Gå til innhold

HP Envy 1080 17" God pris og bra specs!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okei, men ser den har 6GB med RAM der det er en chip med 2GB og en annen med 4GB. Hvordan jobber dette sammen?

Virker som det fungerer bra.

Har selv sittet å spilt wow i noen timer nå med 1920x1080 oppløsning, og innstillingene på maks. Funker krem :D

MEN! Den blir VARM! Selv med laptopkjøleren til Zalman under blir den faktisk irriterende varm under venstre håndflate.

Skrevet

Tipper det er rimelig høyt, med tanke på hvor lite plass det er, størrelse på vifter og kjølemulgheter, og selve innmaten. Enkelte sier at i7 kommer ligger på 50-60 grader idle og opptil 80 når man gamer. Skjermkortet jeg jeg usikker.

Skrevet (endret)

Du har jo Everest da? Måler både cpu, gpu, hovedkort, psu og sikkert en hel del mer, så kan du også velge selv hva den skal vise hvis du trykker på show hidden icons/vis skjulte ikoner i win7.

Everest bileeksempel

EDIT: La til bilde.

Endret av ZepukkU
Skrevet

Er det under idle? 70c under idle på skjermkortet er veldig høyt. Hvordan er loadtemperaturene?

Nå var det et helt tilfeldig bildeeksempel, og ikke fra envy maskinen.

Skrevet

OK. Om du velger å bruke Everest, så gjør jo det ingenting. Poenget mitt er at man bør holde et øye med temperaturene når man spiller på såpass kraftig laptop. Særlig når den muligens kan ha problemer med høy varmutvikling.

Skrevet

Helt enig, og med tanke på at laptopen er er rimelig "liten" i form av at det er lite plass.

Men hva anes som høy varme i envy maskinen?

Skrevet

Et spørsmål til alle dere som sitter med en HP Envy 17, 1085:

Er det 1333 Mhz eller 1066 Mhz RAM?

Sakset fra HPs Maintenance and Service guide for Envy 17:

DDR3 1333-MHz, PC3-10600

1333-MHz bus speed on computer models equipped with Quad Core processors

1066-MHZ bus speed on computer models equipped with Dual Core and Core Duo processors

Skrevet

wuut, ingen SSD på 17"?

Følger ikke med SSD på modellene som fåes kjøpt i Norge enda nei, men du kan jo kjøpe 1090-modellen og bytte ut en harddisk med en SSD eller kjøpe 1085-modellen + HDD Hardware Kit og sette inn en SSD slik som jeg har tenkt å gjøre.

Skrevet

mbord: Hvilke SSDer fungerer? Kan jeg kjøpe hvilke som helst 2.5" fra f.eks. Komplett.no?

Tror du kan bruke hvilken som helst 2.5'' ja. Jeg har ihvertfall akkurat bestilt Intel X25-M, men får muligens ikke testet før jeg mottar HDD Hardware Kit'et om 2 ukers tid.

Skrevet

Skal bestille meg denne og en Intel SSD, så skal jeg se om jeg får det litt kjøligere.

Jeg vil gjerne høre når du får det harddisk kitet hvordan det funker, for da bestiller jeg ett jeg også.

Skrevet

Regner med jeg bestiller denne pcen på torsdag.

Ett spørsmål, vet dere om en veldig god vifte jeg kan ha under? ATM har jeg http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=100627

Ettersom jeg selger den laptopen jeg har nå så gir jeg med vifta.

Jeg er ute etter en veldig god vifte, den kan koste hva den vil og lage så mye bråk den bare vil, med andre ord så er ikke støy ett problem.

Dredg, vet du hvordan den du har bestilt er?

Sealine

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...