Gå til innhold

Sagt opp etter én time


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Dette kommer til å bli et litt langt innlegg og jeg er evig takknemlig for seriøse svar! Takk på forhånd

 

Jeg er en gutt på 19 år som var på utskikk etter en sommer/deltids-jobb for ca. én måned siden. Jeg søkte rundt om overalt og fikk meg jobbtilbud fra to arbeidsplasser. Navnet på arbeidsplassen ønsker jeg ikke å avsløre, men jeg kan si at det er en meget respektabel brillebutikk i Trondheim. Jeg ble kalt innpå et intervju hos dem den 19. mai og dagen etterpå fikk jeg et brev fra daglig lederen at jeg kunne begynne. Jeg begynte på den 22. mai som var en lørdag, og ble fortalt at prøveperioden var på 3 måneder. Vi inngikk ingen skriftlig kontrakt. Jeg ble fortalt at det gis ut lønn til de ansatte på slutten av måneden og jeg fikk også lønn for de timene jeg jobbet i mai. Alt gikk veldig bra og jeg trivdes virkelig på jobben. Jeg fikk også skryt etter den første dagen. Siden den gangen har jeg jobbet 11 dager hos butikken over en tidsrom på 25 dager.

 

Den 15. juni hadde jeg en medarbeidersamtale med arbeidsgiveren og en optiker i butikken. Der kom de med konstruktiv kritikk for meg og sa at det var noen områder jeg må jobbe med.

 

Følgende ble nevnt under samtalen:

 

- Daglig leder mente at jeg ikke var fokusert nok under jobben. De sa at jeg noen ganger har forsvunnet på lageret uten å si ifra. Jeg ga gyldig grunn for hvorfor det hadde skjedd, og sa at jeg fra nå av ville eksplisitt informere en ansatt med autoritet om hvorfor jeg skal på lageret.

 

- Jeg er muslim og ber derfor 5 ganger om dagen. Siden jeg jobber fra 16-21, faller 2 av disse bønnene innenfor bønnetida. En bønn tar maks 2 minutter å fullføre og jeg gikk som vanlig på lageret for å be. Den første og andre dagen jeg var på jobb sa jeg fra til en annen ansatt om bønnene mine og begge gangene fikk jeg bekreftelse for at det var OK. Jeg valgte derfor å ikke si ifra hver gang jeg bedde fordi det kunne bli litt irriterende for de andre, men jeg sørget for å se etter at det ikke var noen kunder i butikken før jeg gikk opp for å be. Dette ble det snakket om, og arbeidsgiver mente at jeg ikke hadde vært ærlig nok å intervjuet om bønn og slikt. Men dette ordnet seg, og jeg oppfattet det slik som at det ikke ble noen problem

 

- Det ble også snakket litt om at jeg brukte jobb PC'ene passivt under, noe som jeg mener jeg absolutt ikke gjør. Jeg sjekket mailen min noen ganger under jobben, men det sa arbeidsgiveren ikke var noen problem. Jeg har også ved forskjellige anledninger satt og surfet på nettaviser, men det var bare når det ikke var noen kunder i butikken og dessuten hadde jeg sett at andre ansatte gjorde det samme. Det var klargjort at Facebook var forbudt på jobb, og dette forbudet har jeg overholdt.

 

- På slutten av samtalen ytret jeg min ønske om å få de målene som de mente jeg må oppnå, skriftlig på papir. Og de sa at det kunne de ordne.

 

 

Merk at under hele samtalen ble det ikke nevnt enten eksplisitt eller implisitt om at jeg var i gråsonen, og kunne miste jobben. Klokken var litt over 20:00 da samtalen var over.

 

Etter at samtalen var ferdig var jeg innstilt på å bevise at jeg kunne jobben og tenkte på det vi snakket om utover hele kvelden, også når jeg kom hjem. De to som jeg hadde samtalen med dro rett etter samtalen, og da var det bare jeg og en annen ansatt(som forøvrig begynte på jobb 2 uker før meg og også er under prøveperioden). Det var veldig stilt i butikken etter samtalen, og jeg tok meg et par briller fra hylla for å øvelsesbestille glass til de(noe som de nye er oppfordret til å gjøre mye for å lære). Når vi skulle ta oppgjøre før vi tok kvelden var jeg oppe på lageret og tok oppvasken, men kollegaen min tok oppgjøret(oppgjøret har jeg tatt et par ganger og føler jeg mestrer).

