Gå til innhold

Gode comebacks og insults


Bas04

Anbefalte innlegg

La oss lage en tråd som hjelper oss med å finne gode combacks på diverese fornærmelser eller andre ymse fraser fra folk.

 

Trenger forslag til:

- Skaff deg et liv a!

- Hva glor'u på a?

 

Ikke at jeg hører det så ofte, men da vet man i alle fall hva en skal svare :)

 

 

Edit: Siden det tydeligvis har oppstått usikkerhet om hva det menes med et comeback, forklarer urbandictionary det med dette:

 

The art of replying to an insult with a witty word, statement or sentence.

Endret av Kaneldrops
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skjønner ikke helt hva du mener med "gode comebacks" i denne sammenhengen. Et comeback er som kjent når f.eks. en idrettsutøver, sanger eller skuespiller opptrer på nytt etter lang tids fravær. Eksempler på nylige comebacks (men langtfra gode!) er Whitney Houston og Guns 'n' Roses. Ut fra det du skriver antar jeg at du rett og slett mener gode svar.

 

Har dessverre ingen forslag til gode svar på de ovennevnte fraser foreløpig.

Lenke til kommentar

Rocambole2, gi faen, alle skjønte akkurat hva TS mente.

Comeback er allment kjent som "a (better) response to an insult".

Se på http://www.urbandictionary.com/define.php?term=comeback -

her er alle definasjonene av "comeback" ett eller annet med tilbakesvar.

 

For å svare på hva trådstarter spør om, så fungerer etter min mening mye bedre med et mageslag istedenfor comeback, når det kommer til enkelte personer. Er veeldig få som mestrer evnen med "comeback's", og sitter det ikke 100 % så ser du bare enda dummere ut :p

Endret av Haugli
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jaja Rocambole2.

 

 

 

Helt riktig, det kan fort bli flaut og gi mer audiens hos vedkommende som slang med leppa hvis det ikke sitter helt.

 

Hva glor du på?

"Nei, jeg bare lurer på hvor mye jeg må drikke for at du skal bli tagbar..."

 

"Et skrekkscenario."

 

"En snakkende ape."

 

"Abstrakt kunst."

 

Endret av Kaneldrops
Lenke til kommentar

Rocambole2, gi faen, alle skjønte akkurat hva TS mente.

Comeback er allment kjent som "a (better) response to an insult".

Se på http://www.urbandictionary.com/define.php?term=comeback -

her er alle definasjonene av "comeback" ett eller annet med tilbakesvar.

Jeg driter i hva som står i urbandictionary. Det 95% av befolkningen i Norge (og trolig de fleste andre steder) forbinder med comeback, er definisjonen vi f.eks. finner i bokmålsordboka.

Lenke til kommentar

Rocambole2, gi faen, alle skjønte akkurat hva TS mente.

Comeback er allment kjent som "a (better) response to an insult".

Se på http://www.urbandictionary.com/define.php?term=comeback -

her er alle definasjonene av "comeback" ett eller annet med tilbakesvar.

Jeg driter i hva som står i urbandictionary. Det 95% av befolkningen i Norge (og trolig de fleste andre steder) forbinder med comeback, er definisjonen vi f.eks. finner i bokmålsordboka.

Da er vel samtlige som poster i denne tråden (utenom deg) blant de 5 siste %. Får ikke den statistikken din til å stemme helt.

Lenke til kommentar

Rocambole2, gi faen, alle skjønte akkurat hva TS mente.

Comeback er allment kjent som "a (better) response to an insult".

Se på http://www.urbandictionary.com/define.php?term=comeback -

her er alle definasjonene av "comeback" ett eller annet med tilbakesvar.

Jeg driter i hva som står i urbandictionary. Det 95% av befolkningen i Norge (og trolig de fleste andre steder) forbinder med comeback, er definisjonen vi f.eks. finner i bokmålsordboka.

I ordboken min står følgende

"If someone or something makes a comeback it becomes successful or popular again."

 

Og hva er så poenget med et "comeback" som TS mener? Tror svaret mitt er selvsagt.

Lenke til kommentar

Beste comeback jeg har hørt (passer til det meste):

 

"Jeg kan ikke tro at du var den kjappeste ut av de 10000 spermatozoene."

 

"Jeg kan dritte bedre argumenter enn de du kommer med."

 

ah og på "skaff deg et liv" biten:

 

"Var ikke det mora de ropte i går kveld..."

