Gå til innhold

CPU fast i vifte/ribbe


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skulle rense støv fra pcen som jeg gjøre ofte men denne gangen tenkte jeg skulle gjøre det mer grundig.

 

Men, når jeg tok opp CPU'en var den fast i Kjøleribben/viften begrunn av Kjøleplasten hadde gjort det.

Noen ide'er hva jeg burde gjøre for å CPU'en vekk fra ribba?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, dra den ut til siden så det kommer luft inn så det ikkje lenger er vakum, eller du kan bruke noke til å vippe opp ene hjørnet, kommer an på kor godt den sitter.. vist det er snakk om mykje pasta kan det vere mulig å dra vekk litt med en bladknif / skapell eller nål.

Lykke til.

Lenke til kommentar

Det er som de andre sier bare en effekt av vakum. Det er i grunnen bare et tegn på at det var meget god kontakt mellom CPU og ribben. pastaen er ikke klebrig i seg selv, så bare bruk samme metode til å løsne den som du vill brukt på en sånn dobbelkjeks med kremfyll i midten: vri forsiktig mens du sakte drar den ut til siden til den slipper. Det dummeste du kan gjøre er å prøve å rive dem rett fra hverandre - det vil kreve veldig mye kraft, og du risikerer å enten knekke noe eller at CPUen flyger veggimellom når den enedelig slipper taket.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...