Gå til innhold

[Løst] Amentio prøver å svindle meg?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Kjøpte for rundt 9 måneder siden et 4870 X2 for rundt 3000 kr hos Amentio, og var veldig fornøyd med det. Men for rundt 1 måned siden sluttet det å fungere, så jeg sendte det i retur til Amentio for retting av feilen da dette åpenbart var en reklamasjonssak. Etter at de har hatt det i nærmere 1 måned, sender jeg mail til Amentio i går og spør om status, og får en mail av de idag(!) om at kortet er gått ut av produksjon, og de ønsker å sende meg et nytt skjermkort tilbake. Dette hadde vært akseptabelt om det var snakk om et kort med tilsvarende spesifikasjoner, men neida, Amentio vil sende meg et 4870, til verdien av kr 1200,-. Dette mener jeg må være regelrett svindel vel? Det har jo (iallefall i teorien) halvparten av ytelsen, RAM osv.

 

Etter å ha tatt en sur telefon til dem, så får jeg beskjerd om at det kan være aktuelt å få tilbake den nåværende restverdien av skjermkortet som jeg leverte inn, hvilken kalkyle skal jeg bruke for å regne ut dette?

 

Ble en litt rotete tekst dette, men håper jeg har gjort meg noenlunde forstått.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ting her er at enten så kan de reparere, omlevere(basert på spesifikasjonene til kortet) eller kjøpet kan heves.

hvis kjøpet heves fordi de ikke kan eller vil gjøre de to andre tingene så begynner man med full kjøpe sum, trekker ifra bruksfradraget(vis butikken vil det) og legger på renter du skal ha for at de hadde pengene dine.

 

og nei jeg tror ikke de prøver å svindle deg, tror ikke de som styrer med saken din har specsene til kortet du hadde og kortet de tilbyr deg i hodet, samtidig som de ikke usannsynlig har en mangelfull kunnsap om forbrukerkjøpsloven

Lenke til kommentar

Dårlig behandling må jeg si!

 

Selv hadde jeg et GTX 280 kort som var kjøpt for to år siden som tok kvelden for ikke så lenge siden. (Det var også mest sannsynlig overklokking som ødelagte korte) Sendte det så inn til komplett, og bare noen dager etter fikk jeg mail om at de satte inn kjøpsummen på rundt 4800 korner inn på kontoen min. Fikk tilogmed tilbake pengene for frakten, og oppkrav siden jeg valgte det når jeg kjøpte skjermkorte.

 

Det er sånn en sak skal behandles! :)

Lenke til kommentar

Oppdatering:

 

Fikk en telefon idag av en på returavdelingen som ville fortsatt prakke på meg det 4870 kortet, og hadde funnet en test som viste at den scoret bedre enn 4870x2 kortet mitt... Han kommer også med kommentaren "dette er et CF-kort, som har en oppdatert kjerne, og bedre klokkefrekvenser", hvorpå jeg spurte om han visste hva CF var, det gjorde han ikke, og jeg kunne informere om at dette stod for CROSSFIRE, altså at du har 2 kort i samme maskin... Da fikk plutselig pipen en annen lyd, og etter mye krangling, hvorpå de ville betale tilbake den nåværende verdien av kortet, fikk jeg de til å gå med på en full refundering.

 

Setter da denne som løst... Og la det være sagt, kommer IKKE til å handle hos Amentio igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har vært borti en veldig lik sak angående et defekt skjermkort for en tid tilbake. For å si det veldig kort og enkelt: De har ikke peiling på hva de driver med og hva de egentlig (videre)selger.

 

Etter mye om og men klarte jeg heldigvis å få et veldig bra skjermkort i retur. Selvfølgelig bra for meg det, men etter å ha kommunisert med 3 ulike personer via telefon og mail der var det 1 av de som må kunne sies å være kvalifisert til jobben. De to andre hadde ikke peiling. Greit nok at ikke alle som jobber der har peiling, men de burde kjenne sine begrensninger og overlate slike saker til de med kompetanse.

 

Forøvrig fikk jeg meg en god latter og flashback av denne historien. Den beviser bare at de ikke har blitt noe bedre siden jeg hadde retursaken min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...