne" hverandre. "Finne" i gåseøyne, for jeg ser på dette samarbeidet som et tvangsekteskap. ICE har frekvenser, Tele2 har kunder og infrastruktur.

Lenke til kommentar

De har ni måneder på seg til å gi fra seg frekvensene, men jeg er bombesikker på at ICE og Tele2 kommer til å "finne" hverandre. "Finne" i gåseøyne, for jeg ser på dette samarbeidet som et tvangsekteskap. ICE har frekvenser, Tele2 har kunder og infrastruktur.

Ja får virkelig håpe det, hadde hvert synd om tele2 må skrote nettet sitt. Det vil også ta tid for ICE og bygge opp ett egent nett også vil jeg tro selv om de har sendere stående ute med nmt nettet sitt.

 

Venter spent på nyheter fra ICE hva de planlegger dette skulle jo komme på nyåret.

Lenke til kommentar

Ja får virkelig håpe det, hadde hvert synd om tele2 må skrote nettet sitt. Det vil også ta tid for ICE og bygge opp ett egent nett også vil jeg tro selv om de har sendere stående ute med nmt nettet sitt.

 

Venter spent på nyheter fra ICE hva de planlegger dette skulle jo komme på nyåret.

Ja - meget spent på hva som kommer til å skje - men dere har nok begge rett.

 

Noen som kan bekrefte att de har stoppet utbygningen, eller er det fortsatt aktivitet?

Endret av matteogold
Lenke til kommentar

De har opprettet ett forum mellom de tre som fikk lisensene og NTV for å håndtere forstyrrelser mellom det digitale bakkenettet som ligger på frekvensene forran 800. Telenor har uttalt att 800 nettet blir aktivert i løpet av 1. kvartal.... 700 mhz, som altså ligger forran 800 blir nok omgjort til 4G det også om få få år. Her i USA er det det som benyttes (800 brukes til både 2G, 3G og 4G).

 

Jeg tror ikke det er lenge (par uker) til Telenor og NetCom skrur på sine mange sendere i 800 båndet. Hva ICE og Tele 2 kommer ut med blir spennende å se. Men ser for meg ett 3G900LTE450/800 nett på bygda og i byen med GSM900, 3G2100 & LTE 1800 også i byene. LTE450 nettet blir nok kun mulig å motta med modemene de tilbyr, med mindre kommer ut med spesielle smarttelefoner som også er tilpasset dette. LTE450 bygges i dag ut i f.eks. Brazil med hjelp fra Huawei og Ericsson, sistnevnte har bygget det nyeste nettet til ICE (og Mobile Norway)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Finnsenderen.no har nå blitt oppdatert. Ser at MN nå har flere baser som har GSM900 her i Fredrikstad. Noen som vet hvorfor de plutselig har begynt med GSM? MN har jo stort sett kun brukt GSM i Oslo.

Endret av mlan
Lenke til kommentar

Ser også at Mobile Norway (heretter MN) har satt opp nye siter i Moss, men fortsatt bare UMTS 900 her som jeg har sett.

Ser ut som MN har satt opp noen GSM-siter i Sarpsborg også.

GSM hos MN har jeg også sett utenfor Oslo, faktisk på et sted med relativt få innbyggere (husker ikke i farta). Der var det faktisk GSM, UMTS 900 og UMTS 2100 - en relativt skjelden kombinasjon hos MN.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...