Gå til innhold

Junifest 2010 - Evenseth - Fastoptikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@HelenaN: Takk :)

 

@arnold_layne: Takk for kommentar! Jeg er helt enig i at det hadde vært enda bedre med øynene til den øverste flua i fokus også, men traff dessverre ikke på noen av forsøkene mine. Hadde et par andre alternativer som sikkert var bedre rent tenknisk, men dette var kulere :)

 

Keep up the good work :)

Will do :thumbup:

Lenke til kommentar

15. juni - Etegilde

Hvor er marihønene når du trenger de?

 

Flott bilde.

Takk for hyggelige kommentarer tomsi og dere andre! Jeg observerte totalt tre (3) marihøner i hekken i dag. Lurer på hvor de andre kan være.

 

Bare de ikke flyr hit

Iflg wikipedia kan bladlus "fly med vinden over lange avstander hvis været er gunstig". Får håpe på vindstille da! :yes:

 

 

Nå har det vært mye fokus på macro. Men nå i kveld satt jeg og så på himmelen og månen og greier, og så tenkte jeg at jeg burde jo ta bilde av det hele. Men måtte vente til over midnatt, må vite. Dette bildet er tatt, iflg kamera, 16. juni kl 00:01. Et par minutter senere var månen helt borte.

 

16. juni - Selv månen skal legge seg nå

4704706052_bd6850d05e.jpg

Nikon D80, Sigma 105mm f/2.8

Lenke til kommentar

16. juni - et utrolig vakkert bilde. Komposisjonen var godt for øyet selv om ikke 8:5 regelen ble brukt.

Hei, og takk for kommentar!

Uhmmm... Hva er 8:5 regelen? :blush:

 

Det lurer jeg også litt på. Har sikker noe med komposisjonen å gjøre. Kanskje en avart av "Rule of thirds". Igrunnen ble det litt mye himmel og jeg tror at det bilde er et av få landskapsbilder som kan fungere i en 1:1 crop.

Uansett så var det et pent bilde!

Lenke til kommentar

Var det ikke du som sa at jeg hadde et øye for foto som du ikke har? Vel, jeg er fullstendig uenig. Du har jo øye for foto! Mange av disse bildene er veldig bra.

Det var jeg som sa det ja, og jeg mener fortsatt at du befinner deg et par divisjoner over meg. Men takk, veldig hyggelig å høre :)

 

16. juni - et utrolig vakkert bilde. Komposisjonen var godt for øyet selv om ikke 8:5 regelen ble brukt.

Hei, og takk for kommentar!

Uhmmm... Hva er 8:5 regelen? :blush:

Det lurer jeg også litt på. Har sikker noe med komposisjonen å gjøre. Kanskje en avart av "Rule of thirds". Igrunnen ble det litt mye himmel og jeg tror at det bilde er et av få landskapsbilder som kan fungere i en 1:1 crop.

Uansett så var det et pent bilde!

Takk!

Det ble slik fordi jeg hadde så lyst til å få med de slørete skyene øverst. Skal se om jeg får prøvd andre alternativer også. Det er mye man kan gjøre :)

Lenke til kommentar

De to siste bildene er virkelig flotte! :thumbup:

Det finnes sikkert et klipp på Youtube med John Cleese (fra et eller annet BBC-program) som forklarer forholdstallet 1.6 (8:5) med utgangspunkt i ansiktet til Liz Hurley (om jeg husker rett). Høres merkelig ut, men det gir faktisk visuell mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...