Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenta kysset meg, men hvorfor?


Gjest Aske

Anbefalte innlegg

Jeg har bruker her på forumet. Selv om jeg har nevnt fredagens hendelse i en annen tråd på forumet, velger jeg å poste som gjest for å senke risikoen for å bli gjenkjent. Og hvis noen likevel forstår hvem jeg er, håper jeg bare at vedkommende holder tett. Jeg føler at det er nødvendig med bakgrunnsinformasjon, og jeg håper at noen vil lese alt. Hvis ikke, har jeg også skrevet en kortversjon.

 

 

Dette er mitt første år på videregående. Da jeg begynte i den nye klassen i fjor høst, fikk jeg fort øyet på ei pen jente. Hun så for meg ut som alle gutters drøm, og synsinntrykket mitt var at hun var en av de overfladiske drittsekkjentene som bare spiller på utseendet sitt, for hun så ut som ei skikkelig sexbombe. Sånne jenter vekker avsky hos meg, men jeg var litt betatt av henne.

 

Innen et par dager lærte jeg hvor feil jeg tok. Våre første ord var ganske tilfeldige. En dag raste hun fort opp trappa da jeg var på vei ut av bygningen, og hun snudde seg fort mot meg og spurte "har vi naturfag etter midttimen?". I klasserommet satt vi ved siden av hverandre. På grunn av dette og diverse gruppearbeid, ble det til at vi pratet ganske mye sammen de første ukene, både om skolearbeidet og interessene våre. Hver dag startet med et smil og "Hei!" for oss begge. Dette var trygt for meg, for jeg kjente ingen andre. Hun var hyggelig, smart og hadde egne reflekterte meninger, noe som for meg telte mer enn utseendet hennes, samme hvor perfekt det var. Hun var høydepunktet i skolehverdagen min. Hun var vidunderlig.

 

Jeg hadde lyst til å treffe henne, være sammen med henne, men "PANG!", så fikk jeg vite at hun hadde kjæreste. Jeg ble ikke på noen måte såret, for det var jo min egen feil at jeg ikke hadde gjort noe før, selv om det er uvisst om de allerede var sammen da vi begynte på videregående. Som bandet Journey sang "Some will win, some will lose, some are born to sing the blues". Jeg la altså idéen om å innlede noe romantisk med henne på hylla.

 

Snart kom en dag da jenta ikke var på skolen. Venninna fortalte at det var slutt mellom henne og kjæresten. Jeg brydde meg ikke om det. Det var ikke min sak og jeg ville ikke (bevisst) utnytte det på noen måte. Jeg fortsatte å prate som før med jenta. Vi pratet aldri om kjæresten, verken før eller etter at de slo opp. I dag vet jeg fortsatt ikke hvem han var, og det kan jeg bare ta som at det ikke varte lenge. Men jeg klarte ikke å benekte følelsene mine for meg selv. En gang planla jeg å åpne meg for henne, men jeg avbrøt det heldigvis i siste sekund. Jeg ble plutselig ikke trygg på ansiktsutrykket hennes og en frykt for at dette skulle gå fryktelig galt slo meg. Så jeg ga det opp igjen og var fornøyd med å være vennen hennes og en hun kunne prate med i klasserommet.

 

Med tida ble det mindre prating mellom oss to. Det kan dels være fordi vi hadde sluppet opp for ting å prate om og at vi ikke hadde noen felles opplevelser utenom skolen. Men det er nok mest fordi jeg ble kjent med mange andre i klassen vår og i de andre klassene. Hun fikk også nye venner å prate med. Over en periode på noen måneder pratet vi sjelden sammen, bare oss to, som før. Et par ganger spurte hun om vi skulle jobbe sammen med prosjekter i engelsk. Hun er ikke så god i engelsk (kanskje derfor hun ville være med meg), så hun kompenserte for det manglende bidraget sitt ved å sitte på pulten og tulle og drikke kaffe for penger hun hadde lånt av meg.