 

Idag fikk jeg følgende brev fra arbeidsgiveren min(Jeg har byttet ut navnene, og de er merket):

 

Til "MEG"

 

Jeg har i dag fått tilbakemelding om at du, etter møte "OPTIKEREN" og jeg hadde med deg på tirsdag, ble sittende passiv ved den ene PC`n for deretter å forsvinne opp på lageret. Du var ikke med på opprydding i butikken, deltok heller ikke på oppgjøret. Det er meget viktig at en er tilstede for å lære de forskjellige gjøremål. Snakket med deg om å ha fokus og være tilstede.

På grunn av ditt dårlige engasjement i butikken, umiddelbart etter medarbeidersamtalen vi hadde, kan jeg ikke se at du er den rette personen her hos oss. Ditt engasjement hos oss vil derfor opphøre, med umiddelbar virkning.

Håper du retunerer "BRILLE" Permen.

 

Ønsker deg lykke til videre.

 

MVH "ARBEIDSGIVER"

 

Jeg ble ganske overrasket og forbauset over brevet. Jeg viste ikke at jeg måtte bevise meg i løpet av den ene timen jeg fikk etter samtalen, for å beholde jobben min. Jeg synes også at det er feil av de å vurdere meg etter at de dro, for da var de faktisk ikke tilstede. Jeg synes grunnen for hvorfor de har sparket meg er veldig dårlige og de har oppsiget meg på en veldig uprofessjonell måte.

 

Det jeg ønsker å spørre da er:

 

- Har de faktisk lov å si meg opp når jeg faktisk ikke har fått noen varsel, eller skriftlig melding om at jobben min er i fare?

- Som jeg har forstått det er oppsigelsesperioden på én måned. Betyr det at arbeidsgiveren må varsle om oppsigelsen én måned i forveien?

- Som sagt jobbet jeg 11 ganger i løpet av 25 dager som de, jeg fikk oppsigelsesmeldingen den 27ende dagen. Har de lov å sparke meg når prøveperioden er på 3 måneder? Jeg har jo ikke hatt nok tid å lære.

 

Jeg forstår at dette ble et veldig langt innlegg. Jeg beklager for alle skrivefeil og grammatiske feil jeg gjorde. Jeg håper det var forståelig.

 

Håper på at jeg kan få hjelp og svar på mine spørsmål. Tusen Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom oppsigelsestida er på 1 mnd har du rett på jobben i ein mnd etter at du har fått varsel om oppsigelse.

Med mindre du har utelatt noko har butikken brutt lova ved å gje deg sparken på denne måten, du kan berre "få sparken" ved alvorlege tilfeller, eksempelvis dersom du stjeler frå butikken.

Unntaksvis er om det er spesifisert noko anna i kontrakta, det er vanleg å gi 14-dagers oppsigelsestid i prøveperiodar.

Lenke til kommentar

Ingen arbeidsgivere jeg har vært oss tolerer nyansatte som "forsvinner" i 5 minutter ut på lageret, enten det er for å be eller ta en sigg.

Tror nok du bør slutte med det hvis du vil beholde jobbene du får. Det irriterer sikkert fletta av dine medansatte også som ikke har alle disse pausene.

 

Om vi fikk en nyansatt hos oss som satt ved PC'n og sjekka mail/facebook, også forsvant ut flere ganger om dagen, hadde jeg klaget til sjefen vår.

Endret av Bytex
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingen arbeidsgivere jeg har vært oss tolerer nyansatte som "forsvinner" i 5 minutter ut på lageret, enten det er for å be eller ta en sigg.

Tror nok du bør slutte med det hvis du vil beholde jobbene du får. Det irriterer sikkert fletta av dine medansatte også som ikke har alle disse pausene.

 

Om vi fikk en nyansatt hos oss som satt ved PC'n og sjekka mail/facebook, også forsvant ut flere ganger om dagen, hadde jeg klaget til sjefen vår.

 

Er det bedre med folk som må pisse hver time? Har bare hatt 3 sjefer, men jeg vil tro de fleste arbeidsgivere synes det er greit hvis man forklarer det til dem, og det sa jo OP også at hadde fungert. Du kan forresten godt lese posten, han satt ikke på facebook.

