NoNamesLeft Skrevet 16. juni 2010 Skrevet 16. juni 2010 (endret) Skal oppdatere førsteposten etterhvert. ----------- Fikk igår min første moped. Dette er en Suzuki FZ50 1985 modell. Sykkelen har stått i en garasje de siste 20-25 årene, og var gått tatt vare på den tiden den har vært brukt. Den har såvidt gått over 6000 km. Sykkelen skulle kun ha noen små problemer som et ødelagt blinklys, ødelagt batteri, Ødelagt gasswire og såklart det at den ikke starter. Sykkelen har overaskende lite rust, men jeg må nok male/lakke over den. Satser på å bruke maks 5000.- kr på dette prosjektet iogmed at jeg bare er 15 år og har nesten null peiling på moped Har fått tak i manual og en side der de selger deler på internett. Selgeren Manualen Her er noen bilder av sykkelen: Sykkelen fra siden: Sykkelen forfra: (liggende bilde) Et intrykk av hvor støvete den er: Dette er somsagt min første moped, og har noen tips til mopeden/loggen så mottaes de med stor takk! Endret 20. juni 2010 av NoNamesLeft
NoNamesLeft Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Skrevet 20. juni 2010 Har nå gitt sykkelen en skikkelig vask, sett over hva som kan være problemet og satt opp en liste med problem/løsninger: Null motstand i gassen. -Fikses med ny gasswire. Starter ikke. -Ny tennplugg, og rensing av forgasser. Ødelagte lys. -Bestilles imorgen fra mc-deler.com som hadde et stort utvalg av deler til FZ-en. Skal nok få liv ti den snart! (Bilder etter vask/demontering kommer snart!)
Mompen Skrevet 21. juni 2010 Skrevet 21. juni 2010 Artig lite prosjekt syntes jeg! Må jo være gøy å ha en slik en å pusle med på fritida, sikkert enkelt og greit å skru på Keep up the good work, og hold oss løpende oppdatert!
NoNamesLeft Skrevet 4. august 2010 Forfatter Skrevet 4. august 2010 (endret) Er ganske morro ja! Har blitt litt stopp nå pga at jeg har noen økonomiske problemer Men satser på å få igang prosjektet igjen iløpet av 1 til 2 uker Edit: Ble en hel del mer enn 1 til 2 uker Ble plutselig vinter og konstant minusgrader i garasja, men får snart lappen og da må jeg ha noe til å kjøre på Endret 14. mai 2011 av NoNamesLeft
NoNamesLeft Skrevet 14. mai 2011 Forfatter Skrevet 14. mai 2011 Har blitt en stor stund uten å få gjort noe nå, men tempraturen går nå opp og jeg har igjen begynt med å skru litt igjen. Fikk litt problemer med at bensinslangene smuldret istykker, men skal få kjøpt noen nye innen noen få dager.
cpt.kaptein Skrevet 16. mai 2011 Skrevet 16. mai 2011 Gleder meg til å se sluttresultatet . Sitter og sikler etter FZ50'ere selv på FINN men blir ikke 16 før i august Keep up the work !
Kent Touch This Skrevet 3. juni 2011 Skrevet 3. juni 2011 Rått. Dette bringer tilbake gode minner. Har nå, 16 år etter at jeg var gammel nok til å kjøre en FZ, fortsatt noen fine arr på kroppen etter mitt første moped-tryn,på en FZ selvsagt. Husker godt at en kompis hadde en FZ med fri eksos, den hørte jeg at han ruset to kilometer unna :-) husker også den herlige følelsen når den giret. Fantastisk maskin dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå