Gå til innhold

Å der var adblock plus aktivert igjen... Når skal dere lære?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Siden det gang på gang blir diskutert hvordan reklame som skal vises på forumet mener jeg det er rart at "baby magasin" "slanking" "2 for 1 dritt tilbud" osv stadigvekk blir reklamert for. Hvor ble det av den relevante reklamen som var her for en stund siden?

 

Hvorfor kan dere ikke få RELEVANT reklame til forumet! Burde ikke være vanskelig å vise forskjellig reklame under de forskjellige kategoriene heller, da kan de som ønsker den rosa baby reklamen som er på nettsiden nå få den, langt vekk fra fks "Data", "Lyd og bilde" og "Mobil og PDA" kategoriene... Kanskje dere får bedre betalt av annonsørene for relevant reklame til relevant kategori også?

 

Slik det er nå, så skrudde jeg Adblock pluss igjen, det er totalt uinteressant for meg å få det jeg anser som dritt reklame slengt over hele forumet! Da kan jeg heller åpne hvilken som helst nettavis om jeg ønsker ett sirkus av tilbud og fargeklatter!

 

Når RELEVANT reklame er tilbake igjen, ja da skal jeg støtte forumet ved å skru adblock plus av igjen..

 

Er dette for mye å be om?

 

Mvh

Mreinha

 

(Jada, jeg veit slike tråder har eksistert før, men kunne jo hende det faktisk skjedde noe drastisk...)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkurat, det er totalt bak mål å gi fotball-kategoriene reklame for ELLOS! Hvem ønsker å kjøpe klær når de diskuterer en kamp?!?

 

Hvem vil kjøpe baby klær når de leser om den nye prosessoren som kom på markedet i går?

 

Huset mitt brant ned, jeg spør om råd på Diskusjon.no.. Uh, reklame for "Random shit som ikke hører hjemme noe sted"...

 

Hvor er den relevante reklamen...

 

*For de som ikke har skjønt det enda, nøkkelordet er: RELEVANT!

Lenke til kommentar

*For de som ikke har skjønt det enda, nøkkelordet er: RELEVANT!

Direkte relevans kan være bra, men det er slett ikke umulig at ting som er litt på siden (eller langt utenfor) det som er et nettsteds eller forums hovedfokus faktisk kan selge ganske godt.

 

Folk som liker fotball bruker klær. Og jammen er det ganske mange nerder som har ordnet seg småunger etter hvert også. Kjøkken og leilighet som skal pusses opp har de også (ref. Maxbo sin kjøkkenkampanje som du sikkert synes er helt på trynet i forhold til akkurat *dine* interesser...)

 

At litt atypiske ting som klær/babyklær o.l. faktisk kan få langt større klikkrate enn typiske nørdeting (som folk på dette forumet alikevel kjøper ut i fra prisguider og ikke annonser) tror jeg ikke du skal se bort i fra.

 

Har selv jobbet ett års tid innenfor et større annonsenettverk, og enkelte litt atypiske koblinger av annonser/nettsted som i utgangspunktet hørtes litt rart ut ga faktisk overraskende bra resultat til tider - kanskje nettopp fordi de skilte seg ut fra alt det man var vant til å se reklame for på de aktuelle nettsidene.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Hei!

 

Siden det gang på gang blir diskutert hvordan reklame som skal vises på forumet mener jeg det er rart at "baby magasin" "slanking" "2 for 1 dritt tilbud" osv stadigvekk blir reklamert for. Hvor ble det av den relevante reklamen som var her for en stund siden? [..] 

 

Når RELEVANT reklame er tilbake igjen, ja da skal jeg støtte forumet ved å skru adblock plus av igjen..

 

Er dette for mye å be om?

 

Mvh

Mreinha

 

(Jada, jeg veit slike tråder har eksistert før, men kunne jo hende det faktisk skjedde noe drastisk...)

 

Kan se ut som du har fått viljen din Mreinha :p . Nå har reklamen begynt å "blinke" og komme fra flere forskjellige firmaer. Både NAV, Maxbo, Sas m.fl.. 

Lenke til kommentar

Ellos, sas, utleie, lån, forbrukslån, bank, codan, pondus, maxbo, utleie-megleren, posten, kapitallån, hertz bilutleie og fler..

 

Noe sier meg at reklamen blir hentet fra en AD (Annonse og ikke windows AD server), altså lite tek.no styrer med selv...

 

Nei, får skru adblock på igjen... Blinker jo mer enn vg.no (Norgesmestere i flash reklame).

 

Sier det igjen jeg, relevant reklame i relevant kategori, hvor vanskelig kan det være?

 

Transponder79:

Du har ett poeng i det du skriver, men igjen, om alle skrur adblock på, så tjener de ingenting..

Lenke til kommentar

Sier det igjen jeg, relevant reklame i relevant kategori, hvor vanskelig kan det være?

Det hele avhenger av hva salgsapparatet kan selge inn. Det fungerer ikke slik at f.eks. hw.no selv kan velge fritt hva de vil reklamere for.

 

Det er ingen nettsteder som har 'ledig varelager' innen enhver underkategori til enhver tid. Som regel må man kjøre det man faktisk har fått solgt inn og får betalt for - enten det er bleier, kjøkkenprodukter eller mobiltelefoner.

 

Betaler H&M 100.000 for å være på utvalgte nettsteder i enten en viss tidsperiode eller et visst antall visninger så er det selvfølgelig ingen som sier nei takk til det hvis man har ledig kapasitet.

 

Forøvrig synes jeg bruk av adblokkere o.l. er en uting; å ta bort den ene tingen som de fleste nettsteder trenger for å holde seg i live - og som gjør at du kan bruke stedet helt gratis - vil jeg rett og slett kalle snylting.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med addblock for diskusjon.no taper ingenting, ikke en gang hvis de tjener på at folk klikker på anonsene, for jeg, og jeg vil tipp 90% av brukerne av addblock ikke ville ha trykket på anonsen om den var der eller ikke, man bare vil ha den bort for at den står dær å blinker og maser om ditt og datt.

 

Ser ikke helt problemet med å ha relativ reklame for forumet, det har da blitt gjort flere plasser, som f.eks youtube der reklamen som popper opp er relativ til videoen.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Ser ikke helt problemet med å ha relativ reklame for forumet, det har da blitt gjort flere plasser, som f.eks youtube der reklamen som popper opp er relativ til videoen.

'Problemet' er selvfølgelig at hw.no har et selgerkorps - og en potensiell kundegruppe - som er en brøkdel av det youtube har. Norge er tross alt et veldig lite land.

 

Du må leve i en merkelig verden hvis du tror at det bare er å ta noen telefoner for å fylle opp de mange titalls underforumene her med 'korrekte' annonser som man får betaling for.

 

I tillegg vil nok en del kunder ha en site-wide avtale. Og man sier seff ikke nei til det selv om det ikke passer inn under det hvert enkelt underforum handler om.

 

Men nok om det; du har jo tydeligvis ikke den fjerneste ide om hvordan ting funker i den virkelige verden når det gjelder slike ting. Selvfølgelig hadde etthvert nettsted hatt 100% 'korrekte' annonser til enhver sak de publiserte hvis det hadde vært fysisk mulig.

Endret av Transponder79
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...