 

Uansett, jeg ville stukket bort med brillepermen og prøvd å snakke fornuft med dem, si akkurat hva som skjedde og at du tok oppvasken fordi du syntes du mestret oppgjøret. Antakelig har det bare skjedd en misforsåelse, evt. at han du jobber med er en pinglete faen som ikke tør å si ifra til deg at du burde jobbe

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Det jeg ønsker å spørre da er:

 

- Har de faktisk lov å si meg opp når jeg faktisk ikke har fått noen varsel, eller skriftlig melding om at jobben min er i fare?

- Som jeg har forstått det er oppsigelsesperioden på én måned. Betyr det at arbeidsgiveren må varsle om oppsigelsen én måned i forveien?

- Som sagt jobbet jeg 11 ganger i løpet av 25 dager som de, jeg fikk oppsigelsesmeldingen den 27ende dagen. Har de lov å sparke meg når prøveperioden er på 3 måneder? Jeg har jo ikke hatt nok tid å lære.

 

Jeg forstår at dette ble et veldig langt innlegg. Jeg beklager for alle skrivefeil og grammatiske feil jeg gjorde. Jeg håper det var forståelig.

 

Håper på at jeg kan få hjelp og svar på mine spørsmål. Tusen Takk.

 

Ja, selvfølgelig har de lov til å si deg opp under prøvetiden. Prøvetiden er til for at arbeidsgiver skal ha muligheten til å se om en svarer til forventningene. 

 

 

Litt om oppsigelse i prøvetiden..

 

§ 15-6. Oppsigelsesvern i arbeidsavtaler med bestemt prøvetid

 

(1) Blir arbeidstaker som skriftlig er ansatt på en bestemt prøvetid, sagt opp, må oppsigelsen være begrunnet i arbeidstakers tilpasning til arbeidet, faglige dyktighet eller pålitelighet.

 

 

Begrunnelsen i din oppsigelse må vel sies å være innenfor dette. (Altså hvis en ikke tar hensyn til din side av saken) Det som derimot ikke er greit, er at det skulle hvert holdt et drøftelsesmøte før oppsigelsen, der du skal ha mulighet for å uttale deg. Det er forresten mulig at medarbeidersamtalen kan sees på som en del av "drøftelsesmøte".

 

Under prøvetiden er det en gjensidig oppsigelsesfrist på 14 dager, med mindre noe annet er skriflig avtalt. (gjelder fra den dagen du mottok oppsigelsen). 

 

Så sakligheten/orlyden i oppsigelsen (isolert sett) er vel ok under en prøvetid, men det er så mange andre feil som arbeidsgiver har gjort her.

 

Blant annet:

 

1) For at prøvetid skal kunne gjøres gjeldende, må det foreligge en skriftlig avtale. Uten dette så har du de samme rettigheter som en hvilken som helst annen ansatt. Arbeidsgiver kan dermed ikke forholde seg til § 15-6 i AML, og oppsigelsestiden vil også gjelde etter § 15-3. Oppsigelsesfrister

 

2) Hvis dette er hele oppsigelsen, så er den også ugyldig. Det er strenge formkrav til en oppsigelse.

 

Se i AML: § 15-4. Formkrav ved oppsigelse og § 15-5. Virkninger av formfeil ved oppsigelse.

 

3) Drøftelsesmøte som nevnt over.

 

4) Arbeidsgiver har ikke forholdt seg til bestemmelsene i AML hva som angår oppsigelsestid.

 

Alt i alt så kan du vel egentlig lage en del problemer for din arbeidsgiver hvis du vil. Men, jeg anbefaler derimot å ikke å lage noen stor sak ut av dette.

 

Det jeg ville gjort (i brevform), er å kreve å få betalt for de vaktene som du er satt opp til, eller normalt ville jobbet under oppsigelsestiden (14 dager iht oppsigelse i prøvetiden). Hvis arbeidsgiver da vil at du også skal jobbe disse vaktene, så bør vel det være greit. Jeg ville også forklart hvordan situasjonen oppleves for deg med tanke på påstandene om unnasluntring. Videre ville jeg trukket frem at de bør sette seg inn i lovverket rundt ansettelse/prøvetid/oppsigelse, da ikke alle forholder seg til en ugyldig oppsigelse på samme måte som "jeg" gjør.

