Gå til innhold

Feriepenger i februar, uten min godkjenning


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg fikk ikke feriepengene denne måneden så tenkte det var noe feil. Siden fadern fikk dem denne måneden. Så jeg tok en telefon til Kommunen og fant ut at de hadde utbetalt feriepengen i februar uten at jeg har fått noe informasjon om det. Kan jo være fordi jeg ikke har bodd hjemme på et år og ikke fått post osv, men det som jeg lurer på er:

Må ikke kommunen ha godkjenning av meg før de betaler feriepengen på forskudd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei.

men det er sjeldent man ser feriepenger i februar men så lenge det er det nye året så kan de betale ut feriepeng ved å gi deg beskjed om det, du trenger ikke å godkjenne eller noe men de kan det. du kan selvfølgelig ringe til de og si at du heller vil ha det i juni men det må seff skje før de blir utbetalt.

 

hvis du hadde fått i juni som normalt kunne du også ha krevd de tidligere hvis du ville det men så lenge det er nytt påbegynt år så slipper du å betale skatt av de...

 

forklarte de noe hvorfor de utbetalte så tidlig til deg da?

Lenke til kommentar

de forklarte ingenting, de bare sa at pengene hadde blitt utbealt i februar. Hun jeg snakket med hadde ikke noe forklaring på hvorfor.

 

Kan jo har noe å gjøre med at jeg ikke har jobbet der siden oktober, men skjønner ikke hvorfor de betalte de i ut såpass tidlig. ble små irritert siden jeg er passe blakk nå og trengte de pengene...

Lenke til kommentar

de forklarte ingenting, de bare sa at pengene hadde blitt utbealt i februar. Hun jeg snakket med hadde ikke noe forklaring på hvorfor.

 

Kan jo har noe å gjøre med at jeg ikke har jobbet der siden oktober, men skjønner ikke hvorfor de betalte de i ut såpass tidlig. ble små irritert siden jeg er passe blakk nå og trengte de pengene...

 

Det er ganske vanlig å utbetale feriepenger i februar til personer som sluttet foregående år.

Det at du ikke har jobbet siden oktober er nok forklaringen.

Lenke til kommentar

Det som er litt kjipt at jeg ikke har vært hjemme på et år og derfor ikke fått noe som helst post. derfor har jeg ikke sett at det har kommet inn. Hadde ikke nettbank heller, trudde det faktisk var foreldrene mine som hadde satt inn penger siden jeg var på interrail.

 

Skjønner jo godt at utbetalt er utbetalt, men de kunne iallefall ringt meg å spurt om det var greit eller noe o den durren.

Lenke til kommentar

Om man får valget mellom å få 1000 kroner i dag eller 1000 kroner om fire måneder, vil svaret for alle økonomisk oppegående mennesker være selvsagt. Om man behøver pengene senere, kan man sette dem på en konto og få renter. Eller bruke dem til å betale ned lån og spare enda mer renter.

 

Den som tok beslutningen om å betale ut pengene uten å spørre, var sikkert økonom. For en økonom er det nok vanskelig å forestille seg at noen kan være så slumsete med penger at de verken forstår det som står i første avsnitt over, eller har oversikt over hva som går inn og ut av kontoen.

 

PS: Som et generelt råd er det ikke smart å la post ligge uåpnet i et år. Det kan lede deg inn i et ganske mye verre uføre enn dette. Få heller noen til å ettersende eller lese posten for deg.

 

 

Lenke til kommentar

Kan jo skjønne hva du mener H80, men synes likevel at de kunne sendt meg en epost eller noe sånt. Så slipper jeg å få en lønnsslip 10 dager etterpå der det står at jeg får feriepengen nå.

 

Det er ikke et stort problem, bare irriterer meg at de ikke kan si ifra på en god måte før de betale pengene ut.

Lenke til kommentar

Så du mener at kommunen burde vite at du ikke var hjemme i Norge og leste kontoutskriftene dine? Skulle de kanskje ringe deg for å fortelle om dette, eventuelt sende et sendebud som kunne forkynne det glade budskap for deg?

 

Så vidt jeg kan se har ikke kommunen gjort noe galt her.

 

Makan. Ingenting er bra nok for dere ungdommer nåtildags.

 

Radlekatt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...