Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig eksamen i engelsk!


Anbefalte innlegg

Hei, aller først vil jeg takke dere for dette forumet, har hørt masse bra :D

 

Jeg har muntlig eksamen i engelsk på mandag, og vil bli ferdig med oppgavene så fort som mulig. Temaet er "News", og oppgaven er følgende:

Have you read / heard of something interesting in the news lately? Prepare a presentation of the topic. Don't forget to talk about different media and newsworthy stories. Try as well to focus on what you should be aware of to become a critical news reader.

 

Jeg har tenkt å starte med å fortelle om hva nyheter er, eksempler på det, kjente bedrifter som jobber med nyheter.. også tenker jeg å ta opp et tema som har vært diskutert; Moland og French..

 

noen synspunkter? Eller noen som kommer på bedre ideer? altså punkter jeg kan snakke om? Dette skal vare i 40-50 minutter :(

 

Takk:D <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innledningen din virker meget bra, men å snakke omtrent 40 minutter om Kongo-saken virker slitsomt. Disse to fyrene har frontet media i lang tid, og de fleste nordmenn er nok ganske lei av dem. Dessuten blir det vanskelig for deg å forklare om de egentlig er skyldige eller ei, ettersom de begge har blitt dømt for drapet, men samtidig anker saken til Høyesterett, men anken pågår enda og nye bevis er inne i bildet (andre har blitt utelukket), og saken er langt fra løst....

 

Personlig ville jeg heller valgt å snakke om konflikten mellom Israel og Palestina (fortalt om hjelpekonvoiene som ble bordet av israelske marinesoldater, osv.), om massakre (Episodene som har skjedd i Kina; Kina eller om tragedien i Nord-England).

 

Uansett, lykke til :-)

Endret av Jensg
Lenke til kommentar

"Propaganda betegner i moderne språkforståelse en ensidig fremstilling av informasjon for at mennesker skal ta stilling til en sak på en bestemt måte; ikke egentlig forskjellig fra reklame i sin metode, men som regel knyttet til politiske og/eller religiøse spørsmål i motsetning til reklame. Propaganda er også betegnelsen på én av fire modeller for utøvelse av informasjon og samfunnskontakt/PR."

http://no.wikipedia.org/wiki/Propaganda

 

Med andre ord, det som blir sagt er nødvendigvis ikke sant, men blir sagt for og påvirke Hitlers fiender til f.eks. og overgi seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...