Gå til innhold

Verken Rhythmbox eller Exaile vil spille når jeg bruker Spotify


Anbefalte innlegg

Jeg fikk tak i en spotify-invitt og kjører den gjennom Wine 1.02 på Ubuntu 9.04. Det var litt tull i begynnelsen med at musikken stoppet etter en stund. Etter å ha trålet nettet litt, gikk jeg over til kun å bruke OSS-driveren i lyd samt emulering. Nå funker Spotify uten tull, men så dukker et annet problem opp: nå vil ikke Rhythmbox eller Exaile starte, og jeg får heller ikke lyd i youtube. Ser på lyd, og der står det alsa-drivere som alltid. Jeg må restarte maskinen for å få satt i gang Exaile og Rythmbox igjen.

 

Har prøvd å tråle litt rundt på nettet, men denne skjønte jeg ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får du satt Wine til å bruke PulseAudio? Det funker her (Fedora 13), men jeg har nok en ganske så fersk Wine i forhold til deg.

 

De gamle "lyddriverne" til Wine låser dessverre lydhardwaren ved bruk. ALSA-driveren ble vel "intercepted" av PulseAudio, med de utfordringene det kunne medføre, mens OSS-driveren går mer "rett på jernet".

 

Skal uansett ikke være nødvendig å restarte maskinen for å få lyd igjen - det holder å kun restarte programmene som bruker lydkortet (sørg for at de er skikkelig stoppet og ikke bare minimert til tray eller noe sånt).

 

Sær progrock liker vi, så om du har mulighet til det er det kanskje best å oppgradere over hele linja. Får vel Wine 1.2 i Ubuntu 10.04 mener jeg, så det kan jo være en løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...