 

Jeg ville vel også til slutt presisert at hvis arbeidsgiver skulle bli kontaktet av andre arbeidsgivere (som referanse) så forventes det at de uttaler seg i din "favør"(At det blir tatt hensyn til dine ord/forklaringer). 

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Å si noen opp med umiddelbar virkning, eller å gi noen avskjed som det kan kalles, krever langt større overskridelser av regelverket enn de eksemplene du nevner.

Uheldigvis er de fleste arbeidsgivere som ansetter ukvalifiserte arbeidstakere enten halvaper som tror at arbeidsgivers styringsrett går foran alle hensyn, ellers er de

bare så lei av å hanskes med illojale og late ansatte at de har innført nulltoleranse. At de ikke ga deg arbeidskontrakt er et symptom på sistnevnte, slik at du skal ha mindre å fare med om du velger varsle om hendelsen.

 

Men å gå til sak og hevde rasisme vil sannsynligvis kunne være en god løsning, da jeg tviler på at de gir deg tilbake jobben om du ser hardt på dem.

Eventuelt beholder de deg akkurat lenge nok til at de finner noe annet å ta deg på.

 

Sjekk om du har krav på fri rettshjelp, og ta kontakt med advokat. Ingen arbeidsgiver vil være "de som sa opp en person for å praktisere islam"

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar alle sammen! En spesiell takk til deg, C-angel, for å ha skrevet veldig detalijert med paragraf referanse og alt. Jeg er veldig lettet etter å ha fått inntrykket av at jeg ikke har gjort noe feil ved å ta dette seriøst. Jeg skal ta en prat med de så snart som mulig, der jeg har med gyldig dokumentasjon som støtter mine argumenter. Jeg har også tenkt å gå til tingretten i Trondheim for å bli bedre informert om slike tilfeller.

 

Selvfølgelig vil jeg ikke lengere jobbe hos de, etter denne episoden, men jeg skal absolutt ta et oppgjør med dem og kreve å få mitt.

 

Takk igjen for alle svar!

Lenke til kommentar

 

Men å gå til sak og hevde rasisme vil sannsynligvis kunne være en god løsning, da jeg tviler på at de gir deg tilbake jobben om du ser hardt på dem.

 

Dette er jo så umoralsk som du får det. Han er skuffet over hvordan han blir behandlet av bedriften, så da bør han slenge ut en tom påstand som ikke engang er sann?

 

Jeg er full supporter av at han bør stå på krav, og som c-angel ramser er det jo masse å ta dem på, men det dummeste du gjør er jo å med en gang komme med "ellers går jeg til sak"-kortet. Du har lyst til å samarbeide med dem, sende dem en mail der du forklarer hva du har gjort og hva du mener/vet du har rett på, skape en dialog. Jeg vil tro det er vanskelig å faktisk gå til sak mot en bedrift for å sparke noen under prøvetiden når de faktisk har en grei begrunnelse, ikke er det spesielt mye penger å hente i en sånn sak heller.

 

Jeg har ikke vært i samme posisjon som deg, og jeg kan ikke squat om lover, men jeg tror de vil stenge deg helt av om du går bort og begynner å snakke om rasisme og diskriminering.

Lenke til kommentar

Denne tråden burde nok være flytta til juss-forumet.

 

Etter det som eg kan sjå så er det her ingen grunner som er gode nok til at du kan seiast opp med umiddelbar virkning.

 

Når det gjeld dette med prøveperioden så har sjefen lov til å seie deg opp då. Prøveperioden er ikkje for at du skal få tid til å lære, men for at begge partar skal kunne sjå om du fungerer i jobben.

Det er vanlig at det er 14 dagers gjennsidig oppsigelsestid under prøveperioden. Så du eller sjefen kan avslutte arbeidsforholdet med 14 dagers varsel dersom dette skjer før prøveperioden er over. Etter prøveperioden så er det vanlig å ha 3 månders oppsigelsestid.

 

Så uansett skal du jobbe ut oppsigelsestida, problemet her er at uten ei arbeidskontrakt så er det vanskelig å seie noke om det har vært ei anna avtale om kortare oppsigelsefrist en dei 14 dagane som er normalt.