 

De siste ukene har vi begynt å prate igjen, og det er nesten som før. En dag i alkoholpåvirket tilstand kom jenta og venninna hennes mot meg i midttimen. De ropte navnet mitt og hun kom og ga meg en god klem. Og hun har gjort det samme flere ganger i edru tilstand senere. Men venninna (som jeg forøvrig ikke kjenner så godt) har også vært der og gjort det samme, så det telles kanskje ikke som noe spesielt? Og det er mulig at begge to klemmer andre gutter for alt jeg vet. Men jeg føler at den ene rusen hennes endret noe. Jeg fikk et mer komfortabelt forhold til henne.

 

Denne jenta har nylig blitt del av en tett sammensveiset jentegjeng som består av henne og tre andre. Og sammen gjør de ting de ikke har gjort før og ting som ikke alle andre ville gjort. Jeg hørte at de har en liste over ting de skal gjøre. De skulle blant annet få sugemerke av en fremmed person, noe jeg tror alle fire har oppfylt.

 

 

Kort fortalt:

Jeg begynte på videregående skole i fjor høst. I klassen min ble jeg kjent med ei jente jeg likte godt, men hun hadde type. Det tok slutt, og vi sluttet å være gode venner en stund. Nå er hun blitt en del av en firerbande som gjør mye rart, og vi har begynt å prate sammen igjen.

 

Så kommer den viktige hendelsen:

På fredag var vi på klassetur i en annen by. Noen ukjente mennesker spurte om det var en frivillig gutt og ei jente som ville bli med på et skoleprosjekt. Jeg meldte meg først. Så ble vi fortalt at de skulle lage en reklamefilm og at de trengte to som ville kysse foran kameraet. Det var da denne jenta meldte seg. Så kysset vi for kameraet. Det ble et veldig kort kyss. Jeg ble litt overrasket da hun ville kysse meg. Jeg har heller aldri kysset foran et kamera eller et publikum (klassen), så det var sikkert ikke så godt utført (men jeg håper ikke utførelsen betyr noe i denne sammenhengen?). Rett etterpå ble vi overrumplet av resten av klassen som skulle spørre og spøke om dette. Og vi var vel ganske flaue begge to, så vi sa ikke noe mer til hverandre da eller resten av dagen.

 

Det dukket opp et bilde på facebook. Jeg holder overarmene hennes og det ser nesten ut som om det bare var jeg som ville kysse. Hun er ikke motvillig. Hun bare står der og virker ikke entusiastisk. På bildet er bare jeg tagget. Fotografen tagget sikkert oss begge, men jenta har kanskje fjernet seg selv. Hvis så er tilfelle, kan jeg bare undre over hvorfor. Hun la igjen en kommentar: "oh my god :O". Jeg ville trodd at hun var overrasket, men hun var naturligvis der da jeg kysset henne, så det ville vært underlig. Jeg aner ikke hva hun kan ha ment med dette. Jeg hater at facebook er den nye sosialiseringsarenaen.

 

Det jeg lurer på er hvorfor hun kysset meg. Det var som sagt jeg som meldte meg først til prosjektet. Hun visste at hun måtte kysse meg da hun steg ut fra mengden. Jeg er redd for at hun ikke fant noen nytelse i det, men bare gjorde det for venninnene. Eller kanskje hun bare gjorde det for å være med i reklamefilmen? Dette var bare et skoleprosjekt og ingenting vi vil se på TV senere, så det tror jeg ikke. Gjorde hun det bare fordi hun liker å kysse? Eller gjorde hun det fordi hun ville kysse MEG og grep muligheten?

 