 

Vel det er ihvertfall det jeg har foreløpig, interessan tråd, håper den utviklers seg med flere gode comebacks :)

Lenke til kommentar

Jeg tror Rocambole2 tar litt feil når han skriver at 95% av befolkningen forbinder comeback med at "f.eks. en idrettsutøver, sanger eller skuespiller opptrer på nytt etter lang tids fravær". Jeg tror det er minst 99%. Ellers er jeg absolutt enig med trådstarter i at man skal holde seg til emnet. Det forutsetter jo at man blir klar over hva emnet egentlig er – noe som ikke var helt åpenbart i dette tilfellet, både fordi trådens tittel er for kort og upresis (det er ikke for ingenting det i forumet ikke er tillatt med titler kortere enn tre ord) og fordi ordet comeback brukes med en helt annen betydning enn den ordet normalt har. Men nå har vi altså fått klarhet i hva trådstarter og enkelte andre mener når de sier comeback, nemlig et slagferdig svar.

 

Hva jeg ville svart hvis noen sa "Hva glor du på?" avhenger helt av hvem som sa det. Jeg ville trolig svart noe helt annet til en to meter høy og bred Hells Angels-type enn til en lettkledt blondine.

Endret av Beatnik
Lenke til kommentar

Helt ærlig så tenkte jeg at folk ville forstå hva som mentes med "gode comebacks" når jeg tross alt plasserte emnet under språk. Jaja.. Nå har jeg uansett forklart hva jeg vil frem til i startinnlegget mitt og endret emnetittelen.

Endret av Kaneldrops
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Helt ærlig så tenkte jeg at folk ville forstå hva som mentes med "gode comebacks" når jeg tross alt plasserte emnet under språk. Jaja.. Nå har jeg uansett forklart hva jeg vil frem til i startinnlegget mitt og endret emnetittelen.

 

Ville først si at jeg synes tråden er riktig, og skjønner egentlig ikke hvorfor folk ikke skjønner ordene "come back" når det er tydelig at det snakkes om språk... :thumbdown:

 

På "skaff deg et liv", kan "ikke bekymre deg for meg" med et smil kanskje være greit? "Hva glaner du på?" kan besvares med noe enten helt tullete, eller så ærlig (ting man oftest ikke sier - trenger ikke være det du faktisk tenkte når du så) at personen ikke vet hva man kan svare på noe slikt. Ellers kan du jo besvare det med et retoretisk spørsmål: "er du virkelig så selvopptatt at du tror jeg glaner på deg?" Ellers er "ingenting" sagt som om man virkelig ikke har peiling ofte effektivt, og huskes sjeldent av folk.

 

Alt handler jo tross alt om å vende på det den andre personen sa, slik at man får det til å høres dumt ut. Eller få deg selv til å virke så dum (bedre med personer du ikke kjenner og ikke møter igjen), at den andre personen virker nesten slem for at han kunne si noe slikt til deg :p

Endret av lollsazz
Lenke til kommentar

Rocambole2, gi faen, alle skjønte akkurat hva TS mente.

Comeback er allment kjent som "a (better) response to an insult".

Se på http://www.urbandictionary.com/define.php?term=comeback -

her er alle definasjonene av "comeback" ett eller annet med tilbakesvar.

Jeg driter i hva som står i urbandictionary. Det 95% av befolkningen i Norge (og trolig de fleste andre steder) forbinder med comeback, er definisjonen vi f.eks. finner i bokmålsordboka.

 

Jeg spør meg selv, er det nødvendig å oppføre seg slik når trådstarter aldeles ikke vil vite om noen idrettsmenn eller popstjerner som har kommet med noen comebacks?

 

Det er fint nok at det står i ordboken din at comeback er for idrettsstjerner, men nå pressiserte jo TS det at han vil ha "one-liners" å slenge i fjeset på folk som fornærmer han.

 

Håper dette var oppklarende og at du ikke gjør dette til en tråd hvor vi ikke får noen svar, men bare blir sittende å krangle over ordboksdefinisjoner og denslags.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen univeral combacks:

"Det var ikke det mora di sa..." man kan også legge til f.eks "i går", man kan også bytte ut "mora di" med "faren din", om personen har ei søster f.eks, kan du jo si "søstra di".

 

"Javel, men du er homofil", da sier du rett ogslett at det vedkommende sier er vel greit nok, men care, for det du bryr deg om er at han er homofil!.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...