Det er sjølvsagt også mulig å gjere det på andre måtar dersom begge partane er enige.

 

 

Ellers så kan eg nemne at mange trur fortsatt arbeidstakere har rett på 5 minutter pause kvar time. Dette er ei myte som ikkje er lovfesta. Alt fråvær frå jobben som ikkje er under dei pausene som er lagt opp skal derfor i utgasnpunktet være etter avtale. Det være seg om det er ei kort pause i bønnetida, røykepause eller do-pauser. Men normalt sett er ikkje dette eit stort problem, men det vil variere litt med kva slags arbeidsoppgaver du har og kor mange andre ansatte som er tilgjengelige.

Det vil f.eks være uakseptabelt for ein sjef om du på faste tider forlater kassa og kundar for å ta ei pause om du ikkje har noken andre ansatte som kan ta over for deg.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke at du må absolutt be bønn i arbeidstiden din, det gir dårlig inntrykk for de andre. I andre religioner praksiser ikke deres religion i arbeidstid. Sist gang jeg sjekket innenfor islam, er det lov å hoppe over bønn hvis du har gyldig grunn. Dvs jobb.

 

Hvis jeg var sjef, vil jeg ha mislikt at noen som arbeider for meg stikker i noen minutter og gjør sine behov. Det kan være bønn, røykpause, osv. Flere ganger om dagen i hver eneste dag.

 

Jeg tror at du mistet deg der hos sjefen, bare så det er sagt det handler ikke om rasime. Ikke at jeg anklager deg å si det, men noen her vil nok prøve seg på det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis jeg var sjef, vil jeg ha mislikt at noen som arbeider for meg stikker i noen minutter og gjør sine behov. Det kan være bønn, røykpause, osv. Flere ganger om dagen i hver eneste dag.

 

Jeg skjønner helt seriøst ikke hvordan det er et problem at noen tar to 5 minutters pauser i løpet av en arbeidsdag på 8 timer, ihvertfall ikke når de har en god grunn (ja, dette er en god grunn). Å være sjef handler da om mer enn å få folk til å jobbe konstant, de har også ansvar for at folk trives på arbeidsplassen, at folk føler seg "hjemme" der etc. En glad arbeider er en flittig arbeider, og å behandle alle som maskiner vil ikke få noen til å føle seg satt pris på.

 

Røykepauser blir noe annet, jeg har ingenting til overs for folk som røyker utenom lunchpausene.

Lenke til kommentar

Hvis jeg var sjef, vil jeg ha mislikt at noen som arbeider for meg stikker i noen minutter og gjør sine behov. Det kan være bønn, røykpause, osv. Flere ganger om dagen i hver eneste dag.

 

Jeg skjønner helt seriøst ikke hvordan det er et problem at noen tar to 5 minutters pauser i løpet av en arbeidsdag på 8 timer, ihvertfall ikke når de har en god grunn (ja, dette er en god grunn). Å være sjef handler da om mer enn å få folk til å jobbe konstant, de har også ansvar for at folk trives på arbeidsplassen, at folk føler seg "hjemme" der etc. En glad arbeider er en flittig arbeider, og å behandle alle som maskiner vil ikke få noen til å føle seg satt pris på.

 

Røykepauser blir noe annet, jeg har ingenting til overs for folk som røyker utenom lunchpausene.

 

Normalt sett burde dette ikkje være eit problem, men det er svært avhengig av arbeidsoppgaver og arbeidsforhold.

Når det gjeld bønnetid så er problemet her at det er til faste tider noke som gjer at det bør være ein avtale om kven som skal ta over jobben (dersom dette er nødvendig). På den måten er det eigentleg betre med røykepausane sidan ein røyker står mykje meir fritt til å tilpasse pausane sine slik at han/ho kun røyker når det er roleg i butikken, er det full aktivitet så utsetter ein røyker røykepausa si til etterpå når ting har roa seg litt.

Lenke til kommentar

Uansett hva loven sier tillater jeg meg å komme med følgende observasjoner:

1) Trådstarter viser tydelig at han ikke er interessert i å imøtekomme kritikk som arbeidsgiver fremsetter. Trådstarter synes åpenbart ikke at han har gjort noe feil, og fremstår dermed som trassig unge som ikke vil gjøre som far sier. Dette er et åpenbart feilgrep i forhold til jobbsituasjon og arbeidsgiver. Trådstarter må værsågod bare føye seg etter krav fra arbeidsgiver.

