Gå til innhold

Blir stoppet av politiet nesten under nesten hver kjøretur


Anbefalte innlegg

Dette ble jo ca. mange tusen historier det:

 

Ble stoppa av en politimann mens jeg hadde på vinterdekk, jeg skulle faktisk bare kjøre fra skolen og opp til dekkverkstedet for å hente sommerdekkene mine. Han bøyde seg inn i bilen og sa at det ikke ble noe bot i dag fordi jeg hadde på setebelte. I det jeg kjørte tror jeg han oppdaget knatringen fra dekkene mine ... :tease:

 

----------

 

En gang ble jeg stoppet ca. 200meter etter at jeg og en kompis skulle ha det litt artig med sjåføren som hadde hoppet ut bak en container for å tisse. Vi hadde jo selvfølgelig tatt bilen i mellomtiden. Da vi svarte politiet på hva vi drev med buste jo jeg selvfølgelig ut med at vi hadde stjålet bilen fra han som sto lengre bak og tisset. Politimannen synes ikke det var morsomt og var veldig streng med meg og jeg måtte blåse i utstyret hans for å slippe unna.

 

----------

 

Ellers har jeg blitt stoppet av politi på den tiden jeg øvelseskjørte med min far. Viste mopedkortet (gammeltypen), vognkort og pappas førerkort, og politimannen begynte å stille en hel haug med spørsmål om trafikalt grunnkurs og sånn, og jeg sa jo selvfølgelig at det visste jeg ingenting om. Men måtte jo etterhvert forklare han at man ikke trengte det når man hadde mopedførerbevis. Han var tydeligvis ikke fra UP.

 

----------

 

Jeg ble stoppet av en streng dame som fortalte meg at jeg kjørte for fort en gang også. 75 i 60'en. Hadde dem målt meg én kilometer i timen til hadde det blitt dobbel bot og to prikker. Men helt ærlig, midt i Mosjøen, lang strekke, jeg og samboeren var helt sikre på at her var det 80. Men neida, selvfølgelig ikke. Men politimannen som skrev ut bota mi var grei og forklarte meg om nedbetalingsordningen. Jeg hadde jo en plausibel forklaring? Var sikker på at det var 80, hadde 80 på speedoen og ble stoppet i 75. Føler meg egentlig ikke som en råkjører av den grunn.

 

--------

 

En annen gang skulle jeg på fest til en venn. Han henta meg på togstasjonen kl 17:45. Vi måtte rekke butikken før 18... Han råkjørte igjennom hele byen, litt unødvendige gule-lys og krappe svinger. Møtende i et kryss møtte vi en Land Cruiser. Tenkte ikke mer over det, og kompisen min vrengte opp foran inngangen til butikken på hjørnet og løp inn. Plutselig banker det på ruta til passasjersiden (hvor jeg satt) og en politimann viser meg kortet sitt. Jeg kommer meg selvfølgelig ut av bilen og måtte svare på en del spørsmål om hva som skjer her og hvor sjåføren er. Jeg forklarer da at sjåføren er inne og skal rekke ølsalget før 18:00. Så blir jeg spurt om legitimasjon som viser at er kun 16år (17 samme høst). Så kommer kompisen min ut med en kasse pils og slipper den på bakken med et heidundrende klirr.

Politimannen spør hvorfor han ikke har skilt foran, og han løper inn i baksetet og finner frem støtfangeren sin med påmontert skilt. Så blir han spurt om førerkort og kompisen min finner ut at det ligger jo selvfølgelig ikke i bilen, men i jakka. Det var jo en fin sommerdag og det var jo bare en ren forglemmelse og navn og personnr. blir sjekket med sentralen og det virket greit.

Vi prater litt og politimannen utbryter plutselig med spørsmål om hvilken musikk vi hører på (radioen var på)! Joda, Metallica - St.Anger-albumet. Så blir vi stående og prate litt om hva vi synes om den nye plata og sånn. Så sier politimannen "ja, dere får kjøre og drikke da... Eller, sett fra dere bilen og oppfør dere ordentlig mens dere drikker."

Finfin fyr sier jeg bare! Råkjøring, stygg "parkering", uten førerkort, alkohol til mindreårig og uten skilt foran. Erre muulig? Var det musikken som redda oss? Jeg undres den dag i dag.

 

--------

 

Russebilen vår ble stoppet 15-20 ganger i løpet av feiringen, men det gikk da greit det også. Vi hadde en Chevrolet på 3.5t+ så hadde egen sjåfør med lastebilsertifikat og da ble dem litt med medgjørlig.

 

--------

 

Ellers har jeg blitt stoppet i et par andre rutinekontroller med førerkort og blåsing, har gått helt greit. Samt noe alkoholkonsum i offentlighet som mindreårig.

 

Har ingenting i mot politi jeg, synes egentlig dem er ganske greie hvis man selv er hyggelig tilbake.

 

 

Edit: Var det St. Anger eller Mezmerize (soad), nå ble jeg litt usikker på hvor gammel jeg ble det året, og hvilket år det var. Men noe i den duren

Endret av BeFs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Masse artige historier her :) :)

Har ingenting i mot politi jeg, synes egentlig dem er ganske greie hvis man selv er hyggelig tilbake.

Enig, har selv en som nabo her, snakker ofte med han og han er virkelig grei, har aldri hatt med han å gjøre som politi da.

Litt ot nå men.

Lenke til kommentar

Jeg ble selv stoppet flere ganger i uken i mine første år med lappen, gjerne som du sier på nattlige kjøreturer med mine mørke venner :) Det spilte ingen rolle hvilken bil jeg kjørte.

Så fikk jeg meg jobb, og sluttet å kjøre rundt på natten, og vips: aldri stoppet siden :D (utenom i en rutinekontroll for promille)

Nå påstår jeg ikke at du er verken arbeidsledig eller noe som helst annet, men tidspungtet for kjøringen + en bil full av ungdommer kan nok godt være store deler av årsaken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...