Gå til innhold

Ser etter 11.6" CULV, men gir snart opp...


Anbefalte innlegg

vurderer selv å kjøpre Acer Aspire One 753 fra Mpx. Har lett litt rundt på nettet og sett at en del legger inn Windows XP for at maskinen går kjappere. Den leveres med Windows 7 64-bit. Vil maskinen kunne spille av HD-film hvis jeg setter inn en 2gb ram brikke(har 2gb fra før)?

 

link: Acer Aspire One 753 11,6" HD Sort Intel SU3400, 2GB RAM, 250GB HDD,Webcam, 6 celler, W7 Home 64-bit

 

Håper noen kan svare :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vurderer selv å kjøpre Acer Aspire One 753 fra Mpx. Har lett litt rundt på nettet og sett at en del legger inn Windows XP for at maskinen går kjappere. Den leveres med Windows 7 64-bit.

 

XP gjelder vel en del eldre Aspire One som ble levert med Vista, 753 modellen ble annonsert for rundt 1 måned siden. Stort sett bare pressemeldinger å finne om 753 modellen, og U3400 prosessoren som den bruker.

Lenke til kommentar

720p h.264 går helt uten problemer. 1080p hakker med jevne intervaller og går ikke brukbart i VLC når dekoding av h.264 skjer med CPU. Har ikke testet med GPU, men det vil mest sannsynlig gå dårligere. Mer minne vil ikke hjelpe på dette, da det utelukkende er begrenset av ren CPU/GPU-ytelse.

 

Angående OS kjører W7 x64 helt uten problemer, så jeg kan heller ikke forstå hvorfor noen ville legge inn XP på denne. Sikker på at dette ikke gjaldt en annen Aspire One modell?

Lenke til kommentar

720p h.264 går helt uten problemer. 1080p hakker med jevne intervaller og går ikke brukbart i VLC når dekoding av h.264 skjer med CPU. Har ikke testet med GPU, men det vil mest sannsynlig gå dårligere. Mer minne vil ikke hjelpe på dette, da det utelukkende er begrenset av ren CPU/GPU-ytelse.

 

Angående OS kjører W7 x64 helt uten problemer, så jeg kan heller ikke forstå hvorfor noen ville legge inn XP på denne. Sikker på at dette ikke gjaldt en annen Aspire One modell?

 

Prøv med Splash Lite:

 

http://mirillis.com/en/products/splash.html

 

Jeg klarte faktisk å kjøre noen 720p-klipp på min Atom-baserte Netbook med Splash Lite. Ser ut til at det bruker endel mindre CPU/GPU enn VLC player. Ikke så avansert mediaplayer, men funker veldig greit.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Er selv på utkikk etter en såkalt netbook for tiden. Prøver å unngå de med 10 toms skjerm da tidligere erfaring med disse er heller dårlig. Hva vil folk anbefale for kjøp akkurat NÅ? Har svært lite peilng på bærbare PC-er, men har et håp om å kunne spille en del eldre spill på den, blant annet noe DOS-basert, da muligens må Win 98 lite legges inn for å få til det. 

Lenke til kommentar

Har dere prøvd den nye versjonen av Combined Community Codec Pack (CCCP)?

 

http://www.cccp-project.net/

 

Har ikke maskin med atom selv, men dette er codecen jeg har best erfaring med.. er litt usikker på om CPU'en er sterk nok! Men skulle noen prøve ut CCCP, så setter jeg pris på om noen kan poste her hvordan det gikk;)

Endret av beverpower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...