Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Norske småjenter blir tykkere og tykkere?


hva syntes du?  

98 stemmer

  1. 1. hva syntes du om henne på bildene?

    • hun er overvektig
      30
    • hun er normal
      0
    • hun er kjempefeit, hva tenker foreldrene på?
      65
    • hun er undervektig
      3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Hva er dette for en slags tråd egentlig?

Vi er vel alle enige om at overvekt ikke er bra, og at jenta på bildet veier for mye. Begge kjønn er vel likestilt når det gjelder overvekt.

Lenke til kommentar

Flere og flere ungdommer havner i overvektig klassen dessverre. Skjønner ikke helt hva foreldre tenker på. Det må vel gå et lys opp for dem? At de må gjøre noe for at ungen deres ikke skal bli overvektig.

 

Vil ikke si at Norge er på versting toppen når det kommer til overvekt hos ungdom. Men det betyr ikke at vi skal slutte å ha fokus på det.

Lenke til kommentar

Hva er dette for en slags tråd egentlig?

Vi er vel alle enige om at overvekt ikke er bra, og at jenta på bildet veier for mye. Begge kjønn er vel likestilt når det gjelder overvekt.

 

Men fokuset må blir rettet mot jentene her. Syns det er synd at jenter skal vokse opp feite

Lenke til kommentar

Nordmenn er blitt altfor feite.. Skjønner ikke hvordan folk kan la kroppen sin forfalle så jævlig uten å bry seg. Mener å ha lest et sted at 1 av 3 nordmenn defineres som overvektige, og at vi er feitere enn USA nå.

Den går eg ikkje med på, aldri. Kom gjerne med kjelder når du kaster ut påstander som det der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok, vi har blitt feite.. men det om at vi er feitere enn USA er bullshit

 

Beklager hukommelsen min spilte meg visst et puss.. Etter litt Googling ser jeg at USA fortsatt er en god del større enn oss ja :)

 

Nordmenn er blitt altfor feite.. Skjønner ikke hvordan folk kan la kroppen sin forfalle så jævlig uten å bry seg. Mener å ha lest et sted at 1 av 3 nordmenn defineres som overvektige, og at vi er feitere enn USA nå.

Den går eg ikkje med på, aldri. Kom gjerne med kjelder når du kaster ut påstander som det der.

 

Kasta ikke ut noen påstand, skrev at jeg mente å ha lest at vi er feitere enn USA nå, ikke at vi var det.

Lenke til kommentar

Dette var da en merkelig tråd. Jenter kan vel, irc, ha litt høyere fettprosent enn gutter før det er usunt, i forbindelse med polstring og forplantning og lignende. Det er jo guttene som er problemet her, for gutter spiser jo også mer enn jenter, og i våre dager lever de et veldig stillesittende liv i forhold til i utelekens (og barnearbeidets) tidsalder... Det er jo ikke barna som er problemet, uansett... Det er foreldrene -_-

Lenke til kommentar

Ja, ansvaret ligger hos foreldrene. De skal være forbilder for barna sine, og ungene bør ikke være nødt til å tilegne seg kunnskap om et sunt kosthold på egenhånd.

 

Problemet er at mange foreldre i dag steller i stand noe enkel ferdigmat når de kommer hjem fra kontorjobben sin, og tror at dette duger. Deretter beveger de seg også lite, fordi det blir en vane å spise mer usunn mat som enten gir mindre energi eller dårligere med næringsstoffer, slik at man igjen orker mindre. Mange slutter også å mosjonere, rett og slett fordi det er såpass lett i dagens samfunn å sitte på ræva si og se på TV eller surfe på nettet. Bare det å gå usle 500 meter til butikken blir sett på som et ork, og det meste av frukt og grønnsaker er "æsj", og vann er bare noe dritt som ikke kan måle seg med brus. En god del av de jeg kjenner drikker heller ikke melk, fordi de syns det smaker vondt og tror ikke melk har noe særlig å si for kroppen. Hva blir melka erstattet med da? Enten ingenting, eller et lite glass med juice. Juice kan være bra, men det fins mye usunn juice også.

 

Og det er her ansvaret hos foreldrene ligger, ved at de lar dette skje. De beveger seg lite selv, de orker ikke å lage ordentlig mat (enda dette krever omtrent like lite som å lage noe ferdigmat), og de lar det være godteri/snacks tilgjengelig i ukedagene. Det var jo nettopp noen artikler på VG Nett om dette problemet.

 

Jenta er smellfeit btw. McDonald's generasjonen indeed. Norge er vel ikke så ille som det enkelte andre land er, som eksempelvis England og USA, men at overvekt er og begynner å bli et stort problem her til lands også er det vel liten tvil om.

Endret av Goldshoten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...