Gå til innhold

Utrolig frustert over lagerstatus i Prisguiden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

kan man nå stole på prisguiden ?

 

når det var snakk om lagerstatus så betyr "ikke på lager" nettopp at varen ikke er på lager , "ubekreftet" at det ikke er bekreftet. det kan også bety at man forventer å få inn varen inne den tiden det er referert til

 

"3-5 dager" betyr bare at man får varen inne i løpet av mellom3 og 5 dager.

 

hvis noen mener noe annet så har de misforstått

Lenke til kommentar

Du mente sikkert det samme som jeg skriver her, men det kan kanskje misforstås fra noen hold, og derfor vil jeg presisere:

 

3-5 betyr at man -kan- få inn varen ila. 3-5 dager. Det betyr ikke at varen kommer til lager om 3-5 dager.

 

I praksis betyr det at selger ikke har bestilt den, men at de kan bestille den for deg fra leverandør. Fra tiden de mottar bestillingen din, sender de videre bestilling til sin leverandør som så sender varen til selger. Det tar normalt 3-5 dager med forbehold. Derfra vil de, når de mottar varen, sende den videre til deg.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

hvis du mener at I praksis betyr det at selger ikke har bestilt den, men at de kan bestille den for deg fra leverandør så må det bare være deg som oppfatter det slik.

 

jeg oppfatter det slik at når det står "3-5 dager" så er varen bestilt men de kan ikke forventer den inn før det er gått 3-5 dager.

 

selv om det er bekreftet så er det ikke garantert at varene er på lagret etter 5 dager.

 

det betyr heller ikke at du får varen levert på døren i løpet av denne perioden hvis du legger inn en bestilling

Lenke til kommentar

Har bestilt 1 stk. WD 2 TB USB 3.0 disk og Caons nye 8155 skriver fra Netshop den siste måneden. Har bestilt en 2 TB Verbatim USB 3.0 fra PS og Logitechs trådløse tastatur med lys fra Multicom samtidig. Begge diskene og skriveren har stått som lagervare på fjernlager, men jeg har fremdeles ikke fått noe av det. Tastauret stod som leveranseklart i slutten av august, men det har jeg heller ikke fått. Dette er utrolig dårlig!

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Synes ikke man skal automatisk gå ut ifra at Amentio prøver å jukse. Som regel er slike ting bare på grunn av feil. Folk er litt vel ivrige etter å gå etter strupen.

 

Vel. Kritikken av dem er ikke uberettiget. Jeg forsøkte å bestille en minnemodul derfra for noen uker siden. Det stod at varen var ventet ila 1-2 dager på lager i prisguiden. Da denne fristen gikk ut ble det satt opp en ny tentativ dato for produktet. Denne datoen ble igjen forbigått og deretter dukket det opp en ny BEKREFTET dato på produktet. Da denne ikke ble holdt dukket det opp ENDA en ny dato. Denne gangen 3 uker frem i tid og kun tentativ.

 

Slutten på visa ble at ordren hos amentio ble kansellert og minnet bestilt i en annen nettbutikk, som leverte disse på døra to dager etter bestilling.

 

Min historie er langt i fra unik. Dersom du leser tilbakemeldingene på denne nettbutikken er det mange som har opplevd det samme. Etter dette lille eksperimentet, kommer jeg aldri til å bestille noe fra den butikken igjen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

At nettbutikker trikser med forventet lagerstatus "dager", er jo forventet når de tjener penger på å lure folk til å vente i flere uker på et produkt de ikke har. De tjener altså på å få folk til å tro at de har varen inne før den er mulig å få inn. Bra salgstriks. Det meste som dreier seg om å tjene penger, har slue salgstriks. Bare synd at ikke prisguiden gjennomskuer slikt, og straffer slikt mer.

 

Hadde jeg drevet prisguiden, så hadde jeg bannlyst alle nettbutikker som ga ut useriøs informasjon. Hadde dette vært merverdioppgaven som blir sendt til kemneren, så hadde det vært skandale og de hadde blitt straffet.

 

Eneste som hjelper er straff for dårlige og vage informasjonsutvekslinger. Men det er tydligvis så mange naive nordmenn som tror på alt de ser på prisguiden, at nettbutikkene er tjent med å fortsette sin slue måte å lure kunden til dem.

Lenke til kommentar

hvis jeg forstår deg riktig så går altså trikset på å få kunden til å tro at butikken snart har varen , men det i virkeligheten tar 3-4 uker ?

 

hvordan kan man egentlig gjennomskue slikt ?

 

men når de blir avslørt så skulle man jo tro at de i virkeligheten taper på det.

 

hvis alle (nett)butikker kjøper/bestiller varene fra de samme produsentene så skulle man også tro at lagerstatusen var relativ lik hos alle

Lenke til kommentar

Jeg blir mer og mer irritert og forbanna over Prisguiden og lagerstatus i butikkene! Man går inn og søker opp et produkt i Prisguiden. Finner en plass der det står som lagervare, men det er det ikke! Og produkt står som leveringsklar 1-3 dager, og det kan stå i UKER uten at det skjer noe mer! Og i butikker står det ubekreftet datoen etter den man er på, og den flyttes frem en dag for hver dag som går. Dette er noe forbanna tull! Ingen er tjent med å lure folk sånn!

 

Har flere ganger opplevd tilsvarende problemer.

Mange artikler er "På lager" i følge prisguiden, men klikker jeg på linken til selve nettbutikken, så sier nettbutikken selv at "Nope, ikke på lager"...

 

Den gamle prisguiden viser korrekt lagerstatus!

Så man kan ikke skylde på uttrekket fra nettbutikkene...

 

Hardware.no bør bruke old.prisguide.no igjen.

Den nye er ubrukelig.

(Synes også at grensesnitt og muligheter ifm søk og filtrering er bedre på den gamle løsningen. Hver gang jeg tester den nye, finner jeg ut at den gamle er mye bedre)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Flere som har problemer med at denne tråden vises som ulest selv om den er lest - mange ganger?

 

Hvordan blir den ulest ? Er det i bokmerker listen den forblir ulest .

 

Hvis det er slik så opplever jeg fra tid til annen flerr linker som ikke blir oppdaterte eller at den blir oppdatert ( lest ) etter fler klikk på linken ( man velger linken fler ganger )

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...