Jeg har tenkt altfor mye på dette de siste to dagene. Det finnes ingen tvil om hva jeg vil. Men jeg føler at jeg må gjøre noe nå. Jeg kunne gått inn for det før, men jeg gjorde det ikke. Hvis jeg ikke smir nå, mens jernet er varmt, vil jeg aldri gjøre det. Og nå er sommerferien allerede ved føttene våre. Jeg behøver å vite hva hun kan ha tenkt i gjerningsøyeblikket. Hvordan kommer hun til å ta det på skolen i morgen? Dette er garantert ikke glemt av oss eller noen andre. Forholdet oss imellom er vel annerledes nå. Eller, kanskje ikke. Hvordan skal jeg reagere? Det skal nevnes at jeg har forandret meg stort dette året. På ungdomsskolen var jeg sjenert, men jeg har jobbet med det hele tiden. Jeg var veldig sosial i begynnelsen av året, men jeg har nok forandret meg mest i den perioden da vi ikke snakket så mye sammen, på grunn av innflytelse fra nye venner. Før ville jeg aldri turt å melde meg frivillig til et prosjekt jeg ikke visste hva gikk ut på eller skille meg ut fra mengden. Jeg har aldri hatt et skikkelig kjæresteforhold, men jeg har vært den alle jenter vil snakke med et par perioder i løpet av skoleåret. Jeg ville aldri hatt problemer med å få en kjæreste hvis jeg ønsket det på ungdomsskolen. Utseendet har jeg med meg, det har uavhengige personer fortalt meg både direkte og indirekte flere ganger. Det kan vel ikke være utelukkende på grunn av utseendet mitt at jenta kysset meg? I så fall kunne jeg vært foruten.

 

Det finnes sikkert tusen andre faktorer jeg ikke har tenkt på, og det finnes sikkert tusen uviktige ting i teksten min. Jeg er klar over at jeg maler et romantisert bilde over dette. Jeg holdt på å skrive et langt klisjéaktig avsnitt bare om hvor godt jeg liker denne jenta. Og hele beretningen min høres ut som et sammendrag av en romantisk komedie. Dere får prøve å se objektivt på dette og ta det med litt skepsis. Jeg ville takket og bukket for ett reflektert synspunkt.

 

Kanskje jeg legger for mye i en liten bagatell. Kanskje denne jenta ikke synes noe særlig om meg eller denne hendelsen. Ville hun kysset en annen gutt i klassen min hvis han hadde meldt seg før meg? Og nå kommer jeg krypende til et forum på internett for å be om råd. Jeg er latterlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste ikke gjennom hele posten, men OH MY GOD som du overanalyserer! Hvis du vil ha jenta, gro et par og gå for henne! Beklager om jeg er litt hard, men du kommer aldri til å få henne om du sitter på rumpa og analyserer alt hun sier, gjør og tenker og hvordan det påvirker deg, dine tanker og din fremtidige interaksjon med henne. Go for it!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva jenter tenker. Men uavhengig av situasjonen over, så har du to reelle alternativ:

 

1. Prøv deg på henne og lev med resultatet (kan være bra eller dårlig). Uansett kommer du videre i livet.

 

2. Ikke spørr, og fortsett som nå. Uten å vite. Kommer da sikkert til å ta tid før du beveger deg videre og treffer ny dame.

 

Jeg ville gått for nr 1.

 

(Et tredje alternativ er at jenta sjekker opp deg, men det blir mer som å vinne i lotto)

Lenke til kommentar

Jeg tror ar hun vil ha deg. Vis hun med eng gang hun fikk vite at dere skulle kysse, og a det var deg, har hun i alle fall ikke noe imot at det var deg. ;) hadde jeg vært deg ville jeg ha bedt henne ut eller noe. Så kan du ta det det opp, om hun gjorde det for å kysse deg. :) Vis det var det hun ville må jeg si at det var smart.

PS: Du er god til å skrive. Vedder på at du har god karakter i Norsk

Lenke til kommentar

Ja, jeg gjør det godt i norsk.

 

Ingen svarte på spørsmålet mitt. Jeg vet at jeg må arbeide for å nå målet mitt. Jeg vet at ingenting kommer av seg selv. Alt jeg ber om, er å få slippe å være både blind og døv når jeg kaster meg inn i det. Altså, jeg vil at noen fra utsiden skal fortelle meg hva de tror er grunnen til at hun gjør som hun gjør. Jeg vil være realistisk.

 

Bildet er blitt kommentert flere ganger, og ei venninne roste henne for at hun "tok utfordringen". Jeg vet ikke om dette betyr at det har noen sammenheng med gjøremålene deres. Men det kan likevel ha ligget noe mer i det. Det finnes da grenser for hva ei jente gjør kun for venninnene sine.

 

Det var ikke sånn at hun meldte seg umiddelbart. Det tok ikke lang tid, men hun ble kanskje oppmuntret av noen andre. Men jeg skal ikke ta det som noe negativt.

