Gå til innhold

Status på Mobile Norway's nett?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-376f9

Men hva skjer egentlig med NM? De har jo ikke 900 frekvensen lenger enn til oktober hva gjør de da?

Tipper det skjer mye rart i kulissene, mest sannsynlig nettsamarbeid med ICE. De tester for tiden 4G her på Helsfyr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

GSM hos MN har jeg også sett utenfor Oslo, faktisk på et sted med relativt få innbyggere (husker ikke i farta). Der var det faktisk GSM, UMTS 900 og UMTS 2100 - en relativt skjelden kombinasjon hos MN.

Rælingen. Stedet Gud glemte og faen forlot.

Lenke til kommentar

Men hva skjer egentlig med NM? De har jo ikke 900 frekvensen lenger enn til oktober hva gjør de da?

De fleste sitene er i byen har nå fått UMTS på både 900 og 2100 MHz båndet (har kun hatt 900 MHz til nå). Samt at noen høytliggende siter har fått GSM 900 MHz. Kan jo være at de etterhvert tar ned senderene på 900 MHz og kun kjører 2100 MHz. Men jeg skjønner ikke helt poenget med GSM på 900 MHz.

Endret av mlan
Lenke til kommentar

Hva er teoretisk datahastighet på MN sitt UMTS 900-nett?
Målte faktisk 27,85 Mbps ned og 2.98 Mbps opp i deres nett her om dagen, det er jo en akseptabel hastighet.

Dette er jeg 99% sikker på at er en UMTS 900-sender, med mindre finnsenderen.no har misset noen.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...