 

2) Hvem i all verden sitter på jobben og sjekker mail/facebook? Dette burde trådstarter forstå at IKKE er akseptabel oppførsel for arbeidstaker i butikk. Dersom trådstarter har så liten integritet og ære, bør han rett og slett ikke ta arbeid før han blir voksen og lærer seg grunnleggende kjøreregler. Her snakker vi om normal folkeskikk!! Skader det virkelig så mye å vente til du kommer hjem med å sjekke den e-posten? NEI, DET GJØR IKKE DET.

 

3) Bønnetider må nok arbeidsgiver akseptere, men jeg tror nok trådstarter gjør lurt i å minimere disse likevel. Ikke gjør det oftere enn du må!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke at du må absolutt be bønn i arbeidstiden din, det gir dårlig inntrykk for de andre. I andre religioner praksiser ikke deres religion i arbeidstid. Sist gang jeg sjekket innenfor islam, er det lov å hoppe over bønn hvis du har gyldig grunn. Dvs jobb.

 

Hvis jeg var sjef, vil jeg ha mislikt at noen som arbeider for meg stikker i noen minutter og gjør sine behov. Det kan være bønn, røykpause, osv. Flere ganger om dagen i hver eneste dag.

 

Jeg tror at du mistet deg der hos sjefen, bare så det er sagt det handler ikke om rasime. Ikke at jeg anklager deg å si det, men noen her vil nok prøve seg på det.

 

Ja ja, jeg kan jo nevne at både sjefen og optikeren jeg snakket med røyker og tar seg opptil 3-4 røykepauser daglig, og hvis vi summerer opp minuttene er jeg sikker på at det blir langt mere enn det jeg bruker.

Lenke til kommentar

Uansett hva loven sier tillater jeg meg å komme med følgende observasjoner:

1) Trådstarter viser tydelig at han ikke er interessert i å imøtekomme kritikk som arbeidsgiver fremsetter. Trådstarter synes åpenbart ikke at han har gjort noe feil, og fremstår dermed som trassig unge som ikke vil gjøre som far sier. Dette er et åpenbart feilgrep i forhold til jobbsituasjon og arbeidsgiver. Trådstarter må værsågod bare føye seg etter krav fra arbeidsgiver.

 

2) Hvem i all verden sitter på jobben og sjekker mail/facebook? Dette burde trådstarter forstå at IKKE er akseptabel oppførsel for arbeidstaker i butikk. Dersom trådstarter har så liten integritet og ære, bør han rett og slett ikke ta arbeid før han blir voksen og lærer seg grunnleggende kjøreregler. Her snakker vi om normal folkeskikk!! Skader det virkelig så mye å vente til du kommer hjem med å sjekke den e-posten? NEI, DET GJØR IKKE DET.

 

3) Bønnetider må nok arbeidsgiver akseptere, men jeg tror nok trådstarter gjør lurt i å minimere disse likevel. Ikke gjør det oftere enn du må!

 

Jeg har ikke en eneste gang sjekket facebook på jobben. Mailen har jeg sjekket flere ganger og det har arbeidsgiveren min sagt er OK. For øvrig har jeg observert at sjefen selv har sittet på facebook, og optikeren har komentert på det. Jeg har også observert flere ganger at de andre ansatte har satt på nettaviser og andre irrelevante sider. Hvorfor er det bare meg det går utover så hardt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville vel også til slutt presisert at hvis arbeidsgiver skulle bli kontaktet av andre arbeidsgivere (som referanse) så forventes det at de uttaler seg i din "favør"(At det blir tatt hensyn til dine ord/forklaringer). 

Tøv og vas, det forventes at de sier det de mener. Du har krav på en skriftlig attest, og du har krav på at det ikke står noe negativt der (det trenger dog heller ikke stå noe positivt der, men arbeidsoppgaver skal beskrives, og lengden på arbeidsforholdet). Du har ikke krav på noe som helst annet, og hvis andre arbeidsgivere ringer en gammel sjef så kan den sjefen si akkurat hva han vil.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...