Lenke til kommentar

Dette er min forståelse av situasjonen:

 

Hun kysset deg fordi dere var begge frivillige i et "prosjekt". Nyt tilfeldigheten! Du fikk et kyss av jenta du forelsket i.

 

Hva du gjør videre er opp til deg. Jeg anbefaler å IKKE nevne det ever, da jeg ikke tror det kommer noe godt av det.

 

Du sier du vil ha jenta. Prøv det etter beste evne.

 

Akkurat nå forsøker du å dykke i grundt vann.

 

PS: Du er god til å skrive.

 

Jeg er ikke enig. Det er ikke godt skrevet. Det er overdrevent, og unødvendig langt.

Lenke til kommentar
Gjest Guest

Nok en gang har jeg da altså endt opp med å sose bort en hel kveld på dette forumet. Jeg kan si at jeg var i samme bås som deg, bare uten de samme hendelsene naturligvis. Vi er jevnaldrene og virker ikke altfor ulike ved første øyekast (Journey whoop-whopp), anyways, to the subject.

 

Det finnes ingen fasit annet enn; "it's better to have loved and lost, than to not have loved at all. Selv om dette noen ganger kan virke som et tomt lyrisk sitat, så sier det alt du noen gang kommer til å trenge å vite om kjærligheten.

 

Jeg kan si så mye som at jeg gutset og skåret. Så en tid senere fant jeg ut at jeg ikke ville ha henne uansett. Such is life. Pick your battles careully. Vil du ha henne, så er det bare en ting å gjøre.

Lenke til kommentar

Du er bare ung en gang.

 

Be henne med ut..!

Spør om hun vil være med på kino/hva enn dere ungdommer driver med for tiden :D

 

Hvis hun ikke vil være med, så ta med deg noen andre venner -- og ha gjerne en erstatning i bakhånd, så kan du gjøre hva enn du spurte henne med på sammen med noen andre hvis hun sier nei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest penny

Hva hun tenkte eller hvorfor hun meldte seg til kysset er umulig å vite, men hvis du liker henne har du jo nå fått den perfekte anledingen til å bli bedre kjent! Nå kan du spøke med henne om kysset deres eller noe i den duren (var det like godt for deg som for meg hehehe:)) Og da har du jo på en måte brutt litt isen og kan prate med henne om andre ting også. Kan godt være det ikke betyr noe for henne nå, men er du en søt og hyggelig fyr (og i tillegg har utseendet med deg), må du la henne få se en bit av personligheten din, og jeg personlig synes gutter med humor scorer høyt.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hvis du lurer på noe, må du finne ut av det.. Uansett om svaret er positivt eller motsatt, bare si noe som "Du har så lyst på meg du.." (EDIT: Helt rolig og avslappet uten å virke spørrende), og du vil raskt få en reaksjon som vil gi deg det svaret du trenger uten å drive på med det tankekjøret du nå gjør som svekker din karakter.

Endret av NicolasDarvas
Lenke til kommentar

Dette er min forståelse av situasjonen:

 

Hun kysset deg fordi dere var begge frivillige i et "prosjekt". Nyt tilfeldigheten! Du fikk et kyss av jenta du forelsket i.

 

Hva du gjør videre er opp til deg. Jeg anbefaler å IKKE nevne det ever, da jeg ikke tror det kommer noe godt av det.

 

Du sier du vil ha jenta. Prøv det etter beste evne.

 

Akkurat nå forsøker du å dykke i grundt vann.

 

PS: Du er god til å skrive.

 

Jeg er ikke enig. Det er ikke godt skrevet. Det er overdrevent, og unødvendig langt.

 

Jeg gir mye informasjon for å kunne få best mulige svar.

 

Hva mener du med "å dykke i grundt vann"?

Lenke til kommentar

"Du sier du vil ha jenta. Prøv det etter beste evne.

 

Akkurat nå forsøker du å dykke i grundt vann."

 

Nei, dette gidder jeg ikke. Det er ingen sammenheng. Hvis du har noe å si meg, får du fortelle hva det er, ellers kan du la være å svare i tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...