Gå til innhold

Hva er en Redneck?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingenting med å være klønete å gjøre. Det er et "skjellsord" for menn i sørstatene som har en total mangel på sofistikasjon og klessans. De kjører gjerne rundt i gamle trucks med lasteplan og har hockeysveis og banker kjæresten/kona si og drive mye innavl. De ble kalt redneck fordi de jobbet mye utendørs og ble solbrent i nakken.

 

Det er et utall vitser av typen "you might be a redneck if...your parents met at a family reunion"

 

"You might be a redneck if..an episode of Walker: Texas Ranger changed your life"

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Mildly offensive term for a lower class white person from the southeastern states of the USA. Derives from someone who spent a lot of time on manual labour outside and so received a "red neck" from the sun.

 

Sier magiske Urban Dictionary. Det er vel den beste definisjonene jeg har sett, bortsett fra "Cletus".

Lenke til kommentar

Jah, Jeff Foxworthy er SJEFEN på redneck-vitser. Han er selverklært redneck, og har gitt ut flere plater med vitser. De andre 3 i gruppa er også veldig artige.

Ron White er uten tvil den beste i den gruppa, etter min mening.

Men Jeff Foxworthy har på en måte gjort det til sitt varemerke å mobbe rednecks.

Lenke til kommentar
  • 9 år senere...
Gjest Slettet-GTrad9iY
Pensle en gris med motorolje, grille og spise den. Ikke bry seg om at motoroljen inneholder kreftfremkallende midler, korrosjonsinhibitorer etc. Det er Norske Rednecks

 

 

Jeg liker showet altså, det er et av mine favorittprogram på TV...

Endret av Slettet-GTrad9iY
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

[Verse 1]
I like country music
I love country girls
I like Willie Nelson
And don't forget about Merle

[Chorus]
There's only one thing that I hate
'Cause it's a bunch of crap
I-I-I hate rap

[Verse 2]
I like NASCAR racing
Richard Petty's still the king

Yeah, they call me a redneck
But you know, that's a beautiful thing!

[Chorus]
There's only one thing that I hate
'Cause it's a bunch of crap
I-I-I hate rap

There's only one thing that I hate
'Cause it's a bunch of crap
I-I-I hate rap

 
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Jeg jobber som servitør i Florida og rødnakker er noe av det værste jeg veit.

Man vet at det er snakk om en rødnakke når man ser en, for å si det sånn.

Heh , etter det jeg hører så er folk i FL assholes pga de er turistmagnet , de er ikke vennlige og bare ute etter $$$.....fei for egen dør først , buddy

 

Og Oslofolk som snakker om at andre er kjipe/sære er toppen av ironi......blir som om Hitler skulle sagt "han derre Stalin er en tyrann , altså !" :D

 

"Jeg liker showet altså, det er et av mine favorittprogram på TV. Men dette tar kaka"

 

Det har ikke slått deg at det kanskje bare er oppspinn......minner meg om når Jess Simpson trodde (i manuset) at bøfler har vinger (derav matretten "buffalo wings").....og så sier folk at wrestling er fake og scripted :p

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Mye negativt her, for det første har veldig mange Rednecks helt klart evnen til å klare seg selv eller fikse ting uten store budsjetter og i mange tilfeller originale løsninger.

Jeg har vært med i en av episodene av tv-serien Norske Rednecks og tilbragte en hel dag sammen med en del av de, og alle mine fordommer lå igjen når jeg dro, det var fest på kvelden, ingen som sloss, ingen som var dritings og folk hadde det stort sett bare moro. Som alt av "reality" TV så er noe spontant og noe er mer tilgjort eller scriptet, men det var mest tekniske årsaker til at et par scener er filmet mer enn en gang.

 

post-46959-0-70269200-1566145736_thumb.jpg

 

post-46959-0-81568300-1566145804_thumb.jpg

 

post-46959-0-82218000-1566145833_thumb.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke begrepet også brukt mot de som er for white supremacy?

Nei og det brukes også på norske amerikanere i Minnesota hvis de oppfører seg som rednecks fra «The South»

 

«Red neck» uttrykket først ble brukt for skotsk irske som ikke ville akseptere den engelske kirken og kledde på seg med røde skjerver

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...